اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۶۳۱۱
فدراسیون فوتبال عراق پیشنهاد عربستان را مبنی بر برگزاری بازی خانگی‌اش در کشورش و تغییر میزبانی مالزی رد کرد.
۱۱:۲۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| درگیری و اختلاف میان دو فدراسیون فوتبال عربستان و عراق برای میزبانی بازی خانگی عربستان با عراقی‌ها پابرجاست زیرا چند روز پیش AFC رای را به نفع سعودی‌ها داد تا بازی خانگی آنها با عراق در جده برگزار شود ولی با مقاومت مسئولان فدراسیون عراق این رای اثری نداشت و رای فیفا که به نفع عراقی‌ها صادر شده بود اعمال می‌شود.

عراق پس از مقاومت مقابل کارشکنی سعودی‌ها برای نیامدن به ایران در نهایت شرط کرد که اگر بازی خانگی آنها با عربستان در تهران برگزار نشود بازی خانگی عربستان نیز به کشور ثالث منتقل شود.

فیفا رای خود را به نفع عراقی‌ها صادر داد و قرار شد بازی خانگی عراق با عربستان در مالزی برگزار شود و عربستان نیز بازی خانگی خود را مقابل عراق به کشوری ثالث منتقل کند.

پس از آنکه عراق مالزی را به عنوان میزبان خود انتخاب کرد اما سعودی‌ها شروع به بهانه جویی کردند و رای فیفا را ظالمانه تلقی کردند. در نهایت عربستان با نفوذی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت، موفق شد رای فیفا را تغییر دهد.

این رای واکنش مسئولان عراقی را در پی داشت در نتیجه احمد عید رئیس فدراسیون عربستان از همتای عراقی خود عبدالخالق مسعود درخواست کرد تا نشستی را در اردن برگزار کنند.

در این نشست عربستانی‌ها تلاش کردند تا عراق را راضی کنند تا بازی خانگی خود را از مالزی به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تغییر دهد و بازی خانگی خود را در جده برگزار کنند اما هر دو خواسته سعودی‌ها از سوی فدراسیون عراق رد شد.

با این تفاسیر فدراسیون عربستان باید در چند روز آینده کشور میزبان خود برای بازی با عراقی‌ها را مشخص خواهد کرد.

فدراسیون عراق بازی‌های خانگی خود را به جز بازی عربستان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار می‌کند.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین