اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۹۴۱۰

واکنش تاج به اتهامی که مدیرعامل ذوب آهن زد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:اگر فینال را در آزادی برگزار می کردیم در واقع فقط یک مسابقه فوتبال برگزار می شد اما بنا نبود ما فقط فوتبال بازی کنیم.
۱۰:۵۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-مهدی تاج درباره سفر خود به خرمشهر و برگزاری فینال جام حذفی اظهار داشت: امروز به اتفاق مدیرکل حراست وزارت ورزش به خرمشهر میروم تا امشب دیدار فینال جام حذفی را از نزدیک ببینم. پیش بینی می کنم یک بازی زیبا و مهیج را شاهد خواهیم بود که نظر جامعه فوتبال و علاقمندان به این رشته را جلب خواهد کرد.

وی با اشاره به محل برگزاری فینال جام حذفی اضافه کرد: اینکه دیدار فینال در شهر خرمشهر برگزار می شود اتفاق خیلی خوبی است. سازمان لیگ از حدود یکسال پیش در این باره که مسابقه جام حذفی هر ساله در شهرهای مختلف به پایان نرسیده و یک مکان مشخص را برای انجام همیشگی فینال این مسابقات در نظر بگیرد جلسات متعددی را برگزار کرد و در نهایت مقرر شد با توجه به  شرایط موجود در خرمشهر هر سال فینال مسابقات جام حذفی در این شهر که یادآور پایداری و مقاومت کشورمان در مقابل هجوم دشمن به ایران بوده است برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: از همان زمان تلاش ما بر این بود که این دیدار در یکی از تاریخ های 30 اردیبهشت و یا 9 خرداد برگزار شود. علت این دو انتخاب حضور نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا بود که اگر آنها به مرحله یک هشتم صعود کردند بازی به جای سی ام در تاریخ 9 خرداد یعنی امروز برگزار شود. اتفاقا همین طور هم شد و تیم های ذوب آهن و تراکتورسازی که در مرحله یک هشتم حضور یافتند تا همین چند روز پیش درگیر مسابقات لیگ آسیایی بودند و چون ذوب آهن یک پای فینال بود بازی جام حذفی به نهم خرداد تغییر زمانی یافت.

*از آذری انتظار نداشتم

تاج درباره اظهارات سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن که به شدت نسبت به تصمیمات اخیر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در زمان برگزاری فینال جام حذفی اعتراض کرده بود و صراحتا گفت که سازمان لیگ می خواهد جام را دو دستی تقدیم استقلال کند خاطر نشان کرد: اظهارات مدیرعامل محترم باشگاه ذوب آهن را نتوانستم بخوانم. البته همکارانم بریده ای از این مصاحبه را برای من آوردند اما فرصت نشد بطول کامل آن را ببینم ولی تاحدودی در جریان صحبت های سعید آذری قرار گرفتم. شخصا از آذری انتظار بیشتری داشتم.

*آذری هم جای ما بود همین کار را می کرد


وی افزود: هرگز چنین موضوعی صحت ندارد البته من آذری را امروز و دیروز نشناختم بلکه سالهاست با او و روش مدیریتش آشنایی دارم و اتفاقا این مدیر را قبول دارم. اما با همه این اوصاف اگر خود آذری هم جای ما بود نمی توانست پیش بینی کند که چه تیمی به فینال جام حذفی راه می یافت. ممکن بود پرسپولیس باشد یا هر تیم دیگری. سپاهان می آمد نفت تهران می آمد یا هر تیم دیگری. هیچ کس از این موضوع اطلاع نداشت.

*اتهام زدن خوب نیست

رئیس فدراسیون ادامه داد: به همین خاطر اینکه ما بیاییم و دیگران را متهم کنیم کار خوبی نیست. حتی شنیدم در این صحبتها عنوان شده که فینال جام حذفی را در ورزشگاه آزادی برگزار کنید اما همه هدف سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال گره زدن ورزش با مسائل ریشه ای فرهنگی است در چنین شرایطی چطور می توان از شهری مانند خرمشهر چشم پوشی کرد. شهری که یادآور ایثارگری رزمندگان جان بر کف کشورمان بوده و شهری که به واسطه شهید شدن تعداد زیادی از جوانان کشورمان حتی به خونین شهر معروف است.

*خرمشهر یک شهر نیست، تاریخ است

تاج تاکید کرد: خرمشهر یک شهر نیست یک تاریخ است یک فرهنگ است. ما در حال گره زدن خودمان به آن تاریخ و فرهنگ هستیم بنابراین چطور می توانیم چنین مسابقه ای را به آزادی بیاوریم. اگر چنین کاری را می کردیم در واقع فقط یک مسابقه فوتبال برگزار می شد اما بنا نبود ما فقط فوتبال بازی کنیم. به همین دلیل قطعا دوستان به خوبی متوجه هدف فدراسیون و سازمان لیگ از انجام این مسابقات در خرمشهر می شود.

*لوگوی استقلال اشتباه فنی بود

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اتفاقی که برای لوگوی باشگاه استقلال و حذف دو ستاره از بالای این لوگو صورت گرفت گفت: این موضوع علت و یا دلیل خاصی نداشت و فقط صرفا یک اشتباه فنی بود که پس از متوجه شدن مسئول سایت این اشکال برطرف شد.

*من و کی روش حرف هم را می فهمیم

وی همچنین درباره ارتباطش با کارلوس کی روش و اردوی تیم ملی گفت: خوشبختانه من از ابتدا ارتباط خوبی با این سرمربی پرتغالی داشتم به نوعی ما حرف همدیگر را می فهمیم از امروز هم تمرینات تیم ملی از سر گرفته می شود. در همین راستا باید بگویم شب گذشته جلسه ای با کی روش داشتم که به اتفاق هم به مهمانی سفیر پرتغال رفتیم. در آن جلسه صحبتهای خوبی میان ما انجام شد و در کل جلسه شب گذشته را مثبت ارزیابی می کنم.

*مردم هم نگران لباس تیم ملی هستند

تاج درباره موضوع البسه تیم ملی که ظرف هفته های اخیر بعضا با گله گذاریهای کارلوس کی روش همراه بوده بیان داشت: قطعا لباس تیم ملی فوتبال باید دارای کیفیت قابل قبولی باشد و من این صحبتهای کارلوس کی روش را تایید می کنم. مردم کشور هم از ما همین را می خواهند که لباس تیم ملی فوتبال کشورشان از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. به همین خاطر ما نیز از اسپانسر البسه تیم ملی چنین چیزی را خواستیم که ان شاءالله با تامین بودجه این مشکل هم برطرف می شود اما اگر خواسته ما تامین نشود بدون معطلی به سراغ یک اسپانسر دیگر می رویم.

*بین هراتیان و کی روش جلسه می گذاریم

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال کاپ که آیا قصد ندارد برای حل اختلاف میان زهره هراتیان و کارلوس کی روش بر سر موضوع ایفمارک جلسه ای میان آنها برگزار کند گفت: برگزاری چنین جلسه ای از برنامه های اصلی فدراسیون فوتبال است. تصمیم داریم در اولین فرصت این کار را انجام بدهیم. می خواهیم یک تصمیم منطقی در این باره گرفته شود. طوری که منافع فدراسیون فوتبال هم در این میان حفظ شود.

*لیگ مان جذاب شود کسی قطر نمی رود


تاج در پاسخ به این سوال که چرا مخالف حضور بازیکنان مطرح فوتبال کشورمان در لیگ ستارگان قطر است گفت: بطور کلی اینکه بخواهیم برای بازیکنان تعیین تکلیف کنیم نه کار درستی است و نه ارتباطی با ما پیدا می کند. به هر حال بازیکنان با اقدام چنین کارهایی در پی مناقع شخصی و دیگر مسائل فوتبالی خودشان هستند اما کاری که از دست ما بر می اید این است مسیر حرکتی فدراسیون را به گونه ای تغییر بدهیم که جذابیت های لیگ برتر فوتبال خودمان در حدی بالا باشد که فوتبالیستها قید حضور در لیگهای این چنینی را بزنند.

*فینال اروپا را دیدم

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره فینال لیگ قهرمان اروپا گفت: بازی را دیدم. یک فوتبال مهیج و زیبا بود که البته ما باید از برگزاری چنین مسابقاتی الگوبرداری کرده و تلاش کنیم سطح کیفی فوتبال کشورمان را با امکانات موجود در حدی باالا ببریم که بتواند هر چه بیشتر به صف اول فوتبال دنیا نزدیک شود.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین