اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۰۲۳۰
مجید جلالی بعد از جدایی از سایپا، حالا قرار است در پیكان مربیگری كند؛ تیمی كه طی این چندسال مدام صعود و سقوط كرده و حالا با جلالی دنبال تثبیت جایگاهش در لیگ‌برتر است..
۱۴:۴۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز- مجید جلالی بعد از جدایی از سایپا، حالا قرار است در پیكان مربیگری كند؛ تیمی كه طی این چندسال مدام صعود و سقوط كرده و حالا با جلالی دنبال تثبیت جایگاهش در لیگ‌برتر است. جلالی در مصاحبه با همشهری ورزشی در مورد پیوستن به پیكان، برنامه‌هایش در این تیم و مسائل مختلف دیگر به سوالات‌مان پاسخ می‌دهد.
  •   امسال در لیگ‌برتر دنبال چه جایگاهی هستید؟
خودتان می‌دانید كه پیكان طی این سال‌ها مدام سقوط یا صعود كرده است بنابراین در فصل شانزدهم به دنبال تثبیت تیم هستیم و هدفگذاری ما بقای تیم در لیگ است که بر این اساس سیاستگذاری‌های لازم را انجام می‌دهیم.
  •   یعنی فقط به فكر ماندن هستید؟
جدا از ماندن در لیگ، دنبال درست كردن تیمی هستیم كه در سال‌های بعد به موفقیت‌های بیشتر برسیم و پیشرفت كنیم.
  •   آیا این درست است كه نكونام یا تیموریان را می‌خواهید؟
این موارد به جزئیات مربوط می‌شود كه نمی‌خواهم در موردش صحبت كنم. لیست بازیکنان را به باشگاه داده‌ام و قصدمان این است که یک‌سری از بازیکنان جوان و بااستعدادی که در لیگ یک با تیم همراه بودند را حفظ کنیم. همچنین می‌خواهیم بازیکنان جوان دیگری را شناسایی کنیم و در کنار چند بازیکن باتجربه لیگ‌برتری بتوانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم. البته ما یك یا 2بازیكن خیلی با تجربه می‌خواهیم ولی اینكه آنها چه كسانی باشند در آینده معلوم می‌شود.
  •   چند درصد از تیم سال قبل حفظ می‌شود؟
ما اسكلت اصلی تیم را حفظ می‌كنیم چون پیكان واقعا بازیكنان خوب و آینده‌داری دارد.
  •   شما در این سال‌ها تنها مربی‌ای بودید كه هر فصل تیم داشتید ولی برخی انتقاد می‌كنند كه جلالی به نسبت سال‌هایی كه مربیگری كرده، در كسب جام قهرمانی ناموفق بوده است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
این به دیدگاه آنهایی مربوط می‌شود كه می‌نویسند یا منتقد هستند. برخی اینگونه تفسیر می‌كنند كه اگر یك مربی به فوتبال خدمت كرده باشد موفق است و برخی هم فقط موفقیت را در كسب جام می‌بینند. به عنوان مثال اتفاقی كه منجر به قهرمانی لسترسیتی شد هر 80سال یك‌بار ممكن است رخ دهد ولی وقتی یك مربی در لسترسیتی كارهایی انجام می‌دهد كه خدمت به فوتبال است، طبیعتا او یك مربی موفق خواهد بود. من این فرضیه‌ها را رد یا تایید نمی‌كنم، فقط می‌توانم بگویم هر فردی نظر خودش را دارد.
  •   ولی خیلی‌ها با این تجربه و سابقه شما در مربیگری انتظار داشتند كه بیشتر مقام بیاورید؟
من در پاس‌تهران قهرمان شدم چون پارامترهای قهرمانی داشتم. آن زمان بازیكن خوب داشتیم، مدیریت قوی داشتیم، امكانات خوبی داشتیم و مسائل دیگری مثل فضای رسانه‌ای هم مهم بود. در صبا هم قهرمان جام‌حذفی شدم. شما باید به تیم‌هایی كه در آن مربیگری كردم هم نگاه كنید. مثلا من 3سال سرمربی سپاهان نبودم كه قهرمانی بیاورم. در تراكتورسازی این فضا فراهم بود و حتی در هفته بیستم صدرنشین شدیم اما یك نگاه منصفانه داشته باشید و ببینید چه اتفاقاتی رخ داد كه آن تیم یك‌دفعه افتاد.
  •   در بعضی از تیم‌ها نیز از فوتبال فردا حرف زدید كه برای برخی نامفهوم بود و حتی از شما انتقاد شد.
شما می‌توانید یك دهكده را تجسم كنید. اینكه برنامه‌ریزی كنید كه آن دهكده در آینده بیمارستان داشته باشد یا اینكه روی رودخانه‌ای كه كنار ان قرار دارد پل نصب كنیم یا جاده را آسفالت كنیم. اینها چیزهایی است كه در مورد آینده آن دهكده در ذهن دارید و می‌توانید آن  آینده را «فردا» بنامید. این دهكده می‌تواند بهداشت، اقتصاد، ورزش، فوتبال و... باشد تا برای مسئولیتی كه دارید هدف تعیین كنید.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین