اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۵۷۹۰

مایلی کهن:کی روش از همه طلب دارد

محمد مایلی‌کهن این روزها به انزلی رفته تا استراحت کند اما ظاهرا مشکلاتی که در این بندر وجود دارد، باعث شد او نتواند از حضور در زادگاهش لذت ببرد.
۰۲:۰۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
وانانیوز| محمد مایلی‌کهن این روزها به انزلی رفته تا استراحت کند اما ظاهرا مشکلاتی که در این بندر وجود دارد، باعث شد او نتواند از حضور در زادگاهش لذت ببرد. مایلی‌کهن که از وضعیت بندرانزلی و مشکلات شهری آن گلایه‌مند است، نسبت به خداحافظی جواد نکونام هم معترض است و اعتقاد دارد برای چنین بازیکن نخبه‌ای باید بازی خداحافظی مناسبی برگزار می‌شد تا کاپیتان تیم ملی با شکوه از فوتبال کنار برود. سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان، در رابطه با این مسائل توضیح می‌دهد.


خیلی‌ها معتقدند جواد نکونام به طور غریبانه‌ای از فوتبال خداحافظی کرده. به نظر شما اینطور بوده؟
بله، آقای نکونام یکی از بازیکنان فوق‌العاده ارزنده هم به لحاظ فنی و هم شخصیتی است. به نظر من، او به فوتبال ما ادای دین کرد و واقعا قابل تقدیر است. الان رکورد بیشترین بازی ملی هم در اختیار نکونام است و باید بپذیریم او یکی از نخبه‌های فوتبال بوده. باید به نکونام خسته نباشید و دست‌مریزاد گفت چون به معنای واقعی به فوتبال خدمت کرد.

به نظر شما برای خداحافظی جواد نکونام باید چه کاری انجام می‌شد؟
به هر حال در تمام دنیا مرسوم است که یک بازی مناسب برای خداحافظی ستاره‌هایشان می‌گذارند و باید برای او هم این کار را می‌کردند. جواد نه تنها از نظر فنی و اخلاقی یکی از بهترین‌هاست، بلکه به لحاظ اقتصادی هم در شرایط خوبی قرار دارد. پس بد نبود یک بازی برای خداحافظی‌اش می‌گذاشتند و درآمد حاصل از آن را به همان بچه‌هایی که نکونام رفت و کنار آنها از فوتبال خداحافظی کرد، اهدا می‌کردند. حتما هم نباید این بازی تهران باشد.

اینکه نکونام قرار است به کادرفنی تیم ملی اضافه شود، چطور است؟
در اینکه نکونام تجارب زیادی دارد شکی نیست اما فکر می‌کنم این حرکت زود است. به نظر من نکونام باید پله‌ها را یکی یکی طی کند اما با این وجود، امیدوارم که او در کنار تیم ملی موفق باشد. سرمربی تیم ملی‌مان که اکثر مواقع ایران نیست، حداقل نکونام بازی‌های تیم‌های ایرانی را ببیند و در این زمینه به تیم ملی کمک کند. متاسفانه کی‌روش در ماه حدودا 2 میلیارد تومان دستمزد می‌گیرد اما اصلا در ایران نیست و وقتی هم می‌آید همه را به توپ می‌بندد و طلبکارانه حرف می‌زند. من نمی‌دانم چرا سازمان بازرسی هیچ نظارتی روی دستمزد او ندارد. آقایانی که فیش حقوقی‌شان آنچنانی است حداقل سر کار هستند اما او حتی سر کار نیست و هر وقت دلش می‌خواهد می‌آید.

اخیرا این بحث پیش آمده که مربیان پرتغالی عادت دارند برای خودشان دشمن بسازند تا از این طریق رقابت کنند و به پیشرفت برسند. در این زمینه حتی مورینیو را مثال می‌زنند که شاید رفتار کی‌روش هم به گونه‌ای به این مساله ارتباط داشته باشد اما تاج از تعامل باشگاه‌ها و تیم ملی صحبت می‌کند.
در مورد زمانی که تاج در سپاهان و ذوب‌آهن بود هم حرف‌های زیادی دارم. اینکه نوع تعاملش با تیم ملی چطور بود. در آن زمان من سرمربی تیم امید بودم. به هر حال بحث تعامل باید دوسویه باشد، نه یک سویه. نه تیم ملی می‌تواند بدون باشگاه‌ها موفق باشد و نه برعکس آن. چطور است که او اجازه نمی‌دهد بازیکنان تیم ملی به ایفمارک بروند و تست بدهند؟ چرا کسی به این مساله رسیدگی نمی‌کند؟ بعد هم یک برگه به باشگاه‌ها نمی‌دهد که وضعیت بچه‌ها را در اردوی تیم ملی گزارش دهد. زمانی که خاکپور سرمربی تیم امید بود برای همه بازیکنان شناسنامه درست کرده بود و گزارش کامل عملکرد آنها را به باشگاه‌ها می‌داد.

به هر حال همیشه ما ایرانی‌ها با خارجی‌ها رفتار مناسب‌تری داریم...
ببینید یکی می‌آید در کشور تحول ایجاد می‌کند، باید به او احترام گذاشت و مورد حمایت قرار بگیرد اما کی‌روش جوری رفتار می‌کند که انگار از همه طلب دارد. من فکر می‌کنم این رفتار کی‌روش به خاطر این است که نفر اولی وجود ندارد. در واقع نفراتی که با این آقا کار می‌کنند فوق‌العاده ضعیف هستند. من نه تنها غصه این مسائل را می‌خورم بلکه الان که انزلی هم هستم دارم غصه شرایط اینجا را می‌خورم.
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین