اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۴۴۲۰

با برد پرسپولیس قطعا فخر فروشی می کنم!

شهرام محمودی ، پشت خط زن شماره یک تیم ملی والیبال ایران یکی از ملی‌پوشانی است که نقش کلیدی در موفقیت‌ها و افتخارات والیبال ایران در سال‌های اخیر ایفا کرده است.
۱۶:۳۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-تیم ملی والیبال ایران این روزها تمرینات سنگین و پرفشاری را سپری می‌کند تا خود را برای حضور قدرتمندانه در رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 ریو آماده کند. رقابت‌هایی که بدون شک مهم‌ترین نبرد بلندقامتان در سال‌های اخیر محسوب می‌شود و موفقیت در آن می‌تواند به ثبت رکوردی تاریخی برای ورزش کشورمان منجر شود. موفقیتی که والیبال ایران آن را در ویترین افتخارات خود کم دارد. شهرام محمودی ، پشت خط زن شماره یک تیم ملی والیبال ایران یکی از ملی‌پوشانی است که نقش کلیدی در موفقیت‌ها و افتخارات والیبال ایران در سال‌های اخیر ایفا کرده است و این روزها با انگیزه و پرنشاط در تمرینات حاضر است. شهرام محمودی امیدواری زیادی به المپیکی شدن ایران دارد و بر این باور است که اتفاقات چهار سال قبل قطعا در این دوره نبرد انتخابی تکرار نخواهد شد.

 

وضعیت اردوی تیم ملی با سرمربی جدید چگونه پیش می‌رود؟

خوشبتانه شرایط بسیار خوب است. تک تک نفرات با انگیزه هستند و با وجود اینکه تمرینات بسیار پر فشار و سنگین است اما همه بازیکنان از شرایط موجود رضایت دارند و احساس خستگی نمی‌کنند.

 

نحوه تمرینات لوزانو چه تفاوت‌هایی با مربیان قبلی تیم ملی والیبال دارد؟

لوزانو شیوه مخصوص به خود را دارد.تمرینات او به ویژه در بخش تمرینات بدنی بیش از حد پرفشار و سنگین است. باید بگویم این حجم از سختی تمرینات را با ولاسکو هم تجربه نکرده بودیم. لوزانو مربی بسیار با تجربه و نکته سنجی است. به خوبی می‌تواند هر ایرادی در سیستم بازی و سطح فنی و تکنیکی بازیکنان را تشخیص دهد و این موضوع قطعا به سود تیم ملی خواهد شد. همان‌طور که ولاسکو بر این باور بود که والیبال ایران از لحاظ کلیت ایرادی ندارد و عدم نتیجه‌گیری به برخی مسائل جزئی بر می‌گردد، لوزانو هم همین اعتقاد را دارد و تلاشش رفع و رجوع این قسم از مشکلات است.

 

در مدت زمان حضور این مربی در تمرینات، بازیکنان توانسته‌‌اند ارتباط خوبی با او برقرار کنند؟

هنوز خیلی فرصت کافی برای ارتباط نزدیک با این مربی نداشته‌ایم. از طرفی به دلیل عدم همزمانی بازیکنان با این مربی و این موضوع که او بیشتر به زبان کشورش ، آرژانتینی، صحبت می‌کند، نتواستیم مستقیما با او در ارتباط باشیم. هرچند قطعا در ادامه و با گذشت زمان این ارتباط بهتر و کامل‌تر خواهد شد.

 

این روزها برخی مصدومیت‌ها در تیم ملی ایجاد می‌شود، این به دلیل تغییر نحوه تمرینات نیست؟

من فکر نمی‌کنم تغییر نحوه تمرینات به مصدومیت منجر شود. این مصدومیت‌هایی که این روزها بازیکنان دچارش می‌شوند، ریشه در آسیب‌دیدگی‌های قدیمی‌شان دارد. به هر حال هر بازیکنی باید مراقب باشد که آسیب دیدگی‌های قدیمی خود را تشدید نکند. البته این را هم نباید فراموش کرد که مصدومیت جزو اجتناب ناپذیر ورزش است و نمی‌توان تنها یک عامل را در این اتفاقات مقصر دانست.

 

کمی درباره لیگ برتر فصل قبل صحبت کنیم. کیفیت این مسابقات چطور بود؟

لیگ برتر امسال بسیار فشرده و پراسترس بود. تیم‌های خوب زیادی حضور داشتند و باید گفت از لحاظ کیفیت در سطح عالی برگزار شد اما نحوه برگزاری مسابقات، قرعه کشی و برنامه‌ریزی‌ها می‌توانست بهتر باشد.

 

به اعتقاد شما بالا بودن کیفیت مسابقات لیگ توانست به بهتر شدن شرایط ملی‌پوشان کمک کند؟

من فکر می‌کنم این لیگ پرفشار کمی به بازیکنان ضربه زد. شاید خیلی از این مصدومیت‌ها از دل لیگ آمده باشد. زمان استراحت بازیکنان هم به نسبت تعداد مسابقات بسیار کم بود. با این حال باید این را هم در نظر داشت که زمان زیادی تا مسابقات نداشتیم و باید هر چه زودتر به اردو می‌آمدیم.

 

زمانی که کواچ به ایران آمد، بازیکنان از نحوه تمریناتش  بسیار رضایت داشتند، چرا بعد از مدتی شرایط تغییر کرد؟

سال اول حضور کواچ در ایران همه چیز بسیار خوب پیش می‌رفت. ما با کواچ نتایج خوب و قابل قبولی گرفتیم. اما به مرور و گذشت زمان شرایط کمی تغییر کرد. شاید چون کواچ اختلاف سنی کمی با بازیکنان داشت و بازیکنان کمتر از او حساب می‌بردند کار به جایی رسید که دیگر کسی از کسی حرف شنوی نداشت. فکر می‌کنم کواچ نمی‌توانست دیگر برای والیبال ایران مفید باشد. اما لوزانو شرایطش کاملا متفاوت است. او یک مربی کاملا شناخته شده و با تجربه است و قطعا اجازه نخواهد داد کوچکترین بی نظمی در تیم ملی ایجاد شده و در روند رو به رشد ملی‌پوشان خللی وارد کند.

 

چقدر شانس قائل هستید که تیم ملی والیبال ایران بتواند تاریخ ساز شده و سهمیه مسابقات المپیک را از آن خود کند؟

ما بسیار امیدوار هستیم. هرچند کار سختی در ژاپن خواهیم داشت. چهار سال قبل شرایط بسیار بدی رقم خورد و ما سهمیه المپیک را در دقایق پایانی از دست دادیم. بدون شک اجازه نخواهیم داد باز هم تجربه تلخ چهار سال قبل را تکرار کنیم و نباید اجازه بدهیم هیچ اتفاقی رسیدن ما به هدفمان را مختل کند.

 

حریفان ایران در مسابقات انتخابی المپیک چطور ارزیابی می‌کنید؟

جدا از دو تیم فرانسه و لهستان که شناخته شده و از قدرت‌های جهان هستند، باید بگویم تیم ژاپن هم می‌تواند بسیار خطرناک باشد. آن‌ها تغییرات اساسی در نحوه والیبال کشورشان ایجاد کرده و بازیکنانشان رشد خوبی نسبت به قبل داشته‌اند. از طرفی آن‌ها از امتیاز میزبانی هم بهره‌مند خواهند شد و این موقعیت را به هیچ قیمتی از دست نخواهند داد. دو تیم کانادا و استرالیا هم برای المپیکی شدن وارد رقابت‌ها خواهند شد و این کار را برای ما سخت می‌کند. با وجود همه سختی‌ها و حریفانی که برای المپیک به ژاپن می‌آیند انگیزه و انرژی بازیکنان ایران فوق العاده است و تا آخرین روز مردانه برای رسیدن به بلیت ریو می‌جنگیم.

 

به نظر شما در بین بازیکنانی که در تمرینات تیم ملی والیبال حضور دارند، بازیکنان جدیدی هستند که بتوانند به ترکیب نهایی راه پیدا کنند؟

خوشبختانه بازیکنان جدیدی که در اردو حضور دارند همه از سطح خوبی برخوردار هستند. جدا از برخی نفرات که بدون شک جای ثابت دارند و در پست خود بی رقیب هستند دیگر بازیکنان می‌توانند شرایط خود را به حدی برسانند که بتوانند نظر لوزانو را جلب کنند. نمی‌توانم از بازیکن خاصی نام ببرم اما قطعا مربیان تیم ملی بهترین نفرات را از بین بازیکنان حاضر در اردو برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک انتخاب خواهند کرد. نفراتی که بتوانند والیبال ایران را به آرزوی دیرینه‌اش برسانند.

 

بازی دربی استقلال و پرسپولیس را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

من یک پرسپولیسی دو آتیشه هستم و شک نداشته باشید که پرسپولیس برنده این بازی است. پیش‌بینی من این است که تیم ما با نتیجه  دو بر صفر حریف خود را شکست خواهد داد. من در اردوی تیم ملی والیبال با بعضی از از بازیکنان مثل عادل غلامی و مهدی مهدوی که استقلالی هستند کری دارم و با برد پرسپولیس قطعا به آن‌ها فخر می‌فروشم!

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین