اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۰۵۹۰
چند روز قبل، ماجرای عجیبی در اطراف پرسپولیس به وجود آمد.
۱۳:۳۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-فردي كه خودش را مديربرنامه‌هاي اشپيتيم آرفي معرفي كرده بود، از قول اين بازيكن مصاحبه‌اي انجام داد و خبر از كسر 6 امتياز از پرسپوليس بابت بدقولي مالي داد. آرفي در فصل نهم و دهم بازيكن پرسپوليس بود و رقم نه‌چندان زيادي، هنوز از باشگاه طلبكار است اما ماجراي او با ديگران كاملاً فرق دارد.

***

وقتي آرفي به پرسپوليس آمد، قراردادش به گونه‌اي تنظيم شد كه در صورت بروز هرگونه مشكل و اختلاف با اين باشگاه، فقط كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بايد دخالت مي‌كرد و هيچ ارگان و سازمان ديگري حق دخالت در اين مورد را نداشت. اتفاقاً قرارداد به مشكل برخورد و آرفي كه در نيم‌فصل دوم ليگ دهم از پرسپوليس به تراكتورسازي رفته بود، از سرخپوشان شكايت كرد. كميته انضباطي دو بار عليه باشگاه پرسپوليس رأي داد اما آنها علاقه‌اي (و يا شايد پولي) نداشتند كه با آرفي تسويه‌حساب كنند. اين بازيكن به طور كلي فوتبالش به اتمام رسيد و به خانه برگشت؛ به كوزوو و سپس آلمان.

***

آرفي از ايران رفت و به فيفا شكايت كرد اما كميته تعيين وضعيت بازيكنان در مقر فيفا، به ارسال يك نامه به باشگاه پرسپوليس براي تسويه‌حساب و رونوشت به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بسنده كرد كه باز هم اتفاق خاصي رخ نداد. شكايت دوم آرفي به فيفا، موضوع را كمي حساس كرد. اين بار از فيفا، نامه تهديدآميزي به كميته انضباطي و نه باشگاه پرسپوليس رسيد. كميته انضباطي با نامه‌اي فوري به سازمان ليگ، از اين سازمان خواست از محل درآمدهاي باشگاه پرسپوليس، مطالبات آرفي را پرداخت كنند اما موضوع اينجا بود كه باشگاه پرسپوليس به عنوان اولين باشگاه در تاريخ، به محل درآمدهاي خود نيز بدهكار بود!

***

سومين شكايت آرفي به فيفا با يك رونوشت ديگر به باشگاه پرسپوليس رسيد و سرخپوشان از او خواستند به دنبال توافق مالي باشد. در اين مدت، چندين نفر به عنوان نماينده آرفي به باشگاه آمدند ولي هيچ‌كدام‌شان نتوانستند طلب اين بازيكن را تسويه كنند. بعد از فوت هادي نوروزي، آرفي به تهران آمد و در مصاحبه با روزنامه خبرورزشي گفت: «ديگر نمي‌دانم بايد چه‌كار كنم. من 4 سال است كه ديگر فوتبال بازي نمي‌كنم اما عجيب است كه بدانيد هنوز مبلغي از باشگاه پرسپوليس طلبكارم و كسي هم قرار نيست مطالباتم را بدهد.» آرفي اينها را گفت اما مسئولان باشگاه با او توافق جديدي داشتند و حتي شنيديم بخشي از مطالباتش پرداخت شد اما اينكه از باشگاه پرسپوليس 6 امتياز كسر شود، بسيار بعيد است زيرا فيفا به موارد داخل قراردادها احترام مي‌گذارد و وقتي داخل قرارداد ذكر شده تنها مرجع قانوني براي رسيدگي به اختلافات، فقط كميته انضباطي فدراسيون فوتبال ايران است، فيفا و مسئولان كميته تعيين وضعيت فدراسيون جهاني فوتبال، فقط مي‌توانند با مديران كميته انضباطي ايران نامه‌نگاري داشته باشند و اقدامات اجرايي بيشتري انجام نمي‌دهند. به همين علت خطري، باشگاه را تهديد نمي‌كند اما پرسپوليسي‌ها بايد طلب آرفي را بپردازند.

منبع: خبر ورزشی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین