اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۳۴۸۴۶

واکنش سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به انتقادات به ترکیب اعزامی به مسابقات آسیایی

واکنش سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به انتقادات به ترکیب اعزامی به مسابقات آسیایی
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: سعی می‌کنیم فرصت‌ها را به صورت یکسان در اختیار همه قرار دهیم به طوری که هم فرایند رعایت شود و هم تمام مدعیان فرصت حضور پیدا کنند.
۱۰:۱۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
وانانیوز|

علی اشکانی در گفت‌وگویی، درباره شرایط فرنگی‌کاران در آستانه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت:‌ خوشبختانه با تمرینات خوبی که بچه‌ها پشت سر گذاشته‌اند، همگی از انگیزه بالایی برای درخشش در این مسابقات برخوردار هستند.

وی ادامه داد: طی 2 سال گذشته قانون هر طور خواسته تاخته است و هیچ مربی، کشتی‌گیر و حتی داوری از این تغییرات در امان نبوده است. هماهنگی با قوانین جدید همواره برای ما سخت‌تر از رقبای اروپایی‌مان بوده است. درست است تغییر قوانین برای همه است، اما با توجه به تبحری که اروپایی‌ها در کشتی فرنگی دارند ما زمان بیشتری برای رسیدن به هماهنگی نیاز داریم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره ترکیب تیم اعزامی به این مسابقات گفت‌: سعی کردیم ترکیبی از نفرات برتر جام تختی و تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها را به این مسابقات اعزام کنیم. نمی‌توانم بگویم با تمام قوا و با تیم اصلی به میدان می‌رویم چون تمام نفرات برای ما یکسان هستند و هنوز مرحله نهایی انتخاب تیم ملی را برگزار نکرده‌ایم. ملاک انتخاب بر اساس فرایند بود و نفراتی که شرایط بهتری داشتند اعزام می‌شوند.

اشکانی افزود: در ماه‌های آینده هم سبقت بین کشتی‌گیران در کشتی فرنگی به اوج خواهد رسید که نتیجه این رقابت به نفع کشتی خواهد بود. ما هم باید از فرصت‌های به دست آمده برای رسیدن به شرایط مطلوب نهایت استفاده را ببریم. 

وی درباره انتقاداتی که به نحوه انتخاب نفرات و به خصوص کنار گذاشتن نفراتی مثل عزیزی و بلفکه با وجود عملکرد خوب‌شان در مسابقات گذشته و جام تختی می‌شود، گفت: نمی‌خواهم درباره افراد بحث کنم؛ جام تختی نسبت به سال قبل متفاوت بود. سال گذشته 6 تیم در این مسابقات شرکت دادیم، اما امسال 3 تیم و شرایط برای ما سخت بود. امسال 3 نفر در هر وزن محک خوردند. برنامه ما اعزام نفرات برتر جام پادوبنی روسیه و جام تختی بود که حضور در روسیه میسر نشد. از طرفی با توجه به ارزیابی سوابق کشتی‌گیران و تمرینات کنونی و شرایط درون اردویی نفرات نهایی را انتخاب کردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سؤال که وی پیش از این اعلام کرده بود مبنای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد فرنگی‌کاران در جام تختی است، گفت: نفراتی که برای حضور در تورنمنت‌ها انتخاب می‌شوند و به هر دلایلی حضور پیدا نمی‌کنند حتی با وجود مشکلاتی که در خصوص مجوز خروج از کشور دارند، حتی اگر مجوز مرحله نهایی انتخاب تیم ملی را هم داشته باشند حضور آنها در این مسابقات مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و چه بسا مجوز آنها ابطال شود چون حضور در این برنامه‌ها برای ما اهمیت دارد.

اشکانی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد کادر فنی به خاطر ترس از ناکامی ترجیح داده نفراتی را انتخاب کند که اطمینان بیشتری از نتیجه‌گیری آنها دارد، گفت: تمام نفرات برای ما یکی هستند، اما تلاش کردیم کشتی‌گیرانی را انتخاب کنیم که هم در تمرینات شرایط بهتری دارند و هم در قانون جدید موفق‌تر خواهند بود. سعی می‌کنیم فرصت‌ها را به صورت یکسان در اختیار همه قرار دهیم به طوری که هم فرایند رعایت شود و هم تمام مدعیان فرصت حضور پیدا کنند. خوشبختانه جو خوبی در کشتی فرنگی حاکم است و همه برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کنند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین