اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۰۷۹۶

دلیل برکناری علیدوستی از سرمربیگری تیم جوانان

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: برکناری علیدوستی ربطی به نتیجه گرایی ندارد و واقعا روند تیم راضی‌کننده نبود.
۱۵:۵۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز|

وانانیوز-فریدون معینی در گفت‌وگویی، در خصوص برکناری حمید علیدوستی از سرمربیگری تیم زیر 16 سال کشورمان گفت: همانطور که می‌دانید زمانی که من به عنوان رئیس کمیته جوانان انتخاب شدم مربیان تیم‌های زیر 14 سال، زیر 16 سال و زیر 19 سال انتخاب شده بود. با این همه نظارت کمیته جوانان بر روی عملکرد این تیم‌ها از سال 93 آغاز شد و هنوز ادامه دارد. ما روند فعالیت‌ها را پیگیری می‌کردیم تا اینکه مسابقات مقدماتی شکل گرفت و بازی‌ها هم انجام شد. باید بگویم نتایج هم خوب بود اما با اینکه از عملکرد تیم زیر 14 و زیر 19 سال رضایت داشتیم اما روند رو به رشد تیم زیر 16 سال به گونه‌ای نبود که ما را راضی کند.

وی ادامه داد: ما جلساتی هم در همین خصوص انجام دادیم اما در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که تیم زیر 16 سال کیفیت لازم را در مسابقات نهایی نداشت. خیلی وقت بود که ما با حمید علیدوستی در همین رابطه صحبت داشتیم و جلسات متعددی را هم برگزار کردیم و به هر دلیلی که بود در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که تغییراتی در این تیم انجام شود اما دلیلی نمی‌بینم که بخواهم در این باره پاسخ دهم.‌ علیدوستی یک مرد باشخصیت و یک مربی خوب است اما به هر حال پای منافع ملی در میان است و همه ما باید تلاش کنیم تا بهترین شرایط در همین رابطه انجام شود.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در تورنمنت ازبکستان تیم عملکرد خوبی داشت و منتظر بودیم در تورنمنت چین شرایط بهتر باشد اما در این مسابقات تیم زیر 16 سال عملکرد مناسبی نداشت و در نهایت باید بگویم که من نهایت صبر خودم را انجام دادم هرچند که نمی‌خواهم شخصیت کسی زیر سوال برود. ما به این نتیجه رسیدیم که تغییراتی در این تیم انجام شود و حمید علیدوستی به عنوان مدیر فنی و مشاور با این تیم فعالیت کند. برای آینده این تیم هم از مربیان برنامه خواستیم و در نهایت یک نفر انتخاب خواهد شد تا کارها را جلو ببرد.

معینی در مورد اینکه به نظر می‌رسد نتیجه‌گرایی ملاک این تغییرات بوده اظهار داشت: به هیچ عنوان چنین مسئله‌ای صحت ندارد. برای ما تنها نتیجه‌گیری ملاک نبود بلکه کیفیت فنی کار هم مورد نظر ما بود. خود شما رسانه‌ها می‌توانید فیلم بازی‌های اخیر این تیم را ببینید و متوجه تصمیم ما بشوید. ما فقط به نتیجه‌گرایی فکر نمی‌کردیم و کیفیت و آموزش لازم هم برای ما مدنظر بود.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا عباس چمنیان به عنوان سرمربی جدید تیم زیر 16 سال انتخاب شده یا خیر؟ خاطرنشان کرد: چمنیان گزینه اصلی نیست اما یکی از گزینه‌های ماست که البته فعلا هم در ایران حضور ندارد اما بعد از اینکه به ایران بیاید برنامه‌های او را هم خواهیم گرفت. از من نخواهید که نام گزینه‌ها را بگویم اما مطمئن باشید طی روزهای آینده این تصمیم عملیاتی خواهد شد.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین