اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۷۸۹۱

هزار وعده خوبان فدراسیون فوتبال

در این سال‌ها مهدی تاج آن‌قدر كاراكتر مهم و تاثیرگذاری در فوتبال ایران بوده است كه زیر جملات مهمش خط بكشیم، آنها را به یاد بسپاریم و بعد با گذر زمان، در مورد سرانجام قول و قرارهایش سوال كنیم...
۱۴:۴۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| در این سال‌ها مهدی تاج آن‌قدر كاراكتر مهم و تاثیرگذاری در فوتبال ایران بوده است كه زیر جملات مهمش خط بكشیم، آنها را به یاد بسپاریم و بعد با گذر زمان، در مورد سرانجام قول و قرارهایش سوال كنیم. در این مطلب سه وعده محقق‌نشده رئیس اصفهانی فدراسیون فوتبال را با هم مرور می‌كنیم و البته منتظر شنیدن دفاعیات آقای تاج هم خواهیم بود!

 فقط می‌خواست مردم را آرام كند
در كشاكش فصل نقل‌وانتقالات و زمانی كه خبر رسید رامین رضاییان و مهدی طارمی به باشگاه ریزه‌اسپور تركیه پیوسته‌اند، عده‌ای از هواداران پرسپولیس در اعتراض به این موضوع مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال تجمع كردند. نیت آنها از این تجمع البته تلاش برای بازگرداندن این دو نفر نبود، بلكه هواداران شاكی پرسپولیس فقط این سوال را طرح كردند كه چطور رضاییان با وجود باقی‌ماندن یك فصل از زمان قراردادش توانسته راهی تركیه شود؟ در حقیقت آنها مدیریت باشگاه پرسپولیس را به نقد كشیده بودند. با این حال مهدی تاج كه تازه رئیس فدراسیون فوتبال شده بود، در جمع معترضین حاضر شد و صراحتا ادعا كرد رامین باید به پرسپولیس برگردد. او كه ظاهرا در آن لحظات متوجه جایگاه حقوقی‌اش نبوده، تاكید كرد رضاییان همچنان با پرسپولیس قرارداد دارد و باید برگردد. این خبر به سرعت در رسانه‌ها به انتشار رسید اما امروز با گذشت چند هفته از ماجرای آن تجمع، تا همین دیروز خبری از بازگشت مدافع یاغی به پرسپولیس نبود و رامین خودش قراردادش را فسخ كرد و وعده تاج تاثیری در این زمینه نداشت.

  یك تفاوت كوچك چندصدمیلیاردی!
مسابقات هفته اول لیگ شانزدهم بیش از هر چیز دیگری تحت تاثیر فضای خالی دور زمین در استادیوم‌های مختلف برگزار شد. فدراسیون فوتبال با وجود آغاز مسابقات موفق به عقد قرارداد با شركت‌های متقاضی اجرای تبلیغات محیطی نشده بود و به همین دلیل دیدارهای لیگ، فقط با نصب بنرهای تشویقی انتقال خون شروع شد. قبل از آغاز مسابقات هفته دوم اما فدراسیون فوتبال موفق شد با یك شركت بر سر اجرای تبلیغات محیطی در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم به توافق برسد. بر این اساس قرار شد شركت مزبور در ازای دو فصل بهره‌برداری از این امتیاز، مجموعا 115میلیارد تومان در اختیار سازمان لیگ قرار بدهد. این در حالی است كه ارزش قرارداد قبلی فدراسیون با مجری تبلیغات محیطی، رقم 160میلیارد تومان برای دو سال بود و به این ترتیب تبلیغات در فوتبال، 45میلیارد تومان ارزان‌تر شده است! جالب اینجاست كه تاج در زمان انعقاد قرارداد قبلی، یعنی در تاریخ یكم اردیبهشت93 گفته بود رقم قرارداد بعدی تبلیغات محیطی به 400میلیارد تومان خواهد رسید؛ وعده‌ای كه البته درست درآمد، اما یك تفاوت كوچك 285میلیارد تومانی داشت!

  امیدواری پوچ
با تغییرات رخ‌داده در سازمان صداوسیما، مهدی تاج به‌شدت امیدوار است پرونده دریافت حق پخش تلویزیونی دوباره سامان بگیرد و تلویزیون راضی شود هر فصل مبلغی پول در اختیار فدراسیون بگذارد. او در این مدت كه رئیس فدراسیون شده، برای تلطیف فضا و به دست آوردن دل اهالی صداوسیما كلی هم تلاش كرده؛ از جمله در جشن معرفی برترین‌های لیگ پانزدهم كه از نصف مسئولان تلویزیون تقدیر شد! با این وجود فعلا و به‌رغم پخش مسابقات لیگ شانزدهم از طریق صداوسیما خبری از اعاده حق پخش نیست. جالب‌تر اینكه وقتی مسئولان پیشین صداوسیما با اهالی فدراسیون توافق كردند كه به‌جای پول حق پخش، امتیاز «آی‌پی‌تی‌وی» یا پخش اینترنتی مسابقات را به فوتبال بدهند، مهدی تاج جزو كسانی بود كه خیلی از این داستان استقبال كرد. او در آن زمان گفته بود به آی‌پی‌تی‌وی خیلی امیدوار است و فكر می‌كند این طرح نتیجه خواهد داد اما زیاد طول نكشید تا روشن شد از این خبرها نیست و هیچ‌چیز جای پول را نمی‌گیرد؛ پولی كه احتمالا به این زودی‌ها هم خبری از وصول آن نخواهد بود!
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین