اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۱۳۶۵

7، 8 تا پیشنـهاد داشـتم

محمد طیبی مدافع ملی‌پوش تیم استقلال خوزستان در دیدار دوستانه تیم ملی برابر قرقیزستان اولین بازی ملی خودش را انجام داد. او با وجود اینكه پیشنهادهایی از تیم‌هایی بزرگ پایتخت داشت اما ترجیح داد كه در تیم استقلال خوزستان بماند.
۱۶:۳۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-محمد طیبی مدافع ملی‌پوش تیم استقلال خوزستان در دیدار دوستانه تیم ملی برابر قرقیزستان اولین بازی ملی خودش را انجام داد. او با وجود اینكه پیشنهادهایی از تیم‌هایی بزرگ پایتخت داشت اما ترجیح داد كه در تیم استقلال خوزستان بماند.
  • گویا قراردادت را با استقلال خوزستان تمدید كرده‌ای.
بله، من قرارداد سفید امضا كردم و در خصوص مسائل مالی هنوز صحبتی نكرده‌ایم. خودشان گفتند راضی‌ات می‌كنیم و من هم به احترام چند سالی كه در استقلال خوزستان بودم و این تیم برایم زحمت كشیده بود، دیدم در این برهه به من نیاز دارند و باید بمانم.
  • الان كاپیتان استقلال خوزستان هم هستی؟
بله، خود آقاسیروس پورموسوی به من گفت بمان، انتظار دارم تیم را جمع كنی و به‌نوعی دست راستم باشی. من هم وقتی دیدم به من نیاز دارند، ماندم؛ در حالی كه پیشنهاد زیاد داشتم.
  • بحث حضورت در تیم‌های استقلال و پرسپولیس مطرح بود. چرا قبول نكردی به این تیم‌ها بروی؟
من تقریبا 8، 9تا پیشنهاد داشتم. اگر 9تا نبود 7، 8تا پیشنهاد را داشتم، استقلال و پرسپولیس هم بودند ولی با توجه به اینكه استقلال خوزستان، هم در آسیا بود و هم نیاز بود كه بمانم، الان اگر از تیم جدا می‌شدم نمك‌نشناسی بود. بعد از رفتن ویسی حالا ما بزرگ‌ترهای تیم هستیم و باید حواسمان به اوضاع تیم باشد.
  • ژزوز، دروازه‌بان شما كه جدا شد خودش به‌تنهایی 50درصد تیم بود.
بازیكنان خوبی بودند ولی نصف تیم نبودند. كلا 11نفرمان با ذخیره‌هایمان یك تیم بودیم.
  • حالا عزت پورقاز را هم در خط دفاعی جذب كردید. او به عنوان یك ملی‌پوش می‌تواند خیلی به تیم شما كمك كند.
عزت را جای موسی گرفتیم و گلر هم می‌گویند شیخ‌ویسی یا یك گلر از برزیل را جذب خواهند كرد. می‌گویند گلر خوبی است. چندتا بازیكن دیگر هم گرفتیم. اصلا مطمئن باشید تیم امسال ما چیزی از تیم سال قبل‌مان كم ندارد.
  • امسال باز هم به دنبال كسب عنوان قهرمانی لیگ برتر خواهید بود؟
اصلا شك نكنید. برای قهرمانی می‌جنگیم.
  • اینكه حق ندارید در تمرینات بدنسازی تیم باشگاهی شركت كنید، باعث نمی‌شود از لحاظ بدنی عقب بیفتید؟
من خودم تمرینات اختصاصی را در سالن وزنه انجام می‌دهم تا به امید خدا 31خرداد به اردوی تیم ملی برویم و ان‌شاءالله خط هم نخوریم. دعایمان كنید.
  • خیلی‌ها انتقاد می‌كنند كه تیم ملی باید بازی‌های تداركاتی مقابل تیم‌های بزرگ‌تر انجام دهد. نظر تو چیست؟
برای مثل منی كه تازه به تیم ملی دعوت شده‌ام بد نبود. به هر حال باید در تركیب تیم ملی جا بیفتم، بعد كم‌كم در شرایطی قرار می‌گیریم كه با تیم‌های بزرگ‌تر هم بازی كنیم تا محك جدی‌تر بخوریم. من كه به تیم ملی دعوت شدم نمی‌خواهم به عنوان یك بازیكن ذخیره باشم. این ‌در ذهنم نیست و فقط می‌روم اردو كه بجنگم و فیكس تیم ملی شوم. حالا ببینیم خدا چه می‌خواهد.
  • اما رقیبان سختی را پیش رو داری؛ مثلا سیدجلال حسینی و پژمان منتظری.
باید میان این خوب‌ها خوب باشی و خودت را نشان دهی وگرنه جایت همان روی نیمكت است. اگر توانستی در بین خوب‌ها خوب باشی، آن‌وقت واقعا بهترینی.
  • به نظرت می‌توانی بازیكنی مثل سیدجلال حسینی و پژمان منتظری را نیمكت‌نشین كنی؟
بله، می‌توانم.
  • چند سالت است؟
من 29سالم است اما فوتبال به سن و سال نیست، به خوب زندگی كردن و خوب تمرین كردن است، به آن انگیزه‌ای كه برای موفقیت باید داشته باشید. خیلی از بازیكنان جوان آمدند و خیلی زود هم رفتند. خیلی‌ها در 21سالگی به فوتبال آمدند اما به 24سال نرسیده از فوتبال محو شدند. هر كسی كه آماده باشد و بتواند به تیم ملی كمك كند باید دعوت شود.
  • كی‌روش هم نشان داده هر بازیكنی كه آماده‌تر است را به تیم ملی دعوت می‌كند.
اصلا آقای كی‌روش مربی خیلی بزرگی است. این كارش را خیلی دوست دارم. شاید به سن و سال هم اهمیت بدهد ولی هر بازیكنی آماده باشد در تركیب قرار می‌گیرد. الان هم بازیكنانی هستند كه سن‌شان بالاست ولی در تیم ملی بازی می‌كنند.
  • در مورد كیفیت لباس تیم ملی و اینكه چمن مناسبی برای تمرین نداریم چه نظری داری؟
من به عنوان بازیكن در این موارد صحبت نكنم بهتر است. ضمن اینكه از ما هم خواسته‌اند در این‌باره صحبت نكنیم.
  • واقعا گفتند در مورد كیفیت لباس‌های تیم ملی صحبت نكنید؟
بله.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین