اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۲۲۴۲
مهدي طارمي به گفته لژيونرهاي تيم ملي، بهترين تصميمش را گرفت و سرانجام راه اروپا را در پيش گرفت. بي‌شك از روز حضور در يونان، زندگي براي مهدي عوض مي‌شود.
۱۷:۱۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز- مهدي طارمي به گفته لژيونرهاي تيم ملي، بهترين تصميمش را گرفت و سرانجام راه اروپا را در پيش گرفت. بي‌شك از روز حضور در يونان، زندگي براي مهدي عوض مي‌شود. او بايد زندگي در ايران را فراموش و زندگي تازه‌اي را در اروپا شروع كند. حرف‌هاي كريم انصاري‌فرد كه سال گذشته به يونان رفت، مي‌تواند به خوبي شرايط بازي در اروپا را براي طارمي ترسيم كند: «اينجا تمرينات ما زياد است، به شكلي كه گاهي وقتي به خانه مي‌رسم فقط در رختخواب مي‌افتم و مي‌خوابم. فشار تمرينات زياد است و اگر استراحت نكنم نمي‌توانم.» كريم حتي براي اينكه بتواند خودش را به فرم ايده‌آل برساند، كلاً رژيم غذايي خود را تغيير داد: «ماه‌هاست ديگر برنج نمي‌خورم. حتي شكلات و كاكائو و شكر و قند را از برنامه غذايي‌ام حذف كرده‌ام. سرخ‌كردني نمي‌خورم. اگر قرار باشد اين چيزها را مصرف كنم كه نمي‌توانم اينجا بازي كنم.»
در اروپا شكل تمرينات هم فرق دارد. اين را عليرضا حقيقي بارها گفته است: «شايد گاهي فشار تمرينات بيشتر از دو، سه بازي ليگ برتر باشد.» اين هم به خاطر شكل و شمايل كار باشگاه‌هاست. مثلاً در ايران بازيكنان دو ساعت در خدمت باشگاه هستند. به تمرين مي‌روند و بعد از آن آزاد هستند. در اروپا اما، شرايط فرق دارد. عليرضا جهانبخش بازيكن آلكمار مي‌گويد: «صبح كه از خواب بيدار مي‌شويم بايد ساعت 8:30 به باشگاه برويم. صبحانه كنار هم هستيم و پس از آن تمرين بازتواني داريم، جلسه فني برگزار مي‌شود و بعد هم بدنسازي مي‌كنيم. تمرين فيزيوتراپي را هر روز داريم و از ساعت 12 هم تمرينات تاكتيكي‌مان آغاز مي‌شود كه تا ساعت 13:30 ادامه دارد. ادامه برنامه ما نيز اين است كه ناهار را بايد كنار يكديگر بخوريم و از ساعت 14:30 به بعد هم اگر تمرين نوبت عصر نداشته باشيم يا مي‌توانيم در باشگاه بمانيم و سرگرم شويم و بيرون برويم يا اينكه به خانه برگرديم.»
اين شرايط در تمام باشگاه‌هاي اروپايي وجود دارد. بازيكنان پول مي‌گيرند كه كار كنند، نه اينكه يك ميليارد بگيرند و فقط يك ساعت تمرين (!) كنند. تازه ماليات و ساير هزينه‌ها را هم اضافه كنيد تا متوجه شويد فوتباليست‌ها در اروپا براي پيشرفت و رسيدن به پول بيشتر، بايد چقدر تلاش كنند. بلاژويچ يك بار در اين باره گفته بود: «بازيكنان جوان كرواسي تمام هدف‌شان اين است كه تلاش كنند و اينقدر تلاش كنند كه به يك باشگاه خوب بروند و پول در بياورند. اين باعث مي‌شود تا قيد خيلي چيزها را در زندگي‌شان بزنند.»
حالا زندگي طارمي هم قرار است اين شكلي باشد. بازيكني كه در فوتبال اروپا براي رسيدن به پول بيشتر و البته پيشرفت، بايد تمام وجودش را در بازي و تمرينات بگذارد.
منبع: خبر ورزشی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین