اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۸۲۱۶

تناقض عجیب كمیته انضباطی در پرونده مهدی رحمتی

ماجرای اعلام حكم مهدی رحمتی بعد از اتفاقات بازی استقلال و تراكتورسازی، به یكی از عجیب‌ترین معماهای فوتبال ایران تبدیل شده است.
۱۵:۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز- ماجرای اعلام حكم مهدی رحمتی بعد از اتفاقات بازی استقلال و تراكتورسازی، به یكی از عجیب‌ترین معماهای فوتبال ایران تبدیل شده است.  این مساله، طی دو، سه روز اخیر حاشیه‌های بسیار زیادی را برای دو باشگاه استقلال و ذوب‌آهن به وجود آورده است. این دو تیم باید روز نهم خردادماه در مسابقه فینال جام‌حذفی به مصاف هم بروند. ذوبی‌ها فشار می‌آورند كه رحمتی هرچه زودتر از آن بازی محروم شود، استقلالی‌ها هم مقاومت می‌كنند كه این اتفاق رخ ندهد.
 ماجرای سوشا و عالیشاه
جالب‌ترین بخش این ماجرا اما درخواست استقلالی‌ها از كمیته انضباطی برای محدود كردن محرومیت رحمتی به مسابقات لیگ است. افشارزاده، مدیرعامل باشگاه استقلال اخیرا گفته چون تخلف رحمتی در لیگ رخ داده، پس محرومیت او هم باید در همین تورنمنت اعمال شود و رحمتی مشكلی برای همراهی تیمش در فینال جام‌حذفی پیدا نكند. شگفت‌انگیزتر اینكه حسن‌زاده، رئیس كمیته انضباطی هم در مصاحبه دیروزش با سایت فدراسیون فوتبال اعلام كرده محرومیت رحمتی در رده لیگ اعمال می‌شود و ربطی به جام حذفی ندارد! عجیب است كه حسن‌زاده بدون توجه به عرف و قوانین صدور احكام انضباطی در فوتبال ایران چنین مطلبی را مطرح می‌كند. او احتمالا فراموش كرده در مسابقات همین فصل، سوشا مكانی در بازی حذفی با ملوان تخلف كرد، اما یك جلسه محرومیت انضباطی‌اش را در مسابقات لیگ و بازی برابر سیاه‌جامگان مشهد سپری كرد. آیا می‌شود یك قانون را در مورد گلرهای پرسپولیس و استقلال به دو شكل متفاوت پیاده كرد؟ تازه یك نمونه دیگر هم در این مورد داریم. فصل گذشته بعد از داربی رفت، امید عالیشاه به خاطر درگیری با میلاد فخرالدینی به سه جلسه محرومیت محكوم شد. به این ترتیب بازیكن كلیدی پرسپولیس دو جلسه از محرومیتش در مسابقات لیگی را برابر نفت تهران و فولاد اهواز پشت سر گذاشت و بازی سوم را برابر ذوب‌آهن در رقابت‌های حذفی از دست داد. در آن زمان تقاضاهای مكرر پرسپولیس برای رفع محرومیت عالیشاه از بازی با ذوب‌آهن و محدود شدن آن به مسابقات لیگ موثر واقع نشد و آخرش هم پرسپولیس با قبول شكست خانگی برابر ذوب، از گردونه مسابقات جام‌حذفی كنار رفت.
رحمتی  دو بازی در لیگ محروم شد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سرانجام حکم انضباطی پرونده دروازه‌بان استقلال را اعلام کرد که طی آن رحمتی با دوجلسه محرومیت از مسابقات لیگ برتر و 10میلیون ریال جریمه نقدی مواجه شد. همچنین استقلال تهران با یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگر روبه‌رو شد که این بند از حکم، قابل تجدید نظر و اعتراض است. به این ترتیب برخلاف تمام خبرهایی که در خصوص محرومیت سیدمهدی رحمتی از فینال جام‌حذفی به گوش می‌رسید، این بازیکن مشکلی برای همراهی استقلال در بازی با ذوب‌آهن که نهم خرداد برگزار می‌شود نخواهد داشت.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین