اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۵۲۵۰
شجاعی:پانیونیوس ما را مجبور کرد مقابل نماینده رژیم صهیونیستی قرار بگیریم
کاپیتان تیم ملی کشورمان در مورد مساله چند ماه قبل حضورش برابر نماینده رژیم صهیونیستی گفت که تحت فشار باشگاه و نبودن مقامی مسئول در فدراسیون فوتبال ایران،‌مجبور به حضور در بازی شد.
۱۷:۰۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۶
وانانیوز|

مسعود شجاعی که چند روز قبل به تیم آ.ا.ک آتن محلق شد، این روزها به چهره‌ایی تبدیل شده که مورد توجه رسانه‌های خارجی است.

 

بازیکن با تجربه تیم ملی کشورمان گزارشگران روزنامه‌ ال‌پائیس و سایت اسپورت ۲۴ یونان با وی در مورد مسائل مختلف مصاحبه کردند.

*گفت وگوی نخست

شجاعی در گفت‌وگو با روزنامه اسپانیایی ال‌پائیس در مورد مسائل مرتبط با تیم ملی صحبت کرد.او در واقع سکوتش را در مورد هیاهوی چند ماه قبل یعنی بازی برابر نماینده رژیم صهیونیستی شکست و تلاش کرد از طریق این مصاحبه توضیحاتی دهد.

وی اظهار داشت:می‌خواهم به تیم ملی بازگردم.مربی به بازی من علاقمند است و حتی هم‌تیمی‌ها و فدراسیون نیز همین حس را دارند.از نظر بدنی و روحی آماده حضور در تیم ملی در جام جهانی هستم.

شجاعی که حدود ۵ ماه قبل به خاطر همراهی پانیونیوس، تیم سابقش مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بحث‌انگیز شد، افزود:باشگاه پانیونیوس آگاه بود که قوانین ایران به ما این اجازه را نمی‌دهد که مقابل تیم‌هایی از رژیم صهوینیستی بازی کنیم ولی ما را مجبور به این کار کردند.

 

بازیکن ۳۳ ساله  کشورمان ادامه داد: آنها  فکر می‌کردند ترکیب تیم‌ به اندازه‌ای خوب نیست که بتوانند در خانه حریف به میدان بروند. پانیونیوس در بازی رفت ۲ بر صفر باخته بود. سرمربی تیم از من و احسان حاج‌صفی خواست بازی کنیم. وقتی ما به او گفتیم که در بازی رفت بازی نکردیم و در این بازی هم نمی‌توانیم بازی کنیم آنگاه سرمربی پاسخ داد  که ما تیم یونانی و در لیگ اروپا هستیم، نه یک تیم ایرانی. سرمربی به ما گفت که اگر بازی نکنید عواقب بدی در انتظارمان خواهد بود.

وی در مورد این مساله مهم توضیح بیشتری داد و افزود:

اگر پانیونیوس امکان حضور در دور بعد رقابت‌های لیگ اروپا را کسب می‌کرد، از طرف یوفا 4 یا 5 میلیون یورو پاداش دریافت می‌کرد.این رقمی  بسیار زیادی برای باشگاه بود. آنها به ما گفتند که با ما قرارداد بسته اند که در چنین بازی‌هایی برای باشگاه بازی کنیم. اگر باشگاه پانیونیوس من را برای رد بازی به خاطر مسائل  سیاسی محکوم می‌کرد و به یوفا اطلاع می داد، هیچ راه گریزی نداشتیم .آنوقت  یوفا دست کم یک سال ما را محروم می‌کرد.

شجاعی در این باره بازهم سعی کرد در مصاحبه با ال‌پائیس توضیحات بیشتری دهد:شب قبل از‌آن مسابقه کوشیدم با ایران تماس بگیرم.باورکنید حتی صبح زود از خواب بیدار شدم تا بلکه با شخصی در فدراسیون فوتبال ایران از طریق تلفن صحبت کنم که راه حلی برای این موضوع پیدا شود.اما در فدراسیون کسی نبود که پاسخ دهد.در ۳۸ سال اخیر هیچ ورزشکار ایرانی برابر ورزشکاران رژیم صهیونیستی بازی نکرده است.اینطوری من و حاج صفی پس از این همه سال ، اولین ورزشکاران ایرانی  می شدیم که برابر این تیمی از رژیم صهیونیستی چنین کاری کرده است.حاج صفی به تیم ملی بازگشت اما من نشد که به تیم ملی بازگردم.

ال پائیس نوست همانگونه که بازیکن این روزهای آ.ا.ک آتن می گوید حاج صفی از طریق صفحه اینستاگرام عذرخواهی کرد و به تیم ملی بازگشت.

این نشریه همچنین عنوان کرد کارلوس کی‌روش از مسعود شجاعی هم خواست چنین رفتاری کند.

شجاعی آنگاه گفت: یک سوتفاهم ایجاد شد.من با پانیونیوس قراردادی حرفه‌ای داشتم.حالا هم که با آ.ا.ک آتن قرارداد بسته‌ام.از ۱۲ سال قبل خارج از ایران بازی می کنم و ۱۳ سال است که در تیم ملی کشورم هستم.هیچگاه نخواستم نمایش دهم.هیچوقت نگفته ام من مسعودهستم.چون پوشیدن پیراهن تیم ملی افتخار است.

در این مصاحبه ستاره ایرانی به زمانی که تیم ملی کشورمان صعودش به مسابقات جام جهانی روسیه قطعی شد، اشاره کرد و اظهار داشت:با غلبه بر ازبکستان حضور ایران در جام جهانی قطعی شد. روز بعد آقای روحانی، رئیس  جمهور تیم ملی را به ریاست جمهوری دعوت کردند.او از من به عنوان کاپیتان تیم ملی پرسید چه پیشنهادی برای بهبود وضعیت تیم ملی دارم من هم گفتم که آقای رئیس جمهور نگاه کنید که از سال‌ها قبل در تیم ملی کشورم هستم و متاسفم که مادرم هیچوقت در استادیوم بازی مرا ندیده است.

وی افزود:۷ سال قبل در عربستان قانونی وضع شد که خانم ها می توانند به ورزشگاه بروند.ما اکنون تنها کشوری در دنیا هستیم که خانم ها نمی توانند به ورزشگاه بروند.وقتی مقابل سوریه بازی می کنیم که آنها هم کشوری مسلمان هستند، خانم های سوری می توانند در ورزشگاه تهران بازی تیم کشورشان را از نزدیک ببینند اما بانوان ایرانی نمی توانند. گفتم لطفا آقای رئیس جمهور کاری کنید. رئیس جمهور روحانی هم پاسخ داد:باید به این مورد فکر کنیم.

*گفت وگوی دوم

اما کاپیتان کشورمان در مصاحبه مفصل دوم خود که با سایت اسپورت ۲۴ انجام داد، در مورد تیم جدیدش حرف زد.

 

وی که چند روز قبل به تیم آ.ا.ک‌ آتن پیوست در مورد علت حضورش در این تیم عنوان کرد:دلیلی که به خاطرش به سود آ.ا.ک آتن تصمیم گرفتم و به این تیم آمدم، خیلی ساده است.این که آتن تیمی بسیار بزرگ است که گروهی از بازیکنان خوب و با کیفیت را در اختیار دارد.از این که در کنار هم‌تیمی‌هایم قرار می‌گیرم، بسیار خوشحالم.از زمانی که در لیگ اسپانیا کار می‌کردم، با مربی‌ام آشنا هستم.می دانم چه مربی خوبی است.من بازی آ.ا.ک تحت هدایت او را در نیم فصل اول لیگ دیدم و همین مرا ترغیب می‌کرد. به خصوص که رویای هر بازیکنی است که روزی به آ.ا.ک ملحق شود.


وی در مورد اهدافی که در تیم جدیدش دارد، نیز عنوان کرد:ما اهداف مشخصی داریم.من که می خواهم به تیم در مسابقات اروپایی و لیگ کمک کنم که قهرمان مسابقات داخلی شود.ما می‌توانیم فاتح لیگ شویم.این هدف همه ما است.

شجاعی در پاسخ این پرسش که مدتی از میادین دور بوده و آیا این مساله به کارش لطمه نمی‌زند، نیز عنوان کرد:من در کل ۲ مسابقه را از دست دادم.اما واقعیت این است که برای مدتی طولانی در تمرینات تیم سابقم حضور نداشتم.اما تلاش کردم به صددرصد آمادگی برسم.این که ۱۰ روز تمام به صورت فردی در کنار یانیس کوتسیس تمرین کردم، همین بود.البته تفاوت زیادی بین تمرین فردی و حضور در تمرینات گروهی است.به همین دلیل بود که به لاس‌پالماس رفتم که در آنجا تمرین کنم.اکنون از نظر فیزیکی و روحی صددرصد آماده هستم.آنچه اکنون نیاز دارم، درک بهتر خواسته‌های مربی ام است.همینطور کمی بیشتر با هم‌تیمی‌ها آشنا شوم تا در کنار هم بهتر کار کنیم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین