اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۲۰۹۳

اعتراف بازیکن دوپینگی+عکس

قهرمان پنج گرنداسلم و پردرآمدترین تنیسور زن جهان اعتراف کرد که نتیجه تست دوپینگی که اخیراً داده مثبت بوده و او در گرنداسلم اخیر نیز از یک ماده ممنوعه استفاده کرده است.
۱۰:۰۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-ماریا شاراپووا که دو ماه پیش در مرحله یک چهارم نهایی اوپن استرالیا به سرنا ویلیامز باخت، اعتراف کرد که در جریان آن رقابت‌ها از یک ماده ممنوعه به نام «مدلنیوم» استفاده کرده است. او که از آن رقابت ها به دلیل مصدومیت ساعد مصدوم و خانه‌نشین بوده است، روز شنبه به دلیل مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگش، برای مدتی نامعلومی از شرکت در رقابت‌ها محروم شد و پرونده او در دست بررسی قرار دارد.

به دنبال مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ شاراپووا، شرکت تولید پوشاک و لوازم ورزشی نایکی اعلام کرده است که به همکاری خود با این تنیسور 28 ساله پایان می‌دهد و این در حالی است که تحقیقات درباره ماجرای دوپینگ قهرمان پنج گرنداسلم تنیس همچنان ادامه دارد. شاراپووا سال 2010 با نایکی قرارداد هشت ساله جدیدی بست که ارزش آن 70 میلیون دلار بود.

ماده‌ ممنوعه‌ای که شاراپووا، یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های ورزشی دنیا استفاده کرده و پیش از این باعث محرومیت برخی دیگر از ورزشکاران بزرگ جهان هم شده است، دارویی است که در لیتوانی برای بیماران قلبی که به آنها برای بهبود جریان خون‌شان کمک می‌کند تولید شده است اما فروش آن در ایالات متحده ممنوع است.

شاراپووا در خصوص تخلفی که مرتکب شده است، گفت: من تماماً مسئولیت کاری که انجام داده‌ام را می‌پذیرم. من هر از چند گاهی بیمار می‌شدم و بدنم فقر منیزیم داشت. به همین دلیل معمولاً به طور نامنظم نوار قلب می‌گرفتم و خانواده‌ام هم سابقه دیابت دارد و در من هم علائم این بیماری وجود داشت.

با انتشار این خبر از سوی تیم مدیریتی شاراپووا که او روز گذشته (دوشنبه) قصد دارد یک کنفرانس خبری برگزار کند، شایعاتی مبنی براینکه احتمال دارد این زن روس بخواهد بازنشستگی‌اش را اعلام کرد، شکل گرفت اما این موضوع هنوز تأیید نشده است.

طبق اعتراف شاراپووا پزشک خانوادگی او از سال 2006 برای درمان این تنیسور روس داروی میلدرونیت که با نام ملدونیوم شناخته می‌شود تجویز کرده است. در همین حال وکیل شاراپووا، جان هاگرتی هم در مصاحبه‌ای پس از کنفرانس خبری زن شماره دو تنیس جهان اعلام کرد که شاراپووا برای تحت کنترل درآوردن بیماری‌هایش ملزم به طی کردن روند درمانش بوده است.

به هر حال محرومیت شاراپووا قطعاً ضربه بزرگی به اعتبار او در دنیای تنیس وارد خواهد آورد اما مشخص نیست که او دوباره بتواند به میادین برگردد یا نه.

او تأکید کرد: نمی‌خواهم دوران بازیگری‌ام به این شیوه پایان یابد و واقعاً امیدوارم که یک بار دیگر این فرصت را پیدا کنم که تنیس بازی کنم. می‌دانم که بسیاری از شما فکر می‌کردید که من امروز بازنشستگی‌ام را اعلام می‌کنم اما اگر درصدی احتمال داشت که بخواهم این کار را انجام دهم، قطعاً این کار را در یک هتل پایین‌شهری لس‌آنجلس با این فرش‌های زشتش انجام نمی‌دادم.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین