اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۳۰۴۷
در خبرها داشتیم باشگاه فجرسپاسی شیراز قصد دارد با بازگرداندن غلامحسین پیروانی و سپردن سکان هدایت این تیم به این مربی بومی، مدعی صعود به لیگ برتر شود.
۱۴:۴۷ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
وانانیوز| همين بهانه‌اي شد پس از مدت‌ها با شاه‌غلام دوست‌داشتني سر صحبت را باز كنيم.

* بحث بازگشت شما به فجرسپاسي چقدر جدي است؟
اين‌ها گمانه‌زني است، اگر بستر فراهم باشد، باعث افتخارم است در تنها تيم جهان كه به نام يك شهيد است، فعاليت كنم اما به قول معروف «پادشاهي علم و طبل و سپاه مي‌خواهد» يادم هست در زمان مديريت آقاي صفايي‌فراهاني در يك كلاس پيشرفته مربيگري حضور يافتم كه جناب جوزف ونگ‌لوش رئيس كميته آموزش اروپا مدرس آن بود و گفت حرف‌هاي من درباره تمرينات، تاكتيك‌ها و علم درست ولي در اصل براي موفقيت بايد ماني (پول) داشت چون بدون پول نمي‌تواني بازيكن بگيري.

* اين كه در فوتبال حرفه‌اي مرسوم است.
بله انواع مثال‌ها را مي‌توانم بزنم. شما در موسيقي اگر يك نت را اشتباه بزني، كل موسيقي خراب مي‌شود. شما بهترين مكانيك دنيا باشي اما فقط يك پيچ‌گوشتي چهارسو نداشته باشي، كارت نيمه‌كاره باقي مي‌ماند. بهترين راننده دنيا باشي و در سرازيري ترمز خودرويت از كار بيفتد، يا مي‌خوري به ديوار يا مي‌روي توي دره، خلاصه اينكه در فوتبال كه يك صنعت است، بايد سرمايه داشته باشي. همين استقلال پارسال اگر 2 تا مهره داشت، به آن بحران آخر فصل نمي‌خورد. حكايت فجرسپاسي همين است كه عرض كردم.

* با چه بودجه‌اي مي‌توانيد در اين تيم به موفقيت برسيد؟
تيم شهيد مجيد سپاسي مظلوم است، حرمت دارد و همه هم دوستش دارند چون ديدند بدون حاشيه و بدون ادعا چه عملكردي داشت و چه جوان‌هاي خوبي را به فوتبال ايران و تيم ملي تحويل داد. فجرسپاسي متعلق به سپاه پاسداران است و صادقانه مي‌گويم اگر يك‌پنجم بودجه‌اي كه به تراكتورسازي مي‌دهند به فجر اختصاص يابد، اين تيم هم به ليگ برتر صعود مي‌كند و هم با همين بودجه در ليگ برتر فعاليتش را ادامه مي‌دهد. فجرسپاسي مي‌تواند از بازيكنان سرباز استفاده كند كه بازيكنان سرباز خوب جذب تراكتور مي‌شوند چون دستمزد بهتري مي‌گيرند.

* در اين برهه زماني با شما براي قبول مسئوليت فجرسپاسي صحبتي شده است؟
از من، مردم و اهالي فوتبال مي‌خواهند فجرسپاسي را احيا كنم. مسئولان باشگاه هم مي‌دانند با شرايط گذشته مسئوليت نمي‌پذيرم. در اين برهه پيشنهادات ديگري داشته و دارم ولي به خاطر فجر و شيراز «اوكي» ندادم.

* در فصل نقل و انتقالات عملكرد كدام تيم‌ها خوب بوده است؟
استقلال و پرسپوليس امسال خودشان هزينه‌هاي‌شان را بالا بردند و به خاطر 3، 4 فوتباليست، قيمت‌ها را شكستند. آنها مي‌توانستند برخي بازيكنان را با قيمت 800 ميليون به خدمت بگيرند اما آنقدر توي رقابت افتادند كه 2 برابر همين مبلغ را به خودشان تحميل كردند. اسپانسر يك رقمي به اين دو باشگاه مي‌دهد. وزارت ورزش هم نمي‌تواند قانوناً به پرسپوليس و استقلال كمك مالي كند. فوتبال ما هم بابت پخش تلويزيوني حق پخش ندارد و در ميانه‌ها و روزهاي حساس پايان ليگ مشكلات و بحران‌هاي مالي گريبان هر 2 تيم پرطرفدار كشور را مي‌گيرد. بالا بردن هزينه به مثال «فواره چون بلند شود سرنگون شود» مي‌ماند.

* درباره بحث كارلوس كي‌روش با برانكو ايوانكوويچ چه نظري داريد؟
مخالف حاشيه‌سازي هستم و به هر دو مربي حق مي‌دهم دغدغه‌هاي كاري خودشان را داشته باشند اما موافق و مخالف هيچ‌كدام نيستم. لج و لجبازي نه به نفع كي‌روش است، نه برانكو. نه به سود تيم ملي است، نه پرسپوليس و نه بازيكنان. اين تحركات براي بازيكنان هم دغدغه ايجاد مي‌كند و در نهايت به ضرر تيم ملي تمام مي‌شود. بازيكنان بهتر است در اين مقطع در اختيار باشگاه‌هاي خود باشند و سپس در اردوهاي تداركاتي و بازي‌هاي دوستانه تيم ملي خواست و صلاحديد كي‌روش را انجام دهند.

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین