اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۶۴۴۳

نورمحمدی: سوشا مقصر بود اما زندگي‌اش را نابود كردند /حریم خصوصی شده شبیه یک جوک خنده‌دار

کاپیتان پرسپولیس به مسافرت رفته و از هیاهوی فوتبال دور است ولی نگران وضعیت سوشا مکانی دروازه‌بان تیمش شده و منتظر تعیین تکلیف سوشاست.
۱۴:۴۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-روزنامه خبرورزشی با او به صحبت پرداخته که می‌خوانید.

 

فكر مي‌كني چه اتفاقي براي سوشا رخ بدهد؟

ما كه از قانون جلوتر نيستيم، همه چيز روند قانوني دارد ولي اميدوارم او با سربلندي به تيم برگردد. سوشا پسر خوبي است اما دچار اشتباهاتي شده و متأسفانه وارد اين بازي شد. با اين حال بايد ابراز تأسف كنم براي كساني كه عكس‌هاي خصوصي اين بازيكن را بدون در نظر گرفتن آبروي خانوادگي‌‌اش در فضاي مجازي منتشر كردند. اين كار، بي‌معرفتي بود.

 البته سوشا بايد بيشتر از اينها از خودش مراقبت مي‌كرد!

بله قبول دارم، ابتداي حرف‌هايم هم گفتم سوشا دچار اشتباه شد ولي بايد مردم دست به دست هم مي‌دادند تا مشكل اين بچه حل شود. من نمي‌دانم ريختن آبروي يك‌ فرد چه لذتي دارد؟ خودتان را يك لحظه به جاي سوشا بگذاريد‌؛ اين بازيكن از نظر روحي از بين رفته است! سوشا مقصر بود ولي ببينيد زندگي حرفه‌اي و شخصي‌‌اش را نابود كردند.

اين جريان يك زنگ خطر براي ساير افراد مشهور هم بود كه از خودشان مراقبت كنند. قبول داري؟

بله، به هر حال هر كدام از ما اشتباهاتي در زندگي داريم كه اگر پرده از آن برداشته شود، آبروي‌مان مي‌رود ولي با وجود اين همه شبكه‌هاي اجتماعي و نرم‌افزارها و برنامه‌هاي مختلف، حريم خصوصي آدم‌ها به خصوص چهره‌ها شبيه يك جوك خنده‌دار شده است. اين هم درست نيست. يك عده منتظرند فردي زمين بخورد تا «بيچاره‌اش» كنند.

فكر مي‌كني چه اتفاقي براي سوشا در انتهاي اين ماجرا رخ بدهد؟

قبل از هر چيز از همه پيشكسوتان كه براي حل مشكل سوشا پا پيش گذاشتند به خصوص سلطان فوتبال ايران يعني علي پروين ممنونم. ما بايد تابع قانون باشيم. من با تمام وجود دعا مي‌كنم مشكلش حل شود چون او هم يك انسان است و ممكن است اشتباه كند. كسي كه مرتكب اشتباه مي‌شود، از اشتباهش عبرت مي‌گيرد. ان‌شاءا... كه سوشا به خانواده پرسپوليس برگردد. ما در اين مدت ثابت كرديم يك خانواده كامل هستيم و بايد دعا كنيم براي هيچ يك از اعضاي خانواده‌مان اتفاقي رخ ندهد. هادي نوروزي را از دست داديم، براي تمام دوران فوتبالي‌مان بس است. ديگر طاقت نداريم بازيكن ديگري را به هر دليل از دست بدهيم و از خانواده‌مان جدا شود. اميدوارم مسئولان قضايي كشورمان با او برخوردي پدرانه داشته باشند.

 

اين روزها كه ليگ تعطيل است، چه كاري انجام مي‌دهي؟

چند روزي مي‌شود كه به همراه خانواده مسافر شمال كشور شده‌ايم و مشغول استراحت و تمرين براي رفع مصدوميت هستم.

 

ماجراي مصدوميتت به كجا كشيد؟

شرايط بهتري دارم. به زودي به تهران برمي‌گردم تا چند روز به صورت اختصاصي زير نظر مربي بدنساز و متخصص تمريناتم را افزايش دهم و براي دوره بدنسازي تيمي آماده شوم. فيزيوتراپي و تعطيلات ليگ به من كمك زيادي كرد تا مصدوميت را تا حدود زيادي از بين ببرم.

 

پرسپوليس يك اردوي مهم در پيش دارد. شرايط را چطور مي‌بيني؟

حتماً اين اردو مي‌تواند به ما كمك كند. دو، سه روز در زمين چمن ورزشگاه شماره ۲ آزادي تمرين كردیم و متوجه شديم چقدر شرايط‌مان تغيير كرده چون زمين تمرين آزادي واقعاً وضعيت بهتري داشت. حتماً در اردوي امارات و با وجود زمين‌هاي تمريني بهتر مي‌توانيم شكل آماده‌سازي مؤثرتري داشته باشيم. تمرينات در امارات صبح و عصر است كه بدنسازي و مرور برنامه‌هاي تاكتيكي به همراه حداقل دو بازي تداركاتي را در دستور كار داريم. اين شرايط مي‌تواند پرسپوليس را به حد بهتري از آمادگي برساند.

حالا كه ليگ تعطيل شده، تعريف و تمجيد از پرسپوليس هم افزايش پيدا كرده و هر رسانه‌اي، ليگ را مورد بررسي قرار مي‌دهد، از عملكرد پرسپوليس تقدير مي‌كند. چرا اين اتفاق رخ داد؟

ما يك تيم بابرنامه بوديم كه ليگ را با يك هدف مهم شروع كرديم. مي‌خواستيم هواداران را راضي كنيم. برانكو از اواخر فصل قبل در كنار تيم بود و شناخت خوبي از پرسپوليس پيدا كرد. همان شناخت به او كمك كرد تا تيم يكدستي بسازد و توانايي بازيكنان را تا ۸۰ يا ۸۵ درصد بالا ببرد. ما توانستيم آنچه برانكو مي‌خواست را در زمين به نمايش بگذاريم و انصافاً برانكو يك مدل تاكتيكي ساده اما كاملاً تهاجمي داشت كه چشم‌نواز بود. بازيكنان هم همدل شدند تا بتوانيم رفته رفته بهتر شويم. اگر يك‌سري مشكلات در ابتداي فصل نبود، حتماً شرايط‌مان از اين هم بهتر مي‌شد ولي نكته اين است كه ما با شروع فصل و ادامه درخشش‌مان در ليگ، نتايج نه چندان خوب در ابتداي فصل را جبران خواهيم كرد. تعريف از پرسپوليس اصلاً عجيب نيست، ما عالي هستيم و از تيم‌مان تعريف مي‌كنند.

 نظرت در مورد برانكو چيست؟

او يك مربي جنتلمن و فردي شايسته است و خوشحالم تحت نظر برانكو در پرسپوليس كار مي‌كنم. خوشبختانه توانسته رضايت هواداران را در پي داشته باشد. برانكو آدم صادقي است كه در رفتار با بازيكنان، حرفه‌اي و بدون غل و غش عمل مي‌كند. همين مسئله باعث شده بازيكنان هرچه در توان دارند، براي موفقيت تيم به كار ‌گيرند.

هواداران نگران نقل و انتقالات زمستاني هستند. تو به عنوان كاپيتان تيم، در اين مورد نگراني نداري؟

من صحبت‌هاي برانكو در رسانه‌ها را دنبال مي‌كنم و مي‌دانم او گفته تنها به دنبال جذب يك بازيكن به جاي هادي نوروزي مي‌گردد. الان ما در خط دروازه هم مشكل پيدا كرده‌ايم و متأسفانه نمي‌دانيم تكليف سوشا مكاني چه مي‌شود. ايمان صادقي هم جدا شده كه حتماً برانكو براي پر كردن جاي صادقي، فكري در سر دارد. برانكو گفته بود به جاي هادي نوروزي يك بازيكن مي‌خواهيم. ما الان در هر پست حداقل دو بازيكن داريم اما در پست هافبك راست، فقط فرشاد احمدزاده باقي ‌مانده كه نياز مبرم به جذب بازيكن داريم و اميدوارم كسي در سطح بالاي فني مثل هادي پيدا كنيم. در پست‌هاي ديگر همه چيز عالي است.

مشكلات مالي بازيكنان به كجا كشيد؟

ما هم مثل ساير باشگاه‌ها مشكل مالي داريم. از ابتداي فصل تا به حال ۱۰ تا ۱۵ درصد پول گرفته‌ايم و اين مسئله بازيكنان را اذيت مي‌كند اما مسئولان باشگاه قول داده‌اند قبل از سفر به امارات براي شروع اردوي ۱۰ روزه، بخش ديگري از پول بازيكنان را بدهند.

اما به نظر مي‌رسد بازيكنان پرسپوليس به شدت نسبت به عملكرد مالي باشگاه معترض هستند؟

نه، ما اعتراضي نداريم، بازيكنان گلايه و دغدغه مالي داشتند كه به من به عنوان كاپيتان منتقل كردند و من هم طبق وظيفه همه چيز را به آقاي خوردبين و همچنين آقاي طاهري انتقال دادم. آنها هم قول مساعد دادند شرايط به زودي بهتر از اين شود. هيچ اعتراضي در كار نيست.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین