اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۳۴۷۵

عباسی: قبل از مسائل مالی، نریمان‌جهان و گسترش باید توافق کنند

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: در وهله اول باشگاه گسترش و سامان نریمان‌جهان برای ادامه فعالیت این بازیکن باید با یکدیگر به توافق برسند. وقتی این مسئله حل شد آنوقت بحث مسائل مالی ما باید مشخص شود.
۱۱:۰۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-تراکتورسازی پس از مشکلات فراوانی که در اول فصل تحمل کرد، توانست به یک روند رو به رشدی برسد و در هفته‌های اخیر با نتایجی که کسب کرده کم کم خودش را در جدول بالا می‌کشد.

سعید عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در مورد وضعیت تیمش جلسه اخیری که در فدراسیون فوتبال برگزار کرده است، به صحبت پرداخت.

* جلسه روز گذشته با مسئولان فوتبال در رابطه با بحث داوری و مسائل حق پخش چطور بود؟

جلسه روز گذشته مثل جلسات قبل مباحث بسیار خوبی در بر داشت. در رابطه با مسائل مالی باشگاه‌ها بحث حق پخش و تبلیغات محیطی صحبت شد. در مورد تبلیغات محیطی دوستان اعلام کردند هیچ تخفیفی داده نشده و این بحث گفته می‌شود به شرکت طرف قرارداد تخفیف دادن را رد کردند. قرار شد یک تیم کارشناسی تشکیل شود تا برای گرفتن حق فوتبال و مطالبات مالی تعاملات بهتری صورت گیرد.

* مثل اینکه مباحث داوری در جلسه دیروز به طور کامل مورد بحث قرار گرفته است.

نصرالله سجادی در جلسه روز گذشته صحبت‌های کلی در این ارتباط انجام داد. سایر دوستان مثل دبیر فدراسیون فوتبال و ... هم در این مورد اظهار نظر کردند. همه نقطه نظراتشان را بیان کردند تا به یک راه حل مناسب برسند. بنده به عنوان نماینده باشگاه تراکتورسازی از مسئله کمیته انضباطی صحبت کردم که تیم‌های هواداری مثل ما بارها از جرائم انضباطی ضرر کردم. ما از یک سو می‌گوییم هوادار باعث بالا رفتن امتیاز برای گرفتن سهمیه می‌شود و از سوی دیگر در لیگ داخلی ایران هوادار را جریمه می‌کنیم.ما خواستیم با نگاه مثبت‌تری به این مسئله بپردازند. همچنین بحث داوری هم از مباحث با اهمیت جلسه بود باید به مشکلات داوران رسیدگی شود. بحث مالی، جسمی و فیزیکی داوران باید به بهترین شکل حل شود تا کیفیت قضاوت‌ها در لیگ بالا برود.

* آیا در دیدار مقابل سیاه‌جامگان، تراکتورسازی با اسپانسر وارد زمین می‌شود؟

اسپانسر فقط به این معنا نیست که لوگوی روی پیراهن باشگاه چاپ شود. اگر اسپانسر خودش درخواست بدهد ما لوگو را روی پیراهن چاپ می‌کنیم. این مسئله بحثی است که با تشخیص طرفین قرارداد عملی می‌شود و ممکن است گاهی برخی اسپانسرها نخواهند نام‌شان روی لباس چاپ شود.

* پس بدین ترتیب تقریبا موضوع عقد قرارداد با اسپانسر قطعی شده است.

قرارداد در اختیار طرفین برای بررسی نهایی قرار گرفته و فکر می‌کنم طی یکی دو روز آینده این موضوع را قطعی می‌کنیم.

* دو روز قبل با اولیویرا جلسه‌ای برگزار کردیم. در این جلسه چه صحبت‌هایی رد و بدل شد.

در مورد وضعیت بازیکنان سرباز با اولیویرا صحبت کردیم. تنها بازیکنی که قبل از نیم‌فصل خدمتش به اتمام می‌رسد فرید کریمی بود که او به تیم خود بازگشته است. در بحث سربازی وضعیت به شکلی است که اگر کسی مدارک برای کسری خدمت ارائه دهد این مسئله در سازمان وظیفه و کمیسیون محسوسی که تشکیل می‌شود، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سازمان وظیفه در ابتدا یک تاریخ شروع و یک تاریخ پایان خدمت اعلام می‌کند و پس از آن اگر کسی مشمول کسری خدمت باشد، مدارک خود را ارائه می‌دهد. اگر این مدارک تائید شد آن وقت کسری خدمت اعمال می‌شود. در این شرایط ممکن است در حین خدمت سربازی یک بازیکن کاهش پیدا کند. ما این قوانین را برای اولیویرا شرخ دادیم چرا که او با مسائل داخلی ما چندان آشنا نیست.

به اولیویرا اعلام کردیم شما این مسائل را در نظر بگیر و چند بازیکن را به ما معرفی کن تا اگر یکی دو نفر از جمع ما جدا شدند بتوانیم نفرات جایگزین را بگیریم. تا به این لحظه حضور سعید آقایی و سامان نریمان‌جهان تا پایان نیم‌فصل اول در تراکتورسازی قطعی است. ما در جلساتی که با مسئولان باشگاه گسترش‌فولاد داشتیم موافقت ضمنی آنها را برای حضور سعید آقایی تا پایان فصل گرفتیم. در مورد سامان نریمان‌جهان هم درخواست‌مان را ارائه دادیم و در چند مرحله این مسئله را پیگیری کردیم.

* در مورد مسئله نریمان‌جهان اظهار نظرات مختلفی می‌شود. در این مورد توضیح کامل می‌دهید.

بحث نریمان‌جهان و گستر‌ش‌فولاد موضوعی است که باید طرفین با یکدیگر توافق کند. نریمان‌جهان نیم‌فصل دیگر با گسترش‌فولاد قرارداد دارد. باشگاه گسترش‌فولاد خواهان این است که نریمان‌جهان یک نیم‌فصل دیگر قراردادش را تمدید کند و سپس تا پایان فصل در اختیار تراکتورسازی باشد. ابتدا باید گسترش‌فولاد و نریمان‌جهان به توافق برسند تا سپس ما بتوانیم موضوع این بازیکن را نهایی کنیم.

* این روزها بحث درخواست ۶۰۰ میلیونی نریمان جهان از تراکتورسازی برای تمدید قرارداد تا پایان فصل مطرح شده است. آیا این مسئله را تائید می‌کنید؟

تا وقتی که بین باشگاه گسترش و نریمان‌جهان توافق نشود بحثی بین ما و این بازیکن نمی‌تواند در سایر موارد شکل بگیرد. در وهله اول مهمترین مسئله توافق نریمان‌جهان و گسترش‌فولاد است چرا که تا وقتی که این اتفاق نیفتد ما نمی‌توانیم این بازیکن را جذب کنیم. سربازی این بازیکن ۱۸ آبان به اتمام رسیده و ما موافقت گسترش‌ را تا پایان نیم فصل گرفته‌ایم. در رابطه با ادامه فعالیت او در تراکتورسازی هم اقدامات لازم را انجام دادیم و باید ببینیم بین باشگاه گسترش‌فولاد و نریمان‌جهان چه توافقی صورت می‌گیرد. پس فعلا اینکه ما با نریمان‌جهان به توافق مالی برسیم فعلا در اولویت نیست. باید گسترش و نریمان‌جهان به توافق برسند و سپس سایر مسائل را حل می‌کنیم. جا دارد از مدیریت و مالک باشگاه گسترش‌فولاد هم به خاطر نگاه مثبتی که به تیم شهرشان دارند، تبریک بگویم و از این مسئله قدردانی کنیم.

* بحث کسری خدمت برای علی حمودی و بختیار رحمانی هم مطرح شده است.

تا به این لحظه بختیار رحمانی کسری خدمت به ما ارائه نکرده است و طبق آخرین استعلامی که من از نظام وظیفه گرفتم این بازیکن همچنان برای گذراندن خدمت سربازی در تراکتورسازی حضور دارد. در مورد حمودی هم طبق اطلاعی که من دارم او تا پایان امسال برای گذراندن خدمت سربازی در تراکتورسازی است. در رابطه با اینکه او هم کسری خدمت دارد استعلامات لازم را گرفتیم و طبق چیزی که تا به الان اعلام شده او تا آخر اسفند خدمت سربازی‌اش ادامه دارد. متاسفانه برخی شایعه می‌کنند برای این بازیکنان اضافه خدمت زده می‌شود که این مسئله را قویا تکذیب می‌کنیم و اصلا این مورد صحت ندارد.

* به نظر می‌رسد برخی از برداشت‌های بازیکنان از قوانین باعث می‌شود که آنها فکر کنند کسری خدمت دارند در حالی که این مسئله مشمول آنها نشده است.

ما بر اساس شماره پرونده برای استعلام این مسئله از مسئولان مربوطه در نظام وظیفه این مورد را می‌پرسیم. ارتش و سپاه که سربازان خدمت خود را در اختیار آن می‌گذرانند دخل و تصرفی در شروع و پایان آن ندارند بلکه نظام وظیفه آن را مشخص می‌کند. ممکن است یک نفر تصور کند که کسری خدمت مشمول او می‌شود اما تا وقتی که این مسئله از سوی نظام وظیفه تائید نشود نمی‌توان آن را قطعی دانست.

* این روزها بحث درگیری یونس حمزه در تمرین تراکتورسازی مطرح شده است. در این رابطه به طور صریح اظهار نظر می‌کنید؟

نمی‌دانم این مسائل چرا به این شکل منتشر می‌شود. در پایان تمرین اولیویرا از حمزه می‌خواهد زودتر به رختکن برود و به کارش پایان دهد. این مسئله موضوع عجیبی نیست و در خیلی از تمرینات و باشگاه‌ها ممکن است مربی یک روز یک بازیکن را زودتر به رختکن بفرستد. این مسئله به معنای اخراج نیست. شاید مربی یک روز از عملکرد بازیکنش در تمرین رضایت نداشته و خواسته به این نحو ناراحتی خودش را به او اعلام کند. ما فردای این اتفاق حمزه را به دفتر باشگاه فراخواندیم و از او در این مورد سؤال کردیم. در نهایت هم حمزه و هم تونی اعلام کردند مشکل خاصی نیست و خیلی ساده این مسئله فیصله پیدا کرد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین