اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۴۵۹۹
شایعه برگزاری رالی سرعت در روز اربعین آنقدر شدت گرفت که فدراسیون نیز در این زمینه بیانیه صادر کردو رالی خواندن این گرد همایی شخصی را اشتباه خواند.
۱۶:۴۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
وانانیوز|
به گزارش وانا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان شایعه برگزاری رالی سرعت در روز اربعین آنقدر شدت گرفت که فدراسیون نیز در این زمینه واکنش نشان داد.

رسانه های خبری در مورد این اتفاق در روز اربعین که منجر به فوت یکی از ورزشکاران کشورمان در رشته آفرود شد، چنین نوشتند: رالی غیرقانونی و مغایر با شئونات مذهبی یک کشته برجای گذاشت!

و البته در این باره از فرماندار و استاندار همه گفته اند که برای حضور این اتومبیل رانان هیچگونه درخواست مجوزی نشده است و متعاقب آن مسئولان فدراسیون اتومبیلرانی و هیئت استانی و کمیته رالی در این باره می گویند که این خودرو های آفرود شخصی بوده اند و ارتباطی به تشکیلات اتومبیلرانی ندارد!

یک جوان در جریان این اتفاق تلخ به دلیل دیر رسیدن امداد و البته بی احتیاطی در بستن کمربند جان خود را ازدست داد.

منابع محلی و خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان حوزه استانی در تحقیقات خود به این موضوع رسیدند که فدراسیون مربوطه و اداره کل ورزش و جوانان استان مجوزی برای برگزاری این کویر نوردی نداده است، اما هیئت اتومبیلرانی در این رابطه مطلع بوده و درخواست را به نیروی انتظامی ارسال کرده است.

در این رابطه مصاحبه های ذیل برخی ابهامات را معلوم و ماجرا را شفاف می کند:

نبوی : روز اربعین هیچ مسابقه ای برگزار نشده/ کویر نوردی شخصی بوده است

مسئول رالی های بین المللی فدراسیون اتومبیلرانی گفت: روز اربعین هیچ مسابقه ای برگزار نشده و سانحه تصادف کاملآ شخصی بوده است .

حسین نبوی مسئول رالی های بین المللی در این باره گفت،خبری که اخیرآ در برخی رسانه ها منعکس شده بود را کذب خواند و بیان داشت: روز اربعین هیچ مسابقه ای برگزار نشده و حادثه ای که منجر به فوت یکی از آفرودرهای هموطنمان شد به صورت شخصی بوده است .

وی افزود: قضیه از این قرار بود که 4 ماشین از تهران و 2 ماشین از زاهدان قصد داشتند، به صورت گروهی از کویر لوت بگذرند و حمیده رضوانی نیز یکی از آفرودرهای خوب کشورمان در این جمع حضور داشت که اتومبیل وی موقع برگشت در یکی از قیف ها گیر می کند و چون کمربند نبسته بود به بیرون پرتاب و خودرو خودش از روی وی رد می شود که البته وی ظاهرا چند ساعتی زنده بوده ولی به دلیل کمبود امکانات شب در کویر مانده و جان خود را از دست داده است.

نبوی در ادامه افزود: متآسفانه مشابه این اخبار کذب را داشته ایم و نمونه اش در فروردین ماه 94 بوده که مرحوم حمیدرضا کمالی که در اتوبان همت فوت شد، در هیچ مسابقه رالی شرکت نکرده بود ولی متاسفانه این واژه رالی، اصطلاحی شده که برخی خبرنگاران به اشتباه برای هر تصادفی استفاده می کنند.

وی در پایان درگذشت ورزشکار رشته آفرود را به خانواده وی و خانواده بزرگ اتومبیلرانی تسلیت گفت و خاطرنشان کرد که فدراسیون اتومبیلرانی و هیات های مربوطه به هیچ وجه در ایام سوگواری و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام مسابقات برگزار نمی کنند .

خانه ملت نیز امروز تحت تاثیر این اتفاق یک تذکر به وزیر ورزش و جوانان داد.

در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در سخنانی با اشاره به قانون اساسی اظهار داشت: اربعین حسینی از بزرگترین ایام عزاداری شیعیان برای سرور و سالار شهیدان است و درست آن است که مراتب احترام به این روز مهم را به جا آوریم.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه در همین روز اربعین که همه ما باید یاد امام سوم شیعیان را بجا آوریم مسابقه رالی آن هم به صورت مختلط برگزار می شود که موجبات ناراحتی فراهم می کند و منجر به فوت یک نفر از هموطنانمان می‌شود.

وی خطاب به رئیس مجلس تاکید کرد: حتما باید به وزیر ورزش و جوانان بابت بروز این قبیل اتفاقات تذکر داده شود تا این موضوع مورد بررسی جدی قرار گیرد. به طور حتم اینگونه مسابقات با هماهنگی هیئت ها یا ادارات ورزش برگزار می شود.

محمد توسلی کیا، رئیس هیئت اتومبیلرانی سیستان و بلوچستان نیز در این باره گفت: علاقمندان به اتومبیلرانی و کویر با ماشین های معمولی که در سطح شهر استفاده می کنند روز دوشنبه به استان سیستان بلوچستان آمدند و اتومبیل حادثه دیده نیز تویوتا هایلوکس بود .

تعدادی اتومبیل به صورت آزاد به هیات اتومبیلرانی استان مراجعه کردند و ما نیز به خاطر تامین امنیتشان نامه ای به نیروی انتظامی استان زدیم و نیروی انتظامی هم در جریان بود و حتی یک نفر به عنوان همراه محلی در کنارشان حضور داشت .

وی ادامه داد: متاسفانه پس از بروز حادثه نقطه Gps که این گروه ارسال کرده بودند اشتباه بوده و گروه های امدادرسانی و هلال احمر که به محل حادثه اعزام شده بودند نتوانستند به دلیل صعب العبور بودن به محل بروند و پس از 3 کیلومتر پیاده روی به محل حادثه رسیده بودند .

توسلی کیا درباره هلی کوپتر امداد بیان داشت: در کل استان 1 هلی کوپتر امداد وجود دارد که آن هم روز حادثه در چابهار بوده است .

وی خاطرنشان کرد: این حادثه دلخراش ربطی به روز اربعین نداشته و گروه روز دوشنبه به این استان رسیدند و قرار بوده که برنامه شان یک روزه یعنی عصر روز سه شنبه قبل از روز اربعین تمام شود .

انتهای پیام/




سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین