اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۸۳۲۴

رکورددار صدرنشینی سوم شد

استقلال فصل پانزدهم را با تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته آغاز کرد.
۱۶:۴۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز- استقلال فصل پانزدهم را با تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته آغاز کرد. پرویز مظلومی به جای امیر قلعه‌نویی که دو فصل ضعیف را پشت‌سر گذاشته بود هدایت استقلال را برعهده گرفت. میثم مجیدی، امین حاج‌محمدی، روزبه چشمی، جابر انصاری، فرشید اسماعیلی، وحید طالب‌لو، ریوالدو، مگویان و پروپژیچ خریدهای این تیم در ابتدای فصل بود. بازیکنانی که عملکردشان در جدول زیر آمده است.
استقلال لیگ را خیلی خوب شروع کرد. دو پیروزی متوالی مقابل سیاه‌جامگان و ملوان امیدواری را نزد هواداران تقویت کرد. آنها از شش بازی اول صاحب پنج پیروزی و یک شکست مقابل ذوب‌آهن شدند. شاگردان مظلومی دو تا چهار هفته متوالی را بسیار بد کار کردند. آنها از 4 بازی هفته هفدهم تا بیستم سه امتیاز و از 4 بازی متوالی هفته بیست و سوم تا بیست و ششم هم سه امتیاز گرفتند. شکست 4- 2 به پرسپولیس در شهرآورد برگشت هم از نتایج بسیار ضعیف و تلخ استقلال در لیگ پانزدهم بود.

خارجی‌های ضعیف
در لیگ پانزدهم، پنج بازیکن خارجی شانس پوشیدن پیراهن استقلال را به دست آوردند. کرار جاسم که مظلومی قول سالی متفاوت را داده بود خیلی زود ثابت کرد که همان بازیکن گذشته است. او در شش بازی به میدان رفت و حتی یک پاس گل هم نداد. بدتر از کرار عملکرد ریوالدو دسوزا بود که با 81 دقیقه حضور در سه مسابقه به میدان رفت. عادل شیحی هم در نیم‌فصل آمد و همان موقع شایعه مصدومیتش مطرح بود. او در دقیقه 26 بازی برگشت با پرسپولیس مصدومیتش تشدید شد. پروپژیچ هم به اندازه 5 بازی در زمین بود. در میان آنها فقط هرایر مگویان زیاد بازی کرد که آن هم شاید به خاطر عملکرد ضعیف بقیه مدافعان میانی استقلال بود.

18 هفته صدرنشینی
استقلالی که لیگ را با کسب جایگاه سومی به پایان رساند در 18 هفته از 30 هفته، صدرنشین بود. آنها پایین‌تر از رتبه چهارم را به خود ندیدند. استقلال پس از قرار گرفتن در جایگاه اول در هفته‌های اول و دوم، از هفته ششم تا سیزدهم صدرنشین بودند و پس از آن در سه مرحله هم این رده را به دست آوردند. اما باخت به تراکتورسازی در هفته بیست و نهم آنها را به رتبه سوم فرستاد و همانجا هم ماندند.

عمق دفاع، پاشنه آشیل
نحوه دریافت بیشترین گل‌های خورده استقلال بسیار قابل تامل است. تیم پرویز مظلومی در 30 بازی 28 مرتبه دروازه‌اش باز شد. یعنی 93 درصد گل در هر مسابقه. اما آنچه که بسیار جلب توجه می‌کند دریافت 12 گل از عمق دفاع و 9 گل از سمت چپ است. در واقع 21 گل را از این دو منطقه دفاعی دریافت کرده‌اند. نکته‌ای که مظلومی و دستیارانش باید به آن توجه کنند.

ابراهیمی، موثرترین بازیکن
شاید بسیاری از هواداران استقلال، سیدمهدی رحمتی را بهترین بازیکن تیمشان بدانند. به هر حال او اگرچه در چند بازی گل بد  خورد اما بارها مانع شکست استقلال شد. رحمتی در 26 هفته که به میدان رفت 12 گل دریافت کرد اما امید ابراهیمی 28 بازی ثابت داشت و از این بابت رکورددار بازی در استقلال است. هافبک آبی‌های پایتخت 10 گل زد و یک پاس گل داد. او بهترین گلزن استقلال در لیگ پانزدهم بود.

فینالیست جام حذفی
استقلال در اولین بازی حذفی شهرداری سمنان را با پنج گل شکست داد. حریف بعدی آنها فولاد خوزستان بود که در تهران باخت 3- یک را پذیرفت. شاگردان مظلومی در مرحله یک‌چهارم نهایی با نفت تهران روبه‌رو شدند. بازی در پایان 120 دقیقه یک- یک تمام شد اما در ضربات پنالتی استقلال 5-4 به پیروزی رسید و در بازی نیمه‌نهایی تراکتورسازی را در تبریز 2- یک شکست داد. آنها حالا در بازی فینال باید به مصاف ذوب‌آهن بروند.

درگیری رحمتی- قلعه‌نویی
در بازی هفته بیست و نهم استقلال با تراکتورسازی در تهران اتفاق عجیبی افتاد. واکنش سیدمهدی رحمتی به اعتراض‌های امیر قلعه‌نویی به داور همه بازی را تحت تاثیر قرار داد. اتفاقی که در نهایت منجر به محرومیت دو جلسه‌ای دروازه‌بان استقلال شد.

نحوه بیشترین  گل‌های زده:
ارسال از راست:12 گل، پاس در عمق: 11 گل، شوت و ارسال از چپ: هرکدام 7 گل، پنالتی: 3 گل     

نحوه بیشترین  گل‌های خورده:           
پاس در عمق:12 گل، از سمت چپ:9 گل   
تعداد  گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: یک  گل
تعداد  گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: یک  گل
 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: صفر
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: 2 گل

تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی: 388000 نفر
با احتساب نیمی از تماشاگران دو شهرآورد (95هزار نفر) و بدون در نظر گرفتن 35 هزار تماشاگر بازی با راه‌آهن در هفته بیست و دوم حدود388000نفر برای تماشای 15 بازی خانگی استقلال به ورزشگاه آزادی رفتند. یعنی به طور میانگین25866 نفر برای هر بازی.  

داوران بازی‌های خانگی:
یدا... جهانبازی(3)، حسین زرگر، علیرضا فغانی،احمد صالحی(2)، شاهین حاج بابایی، محسن ترکی، بیژن حیدری، موعود بنیادی فر، رضا کرمانشاهی، تورج حق وردی

کمک داوران بازی‌های خانگی:
رحیم شاهین، رضا سخندان(4)، منصوری،اسعدی(3)، حاج محمد، ابوالفضلی، ظهیری(2)، تورج عیوض محمدی، مداح، علی نژادیان، یوسفی، ایلدروم، الوندی، طالقانی، غمزه، میرزابیگی، امینی
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین