اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۸۷۱۴
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: شکست مقابل تیم‌های اروپایی به مراتب بهتر از پیروزی مقابل تیم های آسیایی است و شک نکنید تیم ما با تجربیاتی که از بازی با تیم‌های اروپایی کسب می‌کند بهتر نقاط ضعف و قوت خود را خواهد شناخت.
۱۳:۲۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز- به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،  حمید علیدوستی، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان درخصوص عملکرد ملیپوشان در تورنمنت بین المللی بلاروس گفت: تیم های اروپایی خیلی خوبی در این تورنمنت حضور داشتند. ما با تیم های بلاروس، اسلواکی و لتونی هم‌گروه بودیم و در دیدار اول با میزبان این رقابت ها بازی داشتیم و این بازی را با نتیجه یک بر سه واگذار کردیم.


وی در ادامه افزود: در بازی دوم برابر اسلواکی عملکرد هر دو تیم خوب بود، ولی در ضربات آخر بازیکنان ما دقت کافی را نداشتند و 3 بر 2 مسابقه را به سود حریف واگذار کردیم، البته ناگفته نماند تیم اسلواکی یکی از تیم های مطرح اروپایی است. در آخرین دیدار از مرحله گروهی به مصاف لتونی رفتند و ملی پوشان توانستند این تیم را با 5 بر 2 شکست دهند. در ادامه با شکست برابر لیتوانی و گرجستان که نایب قهرمان دوره قبل بود، مقام هشتم این تورنمنت را کسب کردیم. 
سرمربی تیم ملی در ادامه درباره نتایج تیم نوجوانان در این تورنمنت گفت: نباید به نتایج کسب شده در این مسابقات فکر کنیم. باید بیشتر بر روی بینش توسعه و پیشرفت نظر داشته باشیم. هر چند  بازیکنان ما یک سال کوچکتر از تیم های دیگر بودند، اما چیزی که برای من اهمیت دارد و در سفر بلاروس هم اتفاق افتاد کسب تجربه بین المللی و پیشرفتی است که بازیکنان در مرحله اجرا پس از انجام تمرینات کسب می کنند و حضور در این قبیل مسابقات موجب افزایش تجربه بین المللی می شود.
علیدوستی در ادامه خاطر نشان کرد: تیم های اروپایی بسیار خوبی مقابل ما قرار گرفتند، اما بازیکنان ایرانی کیفیت بالای خودشان را نشان دادند. به هر جهت آنها یک تیم اروپایی هستند و بازیکنان آنها در تیم های اروپایی بازی می کنند و کیفیت خوبی دارند. هدف  اصلی از حضور در این تورنمنت بالا بردن تجربه و آموزش در مسیر درست  است. در مسابقات قهرمانی 2016 آسیا به مراتب کار سخت تری داریم و مقابل تیم های قدرتمندی قرار می گیریم. قصد ما این است که بازیکنان را مرتبا در شرایط مسابقه باشند و بتوانند تجربه اندوزی کنند.
سرمربی تیم ملی نوجوانان در ادامه افزود: شکست در برابر تیم های اروپایی به مراتب بهتر از پیروزی مقابل تیم های آسیایی است و شک نکنید تیم ملی نوجوانان با تجربیاتی که از بازی با تیم های اروپایی کسب می کند بهتر نقاط ضعف و قوت خود را خواهد شناخت. همچنین در حین برگزاری رقابتها، کادر فنی دیدارهای تیم های مختلف را نیز برای بازیکنان روزانه آنالیز می کرد و از نزدیک با سرمربیان این تیم ها آشنا شدیم.
علیدوستی با تشکر از حمایت های فدارسیون و کمیته جوانان گفت: نگاه فدراسیون و کمیته جوانان به تیم های پایه تغییر کرده و شاهد این هستیم که برای تیم های ملی نوجوانان و جوانان پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تدارکات خوبی را در نظر گرفته است. این تورنمنت به اندازه 10 اردوی تدارکاتی برای ما مفید و باارزش بود.
وی در پایان از حضور ملی پوشان نوجوانان در تورنمنت چهارجانبه تاشکند خبر داد و گفت: در اواسط اسفندماه در یک تورنمنت چهارجانبه که با حضور تیم های ژاپن، ازبکستان و قرقیزستان برگزار می شود، شرکت خواهیم کرد. اگر می خواهیم جزو 4 تیم برتر آسیا باشیم، باید خودمان را برای روزهای سخت آماده کنیم.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین