اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۹۰۸۷

پاتوق ایرانی‌های خسته!

افشین قطبی بار دیگر به فوتبال بازگشت. سرمربی پیشین پرسپولیس و تیم ملی كه آخرین قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر همچنان مربوط به دوره حضور اوست، بعد از مدت‌ها استراحت و خانه‌نشینی بار دیگر روی نیمكت مربیگری برگشت و هدایت بوریرام تایلند را بر عهده گرفت.
۱۵:۱۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-افشین قطبی بار دیگر به فوتبال بازگشت. سرمربی پیشین پرسپولیس و تیم ملی كه آخرین قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر همچنان مربوط به دوره حضور اوست، بعد از مدت‌ها استراحت و خانه‌نشینی بار دیگر روی نیمكت مربیگری برگشت و هدایت بوریرام تایلند را بر عهده گرفت. اسم بوریرام البته به گوش فوتبال ما آشناست. این تیم دو سال پیش یكی از رقبای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بود كه شاگردان امیر قلعه‌نویی در آن زمان، به طعنه از این تیم با عنوان «بایرام یونایتد» یاد می‌كردند! حالا قطبی سرمربی بایرام شده و احتمالا به همین مناسبت اسم این تیم بیش از پیش در رسانه‌های ایرانی مطرح خواهد شد.

 آینده شیمیزو بدون قطبی
شاید حتی بدبین‌ترین هوادار قطبی هم فكرش را نمی‌كرد كه افشین از باشگاه سطح پایینی همچون شیمیزو اسپالس اخراج شود و از آن بدتر اینكه دو سال بدون تیم بماند. این اتفاق اما رخ داد تا صلاحیت حرفه‌ای امپراتور به طور جدی در خطر قرار بگیرد. قطبی سه سال‌ونیم سرمربی شیمیزو بود. او تیم ژاپنی را در شرایطی تحویل گرفت كه آخرین بار روی پله ششم جدول رده‌بندی قرار گرفته بود. با این وجود عملكرد قطبی در جی‌لیگ چنگی به دل نزد و اسپالس تا حضور در رده‌های دهم و یازدهم تنزل كرد. در آن زمان گفته می‌شد قطبی در این تیم دست به جوانگرایی وسیع زده و كارهایی كرده كه آثار مطلوبش در آینده مشخص خواهد شد. با این حال وضع شیمیزو بعد از خروج قطبی بدتر شد كه بهتر نشد. این تیم در فصل بركناری امپراتور به زحمت خودش را در دسته اول نگه داشت، اما فصل بعد از آن به دسته دوم سقوط كرد و عجیب اینكه امروز هم وضع جالبی ندارد. شیمیزو در حال حاضر در جی‌لیگ2، با 19امتیاز از 14بازی روی پله دهم قرار گرفته و بعید است شانس زیادی برای صعود داشته باشد. وضعیت خود قطبی هم بعد از آن اخراج چندان خوب پیش نرفت. سرمربی سابق تیم ملی ایران در تاریخ 7مرداد93 از شیمیزو بركنار شد و چیزی حدود دو سال را بیكار ماند. او در این دو سال فقط در دو بازی به شكل افتخاری دستیار كلایورت در تیم ملی ناشناخته كوراچائو بود كه حتی آن تجربه موقت هم توام با موفقیت نبود و با ناكامی این تیم به پایان رسید.

 جمع ایرانی‌ها جمع شد
به نظر می‌رسد پیوند فوتبال ایران با لیگ تایلند، روز به روز عمیق‌تر و محكم‌تر می‌شود. طی یكی، دو سال اخیر بازیكنان ایرانی زیادی مثل محسن بیاتی‌نیا، بهشاد یاورزاده، رضا حقیقی، محمد اسماعیل‌نظر و مهبد رضایی كه چهره‌ای ناشناخته است در لیگ تایلند توپ زده‌اند. البته به این فهرست می‌توان كلی بازیكن كم نام و نشان دیگر را هم اضافه كرد كه در رده‌های مختلف فوتبال باشگاهی تایلند مشغول به فعالیت هستند. این اواخر نیز حرف و حدیث‌هایی در مورد حضور احتمالی پیام صادقیان در لیگ این كشور منتشر شده بود. همچنین گزارش‌هایی از حضور پررنگ و اثرگذار دلال‌های ایرانی در فوتبال تایلند منتشر شده كه در نوع خودش جالب است. حالا افشین قطبی نیز سر از همین كشور درآورده؛ مردی كه شاید افق‌های خیلی وسیع‌تری برای آینده حرفه‌ای او تصور می‌شد، اما در سال‌های گذشته روندی معكوس را طی كرده است. تیم ملی ایران، لیگ ژاپن و لیگ تایلند؛ مقصد بعدی كجاست؟!
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین