اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۳۷۱

دربی ۸۱/ عابدزاده: پرسپوليس در دام باتجربه‌هاي استقلال نيفتد

مرد بدون باخت دربی‌ها معتقد است بازی فردای پرسپولیس و استقلال می‌تواند یکی از بهترین دربی‌های یک دهه اخیر باشد.
۱۲:۱۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز-احمدرضا عابدزاده به عنوان سنگربان استقلال و پرسپولیس بارها مقابل هر ۲ تیم به میدان رفته و تجربیات زیادی از این جدال حساس دارد.

شما در يكي از بازي‌هاي پربرخورد پرسپوليس و استقلال حضور داشتي؛ مسابقه‌اي كه با زد و خورد محرمي و قلعه‌نويي تمام شد و سرانجامش باخت ۳ بر صفر پرسپوليس به حكم فدراسيون فوتبال و محروميت تعدادي از سرخابي‌ها بود.
بازي سال ۷۳ را مي‌گوييد. باور مي‌كنيد جوسازي‌ها توسط يك عكاس شروع شد؟! خود من به ابهران داور مسابقه گفتم اين عكاس را از نزديك دروازه دور كن چون دارد حرف‌هاي تشنج‌آور مي‌زند. بازي شلوغ شد و آخر سر مصطفوي از لج عابديني حكم به باخت پرسپوليس داد. ۲ سال هم مرا محروم كردند و هميشه برايم سؤال بود بنده چه حركتي انجام دادم كه بايد محروم شوم.

كدام دربي را دوست داري و در ذهنت مانده است؟
هر بازي شرايط خودش را داشت و همه دربي‌ها برايم خاطره‌انگيز هستند.

درباره بازي فرداي پرسپوليس و استقلال صحبت كنيم.
اگر حاشيه‌اي در بحث فني مسابقه رخ ندهد يا در واقع بازي تحت تأثير موضوعي قرار نگيرد فكر كنم يكي از بهترين‌ و قشنگ‌ترين بازي‌هاي ۱۰ سال اخير را ببينيم. پرسپوليس مقابل ملوان و استقلال برابر سپاهان فوتبالي به نمايش گذاشتند كه ذهنيت خوبي براي دربي ايجاد شد. اگر دو تيم مثل بازي قبلي‌شان هجومي بازي كنند فوتبال خوبي از كار درمي‌آيد ديگر حال مردم از زير توپ زدن و مساوي بدون گل به هم مي‌خورد. پرسپوليس جوان‌تر و هجومي‌تر از فصل قبل است. جوان‌ها دارند در كنار هم جا مي‌افتند و با افكار برانكو ايوانكوويچ آشنا مي‌شوند برانكو هم كارنامه‌اش مشخص است و كارش را بلد است اگر خللي در كار پرسپوليس ايجاد نشود آينده خوبي در انتظار اين تيم باانگيزه خواهد بود و در نيم‌فصل دوم خيلي از بازي‌هايش را با پيروزي به پايان مي‌برد.

اين هفته هم عملكرد پرسپوليس را ديدي و هم استقلال را! وقتي اين دو تيم را تحليل مي‌كني كدام‌يك بر ديگري مي‌چربد؟
غيرقابل پيش‌بيني است. استقلال نفرات باتجربه‌تري دارد و پرسپوليس بايد مراقب باشد در دام باتجربه‌هاي استقلال نيفتد. پرسپوليس در فاز هجومي زهردار است و مي‌تواند از اشتباهات خط دفاعي استقلال بهره لازم را ببرد. استقلال مقابل سپاهان تجربه‌اش را به رخ كشيد، به حريفش اجازه حمله داد و در ضدحملات به گل رسيد و برانكو بايد در همين خصوص جلسه فني بگذارد و به خوبي جوانانش را توجيه كند اما مي‌خواستم به يك موضوع اشاره كنم و آن هم بي‌احترامي تعدادي تماشاگر به حسين فركي است. اين آدم سال‌هاست در فوتبال ايران زحمت مي‌كشد به موفقيت رسيده و چهره مثبتي به شمار مي‌رود و همين پارسال با سپاهان قهرمان ليگ شد. بي‌احترامي آنها به فركي بي‌احترامي به خودشان بود و بايد حرمت افراد را در جامعه حفظ كنيم.

صحبت پاياني‌تان درخصوص دربي چيست؟
اميدوارم فوتبال تماشاگرپسند و پرگلي باشد، كري‌خواني‌ها فوتبالي باشد و به اشخاص بي‌احترامي نشود. روي اوج بودن پرسپوليس و استقلال به نفع فوتبال ايران و تيم ملي است. هنوز نمي‌دانم فرصت يا حوصله رفتن به استاديوم را پيدا مي‌‌كنم يا نه! اما بازي را مي‌بينم و ان‌شاءا... از ديدن اين دربي پشيمان نشوم.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین