اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۱۰۰

هاشمی: تا امروز پولی به سرخابی‌ها نداده ام

معاون مالی وزیر ورزش از رشد ۳۹ درصدی بودجه ورزش نسبت به سال گذشته خبر داد.
۱۳:۲۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-سید مناف هاشمی در نشست خبری با اشاره به افتتاح 280 پروژه ورزشی، گفت: در توسعه اماکن ورزشی اتفاقات خوبی رخ داده است. 280 پروژه توسط وزارت ورزش افتتاح شد که 52 پروژه مربوط به شرکت توسعه و تجهیز است.

وی افزود: 150 میلیارد اعتبارات عمرانی بود که 90 میلیارد آن را گرفتیم، 113 میلیارد هم بودجه شرکت توسعه و تجهیز بوده که آنها هم 90 میلیارد را گرفته‌اند، هدف‌گذاری ما این است در سال 94 ، 500 پروژه را افتتاح کنیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به افزایش 39 درصدی بودجه کل وزارت ورزش، تصریح کرد: در حوزه جاری نسبت به سال 93، 19 درصد رشد داشتیم یعنی بودجه از 210 میلیارد به 250 میلیارد رسیده است، در حوزه عمرانی هم از 179 میلیارد به 261 میلیارد رسیدیم یعنی 46 درصد رشد؛ بودجه شرکت توسعه و تجهیز هم از 113 میلیارد به 185 میلیارد رسیده است که در مجموع رشد 39 درصدی را شاهد بودیم. در کل، بودجه وزارت ورزش از 527 میلیارد به 698 میلیارد رسیده است.

* افزایش 25 درصدی بودجه فدراسیون‌های المپیکی

معاون مالی وزیر ورزش در ادامه نشست با اشاره به اینکه فدراسیون‌هایی که برای کسب سهمیه ریو تلاش می‌کنند نسبت به سال 93، 25 درصد بودجه اضافه می‌گیرند، عنوان کرد: فدراسیون‌هایی که در سطح کشوری فعالیت دارند یا بودجه سال قبل حفظ شده یا 10 درصد رشد داشته‌ایم. کمک به فدراسیون‌ها در حالت کلی نسبت به سال قبل 20 درصد رشد داشته است، علاوه بر وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و دولت هم هستند که اگر لازم شد از کمک آنها استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با 3 ماهه اول سال 3 دوازدهم اعتبارات را تخصیص گرفته‌ایم و از این مبلغ 10 میلیارد و 80 میلیون تومان به فدراسیون‌ها تخصیص دادیم؛ این هفته به 10 فدراسیون المپیکی 5 میلیارد پرداخت می‌کنیم، بعد از این مرحله کمیته ملی المپیک اواخر خرداد واریزی خواهد داشت، مرحله دوم اعتبارات ما هم ابتدای تیرماه حدود 10 تا 15 میلیارد تومان با اولویت‌بندی به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود.

* از حق پخش تلویزیونی باید در حوزه قهرمانی استفاده شود


مناف هاشمی درخصوص صحبت‌هایی که درباره شراکت وزارت ورزش با صدا و سیما درخصوص حق پخش صورت گرفته یادآور شد: حق پخش یکی از منابعی است که وزارت ورزش در حوزه قهرمانی باید استفاده کند، سالهای قبل قانونی به مجلس رفت که با شورای نگهبان مغایرت پیدا کرد، در حال حاضر عملاً قانونی برای حق پخش نداریم، قرار بود اگر صدا و سیما از برند ورزش استفاده می‌کند به ورزش هم کمک کند، سال 93 بین صدا و سیما و وزارت ورزش توافقی صورت گرفت تا حق پخش 30 درصد اضافه شود، این موضوع با حضور رئیس جمهور تکلیف شد و این تفاهم‌نامه قانونی است، البته صدا و سیما هم نگفته است این پول را نمی‌دهد اما آنها گفته‌اند شرایط پرداخت ندارند که امیدواریم شرایط ما را هم درک کنند، ما هم مشکلاتی داریم، امیدواریم تفاهم‌نامه جدیدی برای سال 94 داشته باشیم تا دو طرفه باشد.

*مالیات‌ها باید در داخل قراردادها ذکر شود

معاون مالی و توسعه پشتیبانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه در یک سالی قرارداد سرخابی‌ها را منتشر کردید اما درباره سایر باشگاه‌ها این اتفاق رخ نداد و چرا این موضوع امسال تکرار نشد، تصریح کرد: وزارت ورزش به دنبال ورزش پاک در همه فدراسیون‌ها است، اگر این کار در سال 93 انجام شده، در سال 94 هم منتشر می‌شود، بعضی از باشگاه‌های دیگر هم در دستور قرار دارند. نکته دیگر اینکه لازم است مالیات‌ها در داخل قراردادها ذکر شود و مربی و بازیکن باید آن را پرداخت کنند، وزارت ورزش از این سیاست حمایت می‌کند.

هاشمی در ادامه درباره اینکه بودجه‌ای که شما اعلام کرده‌اید برای فدراسیون‌های المپیکی رشد داشته، در سال المپیک مبلغ زیادی نخواهد بود، گفت: قرار است کمیته ملی المپیک هم اعتباراتی به فدراسیون‌ها بدهد، اعتبارات سومی هم داریم که در قالب اسپانسرینگ وزارت ورزش از طریق بانک‌ها و بخش خصوصی کمک‌هایی را برای فدراسیون‌هایی که برنامه جدی دارند، بگیریم. جلسه‌ای با بعضی از بانک‌ها داشتیم، نهایی شد نتیجه را اعلام می‌کنیم. در حال حاضر هیچ اردو و برنامه مصوبی که معاونت قهرمانی به ما بگوید بدون منبع نمی‌گذاریم حتی اگر خارج از اعتبارات باشد.

* 5.5 میلیون دلار فیفا به وزارت ورزش واریز نمی‌شود


هاشمی در پاسخ به این سوال که 5.5 میلیون دلاری که فیفا برای ایران آزاد کرده قرار است به فدراسیون فوتبال ریخته شود یا وزارت ورزش، عنوان کرد: از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم اما قطعاً این پول به حساب خزانه ما واریز نخواهد شد.

معاون وزیر ورزش درباره حسابرسی سال 92-91 در فدراسیون‌ها گفت: این حسابرسی به پایان رسیده، اشکالات جزئی و کلی مشخص شد که به فدراسیون‌ها ابلاغ کردیم، قرار بود حسابرسی سال 93 را آغاز کنیم اما چون فدراسیون‌ها از دو محل حسابرسی می‌شدند فقط قرار شد با مشارکت حوزه مالی و حسابرسی، یک‌بار این اتفاق رخ دهد که در حوزه فوتبال هم حسابرسی‌ها به پایان رسیده است.

* تفاهمی برای تأسیس شرکت با صدا و سیما برای حق پخش صورت نگرفته است

هاشمی در پاسخ به این سوال که روز گذشته در مجمع فدراسیون فوتبال اعلام شده قرار است شرکتی برای حق پخش تلویزیونی تاسیس شود و پول این شرکت برای فوتبال است یا ورزش، یادآور شد: یکی از پیشنهادات این بود اما هیچ تفاهمی حاصل نشده است، زمانی که تقدس‌نژاد در فدراسیون بود من این پیشنهاد را دادم البته این پول حق ورزش است اما فوتبال هم جزئی از ورزش محسوب می‌شود، بعضی از ورزش‌های ما مانند والیبال، کشتی و تکواندو به حدی می‌رسند که با فوتبال رقابت می‌کنند پس این پول حق ورزش است، ما خودمان را از فوتبال جدا نمی‌دانیم اما می‌توانیم از این پول سهم بیشتری به فدراسیون فوتبال بدهیم.

معاون وزیر ورزش درباره اینکه با پرداخت حواله به فوتبالیست‌ها این توقع برای سایر ورزشکاران هم ایجاد شده و آیا این موضوع بار مالی برای شما ندارد، اظهار داشت: توقع که ایجاد شده است و این یکی از روش‌هایی بوده که در دولت قبل انجام شده است، در دولت جدید چنین دستورالعملی نداشتیم اما تقدیر از ورزشکاران برای سال‌های 90 تا 92 به ورزشکاران پرداخت شد، در سال 93 هم 46 میلیارد به حوزه قهرمانان پرداخت کردیم.

وی افزود: اینکه فقط یک رشته ورزشی را حمایت کنیم اینطور نبوده است البته به خاطر درخشش والیبالیست‌ها دولت خارج از سقف اعتبارات 1.5 میلیارد پرداختی داشت که شاید برای فدراسیون‌های دیگر هم داشته باشیم.

* در طول مسئولیت بنده و گودرزی کمک مالی به سرخابی‌ها نشده است

مناف هاشمی درباره کمک مالی به سرخابی‌ها با حضور آنها با اداره معاونت قهرمانی تصریح کرد: در طول مسئولیت بنده و آقای گودرزی به جهت ممنوعیت‌هایی که بود، پرداختی نداشتیم، تمامی پرداخت‌ها از طریق اسپانسرها بوده است چون مزایده چهارم خروجی نداشت اداره این دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش قرار گرفت و حتماً تدابیر ویژه صورت می‌گیرد، اصلی‌ترین منبع بخش خصوصی و اسپانسرها خواهند بود.

هاشمی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام و کلنگ‌زنی پروژه‌های متعدد در دوره قبل گفت: قبلاً نمایندگان مجلس امتیازاتی داشتند که می‌توانستند پروژه‌های کمتر از یک میلیارد تومان را شروع کنند، به همین دلیل چند استان پروژه‌های نیمه تمام داشتیم، اما سیاست ما این نیست، 4 هزار پروژه نیمه‌تمام داریم و نمی‌خواهیم باز هم کلنگ‌زنی داشته باشیم.

معاون مالی وزیر درباره اینکه فاینانسی که قرار بود تیم به ما بدهد، چه شد؟ عنوان کرد: پروسه گرفتن فاینانس، کار ساده‌ای نیست و بزرگترین آیتم در گرفتن فاینانس، طرح توجیه اقتصادی است، کار هم اصلاً متوقف نشده است، گزارش اقتصادی و طرح توجیهی آماده شده، با تیم چین هم مذاکره شده است. آخرین اقدام مربوط به سه هفته پیش است که پرونده وزارت در قالب 500 میلیون یورو در شورای اقتصاد در دستورکار است که امیدواریم تصویب شود. 10 اماکن ورزشی بزرگ در دستورکار قرار گرفته است. گزارشات ما در دستور شورای اقتصادی قرار گرفته که امیدواریم به تصویب برسد.

وی درباره ارتباط با فساد اعلام شده در فوتبال، یادآور شد: بعضی موضوعات فقط به وزارت ورزش ارتباط ندارد، اگر خدای نکرده فسادی اتفاق افتاده باشد که این موضوع بین یک ورزشکار یا یک شخص خاص باشد، وزارت ورزش پاسخگو نیست، اما می‌تواند به حل مشکل کمک کند. اگر این مستندات از کمیسیون اصل 90 قانون شود، ما هم می‌گوییم به دادگستری برود و مصداقی برخورد شود، اما اینکه صددرصد این مستندات درست باشد، ما هم نمی‌دانیم.

هاشمی درباره مسافرت‌های غیرضروری خاطرنشان کرد: ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه تعداد افرادی که به مسافرت می‌روند بیش از موارد اعلام شده در شورای برون‌مرزی است، که این موضوع تخلف است و ما هم از این تخلفات در فدراسیون‌ها گزارشاتی داریم که برخورد هم کرده‌ایم. این اتفاقات به حداقل رسیده است.

وی در پایان در باره بحث مربوط به حوزه جوانان گفت: وزارت به عنوان یکی از ارکان بحث جوانان را دنبال می‌کند، هر چند بحث‌هایی مبنی بر جداسازی مطرح است، الان هم نتایج کارشناسی در کمیسیون اجتماعی در مجلس در حال بررسی است، به قطعیت برسد، مجلس دو لایحه ارائه می‌کند.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین