اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۶۸۰۶
بعد از پشت‌سر گذاشتن روزهای سخت و پرفشار بالاخره سهراب مرادی توانست فرصت حضور در المپیك ریو را به‌دست آورد و آن‌قدر انگیزه داشت كه با قدرت تمرین‌هایش را ادامه داد و اكنون نیز در آستانه المپیك سی و یكم به یك مدعی تمام عیار تبدیل شده و خیلی‌ها از او به عنوان شانس مدال یاد می‌كنند..
۱۶:۰۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| بعد از پشت‌سر گذاشتن روزهای سخت و پرفشار بالاخره سهراب مرادی توانست فرصت حضور در المپیك ریو را به‌دست آورد و آن‌قدر انگیزه داشت كه با قدرت تمرین‌هایش را ادامه داد و اكنون نیز در آستانه المپیك سی و یكم به یك مدعی تمام عیار تبدیل شده و خیلی‌ها از او به عنوان شانس مدال یاد می‌كنند؛ حتی مدال طلا. وزنه‌بردار دسته 94 كیلوگرم در گفت‌و‌گو با همشهری ورزشی درباره شرایط این‌روزهایش و نزدیكی بازی‌های المپیك صحبت كرد. او تاكید می‌كند كه صحبت درباره مدال‌آوری‌اش در ریو نه تنها برایش استرس‌زا نیست بلكه انگیزه‌اش را هم افزایش می‌دهد.
  • پس از گذراندن روزهای سخت بالاخره فرصت حضور در المپیك را به‌دست آوردی. چه حسی داشتی؟
فقط به این موضوع فكر كردم كه تمرین‌هایم را بهتر ادامه بدهم تا با آمادگی كامل به المپیك بروم. شانس بزرگی در اختیارم قرار گرفت و فكرم این بود كه از آن استفاده كنم.
  • شانس مدال هستی و همه از این موضوع حرف می‌زنند.
همه به من لطف دارند و از این موضوع انرژی می‌گیرم. اینكه بگویند سهراب مدال می‌گیرد برای من استرسی ندارد و اتفاقا انگیزه‌ام بیشتر می‌شود تا با آمادگی بیشتری روی تخته بروم.
  • بالاخره به المپیك نزدیك می‌شویم و فضای این رویداد بزرگ استرس‌زاست.
نه. برای من این‌طور نیست. با توجه به سن و سالی كه دارم دیگر فرصت حضور در المپیك برایم پیش نمی‌آید، برای همین می‌خواهم با آرامش كامل در ریو وزنه بزنم و استرسی ندارم. خدا را شكر وضعیتم خوب است. هم از نظر فنی و هم از نظر روانی شرایط ایده‌آلی دارم.
این روزها خیلی هم از ركوردهایی كه ثبت كردی صحبت می‌شود.
اینكه در تمرین یا ركوردگیری تیم ملی چه وزنه‌ای را بالای سر ببرم، مهم نیست. مهم روز مسابقه در المپیك است. آنجا كه روی تخته می‌روم باید ببینیم چه وزنه‌ای می‌زنم. من 180 كیلو یك ضرب و 234 كیلوگرم دو ضرب را بالای سر می‌برم، اما المپیك فرق می‌كند.
  • ناكامی المپیك قبلی تاثیری در كارت ندارد؟
بالاخره آن موضوع در ذهنم هست اما تاثیر منفی برایم ندارم. من تلاشم را كرده‌ام و آنچه در توان دارم می‌گذارم. تلاش می‌كنم از تجربه‌های آن المپیك استفاده كنم. واقعا حمایت مسئولان انگیزه من را بالا برد و به همین دلیل تمام تلاشم را در تمرین‌ها انجام می‌دهم. خدا را شكر كه شرایط مناسبی هم دارم و به چیزی جز موفقیت در المپیك فكر نمی‌كنم.
  • با اینكه آن مشكلات برایت ایجاد شده بود دوباره به دنیای حرفه‌ای بازگشتی. فكر می‌كردی آماده‌تر بازگردی؟
خب حمایت مسئولان باعث شد كه در آن زمان هم دچار افت نشوم و آمادگی‌ام را حفظ كنم. بعد از اینكه فرصت مهیا شد هم با جدیت بیشتری تمرین‌هایم را ادامه دادم تا به آنچه همیشه دنبالش بودم، برسم. اكنون هم هدفم همان چیزی است كه همیشه آرزویش را داشتم و می‌خواهم به خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیك برسم.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین