اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۹۶۰۰

مازاد یا آزاد؟

با شروع فصل نقل‌وانتقالات، یك بار دیگر بحث در مورد بازیكنانی كه بین تیم‌های مختلف جابه‌جا خواهند شد، بالا گرفته است. در این میان باشگاه پرسپولیس به خاطر هواداران بی‌شماری كه دارد شدیدا در كانون توجه است و هر خبری در مورد این تیم، به طور گسترده از سوی مخاطبان پیگیری می‌شود.
۱۵:۴۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز- با شروع فصل نقل‌وانتقالات، یك بار دیگر بحث در مورد بازیكنانی كه بین تیم‌های مختلف جابه‌جا خواهند شد، بالا گرفته است. در این میان باشگاه پرسپولیس به خاطر هواداران بی‌شماری كه دارد شدیدا در كانون توجه است و هر خبری در مورد این تیم، به طور گسترده از سوی مخاطبان پیگیری می‌شود. به‌رغم نمایش خوبی كه پرسپولیس فصل گذشته ارائه داد، برخی از بازیكنان این تیم نتوانستند انتظارات را برآورده كنند كه از آن جمله می‌توان به رضا نورمحمدی اشاره كرد. او كه در كنار محسن بنگر یكی از دو كاپیتان پرسپولیس بعد از درگذشت هادی نوروزی محسوب می‌شد، نوسانات فنی زیادی داشت و روی خیلی از گل‌های دریافتی این تیم رد پایش به چشم می‌خورد. بر همین اساس بسیاری از گمانه‌زنی‌ها حاكی از آن است كه باشگاه پرسپولیس قصد دارد به همكاری‌اش با نورمحمدی پایان بدهد و او را در لیست مازاد قرار داده است. همین اصطلاح «لیست مازاد» موجب ناراحتی مدافع قرمزها شده؛ چرا كه او عقیده دارد وقتی قراردادش تمام شده، بازیكن آزاد است و اسم بردن از او به عنوان مازاد، درست نیست. این توجیهی است كه در دو، سه سال گذشته باب شده و از سوی بسیاری از بازیكنان فوتبال ایران كه به لیست خروجی باشگاه‌های‌شان راه می‌یابند، مورد استفاده قرار گرفته است. با این وجود بعید است چنین استدلالی بتواند به نورمحمدی و دیگران كمك كند. در حقیقت باشگاه‌ها در فصل نقل‌وانتقالات چند لیست مختلف دارند؛ آنها با برخی از نفرات‌شان تمدید می‌كنند، برخی دیگر را در لیست مازاد قرار می‌دهند و بعضی را هم در لیست فروش می‌گنجانند. تفاوت مهم همین‌جاست. دوستانی مثل نورمحمدی، بابك حاتمی، خالقی‌فر و دیگران چون قراردادشان تمام شده و باشگاه هم علاقه‌ای برای ادامه همكاری با آنها ندارد، «مازاد» معرفی می‌شوند. در غیر این صورت اگر قرارداد داشتند و باشگاه نمی‌خواست آنها را حفظ كند، راهی «لیست فروش» می‌شدند. این به آن معنا بود كه سایر باشگاه‌ها می‌توانند با مذاكره، پرداخت پول، تعویض بازیكن و یا راه‌های دیگر، آنها را جذب كنند. این اتفاقی بود كه مثلا برای محسن مسلمان در ذوب‌آهن رخ داد. از آنجایی كه كادرفنی ذوب مسلمان را قبول نداشت و از طرف دیگر مدتی از قرارداد این بازیكن با تیم اصفهانی باقی مانده بود، مسلمان در لیست فروش قرار گرفت و باشگاه پرسپولیس هم رضایتنامه او را گرفت.

 جدایی با دو سال تاخیر
اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، رضا نورمحمدی به زودی از پرسپولیس جدا می‌شود و در آینده باید برای تیم دیگری توپ بزند. نكته جالب اینجاست كه نورمحمدی دقیقا دو سال پیش هم در همین وضعیت قرار داشت، اما نهایتا در جمع سرخپوشان باقی ماند. بعد از پایان مسابقات لیگ چهاردهم، علی دایی به باشگاه اعلام كرد علاقه‌ای برای حفظ محمد نوری و نورمحمدی ندارد و هر دو بازیكن باید پرسپولیس را ترك كنند، اما با توجه به اینكه اختلافات عمیقی بین دایی و مدیران باشگاه وجود داشت و پیرو آن بازیكنان مد نظر شهریار جذب نشدند، هر دوی این بازیكنان در دقیقه90 به تیم برگشتند.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین