اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۶۸۸۹۶
تاکید دانشجویان انگلیس بر تشدید مقابله با مواد مخدر در دانشگاه‌ها
کارشناسان انگلیسی می‌گویند که دانشجویان این کشور خواستار روش‌های سختگیرانه‌تر برای مبارزه با مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌های این کشور هستند.
۱۲:۱۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۷
وانانیوز|

یک مطالعه توسط دانشگاه باکینگهام و یک موسسه سیاست‌های آموزش عالی نشان می‌دهد ۷۱ درصد از دانشجویانِ این کشور هرگز مواد مخدر غیر قانونی مصرف نکرده‌اند اما تقریبا ۴۰ درصد آنها تصور می‌کنند دانشگاهشان با معضل مصرف مواد مخدر دست به گریبان است.

این مطالعه که بیش از هزار دانشجوی مقطع کارشناسی را مورد بررسی قرار داده است نشان می‌دهد دانشجویان سخت کوش تر شده و نسبت به قبل کمتر خوش گذران هستند. هم چنین آنها سبک زندگی سالمتری داشته و کمتر به مصرف مواد مخدر رو می‌آورند. بر اساس این مطالعه ۶۲ درصد از دانشجویان به جلوگیری از رد و بدل شدن مواد مخدر در محیط دانشگاه تمایل شدید دارند و ۵۳ درصد اعتقاد دارند که مسئولان دانشگاه اقدامات کافی را برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر در این محیط‌های آموزشی انجام نمی‌دهند.

با این حال در مجموع به نظر نمی‌رسد مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌های انگلیس به قدری شایع باشد که موجب نگرانی شود بلکه نگرانی اصلی دانشجویان مصرف بیش از حد الکل و هم چنین کشیدن سیگار است.

این مطالعه هم چنین نشان می‌دهد دانشجویان ساعات بیشتری را به گذراندن در کلاس‌های آموزشی و کار کردن برای درآمد بالاتر اختصاص داده و پرداخت هزینه‌های تحصیل و فشار برای بدست آوردن نمرات خوب باعث شده نسل جدید کمتر از نسل قبلی به مواد مخدر رو بیاورند.

اما پژوهش‌های اخیر انجمن ملی دانشجویان انگلیس (NUS) نشان می‌دهد که از هر پنج دانشجو دو نفر مصرف کننده مواد مخدر بوده و استفاده از کانابیس، اکستازی، نیتروزاکساید (گاز خنده) و کوکائین در میان دانشجویان انگلیس فراگیر است. انجمن ملی دانشجویان این کشور اعتقاد دارد استفاده از خط مشی سختگیرانه در مبارزه با مواد مخدر می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد و افراد مصرف کننده را از درخواست برای کمک منصرف کند.

به گزارش بی بی سی، معاون ریاست دانشگاه باکینگهام اما با اشاره به نیاز جدی به مبارزه سختگیرانه با مواد مخدر و همسو بودن نظرات دانشجویان با این امر، مصرف مواد مخدر را نشانه و عاملی مربوط به مشکلات سلامت روان دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین