اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۶۵۲۳

تراکتورسازی چگونه از فرش به عرش رسید +جدول عملكرد آسيایی

این روزها باید به احترام نمایش غرور انگیز تراکتورسازان در لیگ قهرمانان آسیا کلاه از سر برداشت. شکست دادن 2 بر صفر الهلال عربستان با تمام ادعایی که داشت لذت بخش بود و گوارا.
۱۷:۴۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-تراكتورسازي با امير قلعه‌نويي در ليگ قهرمانان آسيا خارق‌العاده نتيجه گرفت؛ تيمي كه در سه فصل گذشته هرگز رنگ خوش آسيايي را نديده بود اين‌بار يك هفته مانده به پايان رقابت‌ها مجوز صعودش به مرحله دوم مسابقات را گرفت. اینکه برای نخستین بار تراکتورسازان بدون توجه به بازی آخرشان مجوز صعودشان به مرحله بعد رقابتها را گرفته اند نشان می دهد که تیم امیر قلعه نویی راهش را درست انتخاب کرده است.

اینکه امروز ارتش ژنرال در دیدار آخر خود برای بار دوم به مصاف الهلال عربستان می رود یک نکته است و اینکه تیم اول شهر تبریز برای نخستین بار آرامش در رقابتهای آسیایی را تجربه می کند نکته ای دیگر.

هت‌تريك ناكامي با توني

تراكتورسازي تيمي كه حالا در ليگ‌برتر ايران هم«دوباره» مدعي است، سه مرتبه تحت هدايت توني اوليويراي پرتغالي در سال‌هاي2013 تا 2015 آسيايي شد اما با ثبت نتايجي نااميدكننده با آخر شدن در جدول گروه مسابقات به كار خود خاتمه داد.

تبريزي‌ها سال2013 در تقابل با الشباب عربستان، الجيش قطر و الجزيره امارات تنها به كسب سه امتياز قناعت كردند تا شاهد صعود الشباب 13 امتيازي و الجيش 11 امتيازي به مرحله بعد باشند.

در سال2014 باز هم اوضاع تراكتور آسيايي تعريفي نداشت. تيم تحت نظر توني در گروهC رقابت‌ها فقط پنج امتياز گرفت تا العين امارات(11)، الاتحاد عربستان(10) و لخوياي قطر(7) را بالاي سر خود ببيند.

اين تيم در شرايطي مشابه با امروز از پنج بازي نخست پنج امتياز گرفته بود و البته كه در ديدار آخر خود بر تعداد شكست‌هايش اضافه كرد.

در سال2015 نوبت به الاهلي عربستان(12)، الاهلي امارات(8) و نسف‌قارشي ازبكستان(8) رسيد كه بهتر از تراكتور توني نتيجه بگيرند؛ تراكتوري‌ كه در روز پاياني مسابقات گروهي 3 بر 2 به الاهلي باخت و 4 امتيازي حذف شد.

توني 18بازي 3پيروزي، قلعه‌نويي 5بازي 4پيروزي

اما تراكتور مدل2016 با امير قلعه‌نويي عالي نتيجه گرفته است؛ تيمي كه تاكنون در هركدام از ادوار ليگ قهرمانان به زحمت يك«برد» به دست آورد حالا طي پنج هفته با چهار پيروزي عملكردي بهتر از مجموع تمام ادوار ليگ قهرمانان داشته است.

تراكتورسازي طي سه فصل و 18بازي با توني اوليويرا سه مرتبه رنگ پيروزي را ديد و حالا در فصل جاري 80درصد امتيازات موجود را به دست آورده است. كسب ميانگين 2.4 امتياز در هر بازي يعني به وجود آمدن ارتشي كه شانس صعود به مراحل بالاتر ليگ قهرمانان را هم دارد.

جدول عملكرد آسيايي تراكتورسازي در ادوار ليگ‌ قهرمانان

سال

تعداد بازي

برد

مساوي

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتياز

ميانگين كسب امتياز

جايگاه در جدول گروهي

2016

5

4

-

1

9

1

8+

12

2.4

اول

2015

6

1

1

4

7

11

4-

4

0.66

چهارم

2014

6

1

2

3

4

8

4-

5

0.83

چهارم

2013

6

1

1

4

8

12

4-

4

0.66

چهارم

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین