اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۶۱۰۹

تیموریان:خیلی خوشحالم كه به تبریز برگشتم

آندرانیك تیموریان كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، فصل آینده با پیراهن ماشین‌سازی بازی خواهد كرد. او كه سابقه بازی در عقاب، ابومسلم، بولتون، فولام، بارنزلی، تراكتورسازی، الخریطیات، استقلال، ام‌صلال و سایپا را در كارنامه دارد، حالا قرار است در یكی از قدیمی‌ترین تیم‌های ایران بازی كند...
۱۱:۵۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
وانانیوز| آندرانیك تیموریان كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، فصل آینده با پیراهن ماشین‌سازی بازی خواهد كرد. او كه سابقه بازی در عقاب، ابومسلم، بولتون، فولام، بارنزلی، تراكتورسازی، الخریطیات، استقلال، ام‌صلال و سایپا را در كارنامه دارد، حالا قرار است در یكی از قدیمی‌ترین تیم‌های ایران بازی كند. خیلی‌ها از انتخاب آندو برای فصل آینده غافلگیر شده‌اند كه خودش در مورد این موضوع صحبت می‌كند. با تیموریان در مورد شرایط فوتبال ایران، وضعیت تیم ملی و مسائل مختلف دیگر هم صحبت كردیم و او به سوالات پاسخ داد.
  • چرا برای ادامه فوتبالت ماشین‌سازی را انتخاب كردی؟
فوتبال حرفه‌ای است و هر بازیكنی می‌تواند برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. من از بازی در تراكتورسازی و زندگی در تبریز خاطرات خوبی داشتم و مردم این شهر از نظر فوتبالی و اخلاقی نسبت به من لطف داشتند. خیلی خوشحالم كه به تبریز برگشتم و قرار است در یكی از قدیمی‌ترین تیم‌های ایران بازی كنم. امیدوارم اتفاقات خوب گذشته دوباره در تبریز برایم تكرار شود.
  • پتانسیل فنی ماشین‌سازی در چه حد است؟
ما تیمی یكدست داریم و تلفیقی از بازیكنان جوان و باتجربه دور هم جمع شده‌اند. ماشین‌سازی بعد از 20سال در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد و تبریزی‌ها باید خوشحال باشند كه 3نماینده از شهرشان دارند. امیدوارم تیم ما در لیگ برتر نماینده شایسته‌ای برای تبریز باشد.
  • قبول داری كمتر كسی پیش‌بینی می‌كرد ماشین‌سازی را انتخاب كنی؟
من از خارج از ایران هم پیشنهاد داشتم ولی در نهایت به توافق نرسیدیم و اختلاف نظرهایی وجود داشت. فوتبال حرفه‌ای است؛ هر تیمی اندازه خودش شخصیت دارد و هر تیمی دوست دارد پیشرفت كند‌.خودم این انتخاب را با رضایت انجام دادم. همیشه فوتبال تبریز استعدادهای خوبی را به فوتبال ایران معرفی كرده و امیدوارم جوان‌های ماشین‌سازی هم به فوتبال ایران معرفی شوند.
  • امسال كدام تیم را مدعی قهرمانی می‌دانی؟
هنوز لیگ شروع نشده كه بخواهیم در این مورد صحبت كنیم. همه تیم‌ها قطعا برای بهترین رده تلاش خواهند كرد.
  • فصل گذشته برای تو چطور بود؟
من در قطر روزهای خوبی داشتم ولی بعد از آمدن به سایپا متاسفانه مصدوم شدم و بازی‌های آخر لیگ را از دست دادم. البته مصدومیت جزئی از فوتبال است ولی خدا را شكر الان وضعیت خوبی دارم و به آینده نگاه می‌كنم.
فكر می‌كنی لیگ ایران پیشرفت كرده است؟
منظورتان چیست؟ از چه لحاظ می‌گویید؟
  • از لحاظ مسائل تاكتیكی و سخت‌افزاری.
شما آیا تغییری از لحاظ مسائل سخت‌افزاری و امكانات می‌بینید؟ پارسال كه لیگ برگزار شد و همه هم دیدند كه شرایط فوتبال ما چگونه است.
  • از لحاظ فنی چطور؟ پیشرفتی داشته‌ایم؟
سرعت پیشرفت فنی فوتبال ما خیلی پایین است. این را حتی در قیاس با كشورهای آسیایی می‌گویم. شرایط واقعا سخت است و فوتبال ایران باید ابتدا از لحاظ امكانات خودش را جلو بیندازد.
  • در مورد شرایط تیم ملی و شروع بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی2018 برایمان بگو.
با اتفاقاتی كه اخیرا رخ داد كار تیم ملی سخت شده است. ما اردوی تداركاتی نداشتیم، بازی دوستانه خوب نداشتیم و حالا باید مقابل تیم‌هایی قرار بگیریم كه شرایط متفاوتی با ما دارند. تیم ملی از نظر امكانات هم مشكل دارد و زنگ خطر برای تیم به صدا درآمده است. الان در هر گروه 6تیم قرار دارد و كار تیم ملی برای صعود سخت است. امیدوارم به جام‌جهانی برویم چون تیم ملی فوتبالیست‌های بااستعدادی دارد و این جوان‌ها می‌توانند در جام‌جهانی خودشان را نشان دهند و وارد مسیرهای خوب و بزرگی شوند. آنها لیاقت بازی در اروپا را دارند و جام‌جهانی می‌تواند فرصت خوبی برای اثبات این موضوع باشد.
  • ولی برخی معتقدند این‌بار كار تیم ملی برای صعود به جام‌جهانی راحت‌تر است.
آخرین‌بار 5ماه پیش بود كه در مورد گروه ایران صحبت كردم. این گروه می‌توانست برای ما سخت‌تر از این باشد ولی باید به حریفان‌مان احترام بگذاریم. تیم‌های آن گروه روی كاغذ بزرگ‌تر و بهتر هستند و بازی با تیم‌هایی مثل استرالیا و ژاپن سختی‌های خاص خودش را دارد. من اما معتقدم در فوتبال باید جنگید تا به موفقیت رسید. خیال نكنید قرار است خیلی راحت به جام‌جهانی برویم چون همه تیم‌های دنیا بهترین تدارك را می‌بینند تا به جام‌جهانی بروند. همه كشورها پشت تیم ملی‌شان هستند و رفتن به جام‌جهانی اتفاقی بزرگ برای هر كشور است. اگر خیال می‌كنید قرار است راحت به جام‌جهانی برویم، اشتباه كرده‌اید. ما اصلا كار راحتی برای رفتن به جام‌جهانی نداریم. برای تیم ملی چه‌كار كرده‌ایم كه خیلی راحت به جام‌جهانی برویم؟!
  • در مورد جام ملت‌های اروپا چه نظری داری؟ آیا پرتغال مستحق قهرمانی در این جام بود؟
من معتقدم پرتغال با خوش‌شانسی قهرمان اروپا شد.
  • چه تیمی لایق قهرمانی بود؟
فرانسه و ایتالیا خوب بودند. ایتالیا واقعا خوب بود و لیاقت قهرمانی در اروپا را داشت.
  • فكر می‌كنی بهترین بازیكن در جام‌ملت‌ها در پست تو چه كسی بود؟
خیلی‌ها خوب بازی كردند. میان این همه تیم نمی‌توان یك بازیكن را اسم برد.
  • بهترین بازیكن دنیا در پست تو چه كسی است؟
نمی‌توانم خیلی راحت این سوال را جواب بدهم، چون در فوتبال اروپا خصوصا لیگ برتر انگلیس، بازیكنان فوق‌العاده‌ای در این پست بازی می‌كنند. هر فردی سلیقه خاص خودش را دارد اما از نظر من یحیی توره بهترین هافبك دفاعی دنیاست.
  • در مورد لیگ برتر انگلیس صحبت كردی. فكر می‌كنی با حضور مربیان بزرگی مثل گواردیولا، مورینیو، كونته، ونگر، كلوپ، رانیه‌ری و... كدام تیم قهرمان شود؟
فوتبال انگلیس چنین قاعده‌ای ندارد كه خیلی راحت بتوان در موردش پیش‌بینی كرد. فوتبال آنجا با تمام دنیا فرق دارد و غیر از دو نخبه فوتبال یعنی مسی و رونالدو، همه ستاره‌های فوتبال جهان در لیگ برتر بازی می‌كنند. در انگلیس ممكن است تیم بیستم، تیم اول لیگ را ببرد.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین