اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۶۰۹۲
تیم«ب» پرسپولیس كه با تبلیغات و سروصدای زیاد به منظور استعدادیابی برای تیم اصلی این باشگاه راه‌اندازی شده بود، بعد از چندماه فعالیت منحل شد...
۱۰:۳۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
وانانیوز| تیم«ب» پرسپولیس كه با تبلیغات و سروصدای زیاد به منظور استعدادیابی برای تیم اصلی این باشگاه راه‌اندازی شده بود، بعد از چندماه فعالیت منحل شد. این در حالی است كه متقاضیان زیادی برای حضور در این تیم تست فنی داده بودند تا از میان آنها برترین استعدادها انتخاب شوند. یك تیم از مربیان باشگاه پرسپولیس به مدیریت حسین عبدی در حدود 2ماه از داوطلبان تست فنی می‌گرفتند. ضمن اینكه هر یك از این متقاضیان برای شركت در تست‌ها باید مبلغ 50هزار تومان به حساب باشگاه واریز می‌كرد. به همین دلیل خیلی‌ها تصمیم باشگاه برای تشكیل و سپس انحلال این تیم را یك كلاهبرداری نوین و سیستماتیك دانستند كه فقط قرار بوده برای این باشگاه درآمدزایی كند.
محمد تركاشوند، مشاور سرپرست باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با همشهری ورزشی پیرامون این موضوع می‌گوید: «در این تست‌گیری‌ها حدود 800نفر شركت كردند كه بر اساس هر نفر 50هزار تومان، پول دریافتی از آنها نزدیك به 40میلیون تومان می‌شود. نصف بیشتر این پول برای خود تست‌گیری هزینه شد. ما یك‌ماه در خوابگاه شهیدبهشتی برای 30نفر از كسانی كه در تست‌ها قبول شده بودند اردو گذاشتیم. صبحانه و ناهار و شام این نفرات را هم حساب كنید.» تركاشوند تاكید دارد از 40میلیون دریافت‌شده چیزی برای باشگاه نمانده كه بخواهد به درآمدزایی برای باشگاه تعبیر شود. او در مورد آنچه از این طرح باقی مانده می‌گوید: «بعد از آنكه تیم«ب» منحل شد تعدادی از بازیكنان آن به تیم جوانان و امید باشگاه رفتند و 5، 6نفر هم با نظر برانكو با تیم بزرگسالان تمرین می‌كنند.»
اما تیمی كه تازه پا گرفته بود و داشت به سوددهی می‌رسید، به چه دلیلی منحل شد؟ معاون اقتصادی پرسپولیس پاسخ می‌دهد: «انحلال این تیم مباحث مدیریتی خاص خودش را دارد. اول اینكه آقای طاهری اعتقاد داشت اگر تیم«ب» تشكیل می‌شود باید در مسابقاتی شركت كند كه بازیكنان خوبش به تیم اصلی بپیوندند. در مقابل هم اگر از تیم اصلی بازیكنی ضعیف كار كرد به تیم«ب» منتقل شود. دقیقا همان كاری كه تیم‌های بزرگ دنیا می‌كنند. اما با توجه به اینكه در فوتبال ایران چنین سیستمی در نظر گرفته نشده و انجام این كار غیرممكن است تصمیم گرفتیم تیم«ب» را منحل كرده و كار بازیكن‌سازی را در همان تیم جوانان و امید پیگیری كنیم.»
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری