اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۳۲۰۹

یک احتمال مهم در مورد شفر و منصوریان

یک احتمال مهم در مورد شفر و منصوریان
اين روزها روند حركتي استقلال، نمايش‌هايي كه اين تيم ارايه مي‌دهد و البته نتايجي كه مي‌گيرد حسابي هواداران را به وجد آورده است.
۱۰:۲۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۶
وانانیوز|

اين روزها روند حركتي استقلال، نمايش‌هايي كه اين تيم ارايه مي‌دهد و البته نتايجي كه مي‌گيرد حسابي هواداران را به وجد آورده. آنها در همين مدت كوتاه كلي خاطرخواه وينفرد شفر شده‌اند كه البته حق هم دارند. پيروزي چهار گله آبي‌ها برابر نفت آبادان كه چهار روز قبل پرسپوليس را حذف كرده بود، ديگر جاي ترديدي باقي نگذاشت كه اين استقلال با تيم چند ماه پيش خيلي فرق كرده. اين وسط خيلي‌ها دارند به اين فكر مي‌كنند كه كاش منصوريان زودتر رفته بود و شفر از ابتداي فصل هدايت تيم را بر عهده مي‌گرفت. در اين ميان اما آنچه اغلب ناديده گرفته مي‌شود اين است كه سرمربي قبلي استقلال هم از ميانه‌هاي فصل پيش سير صعودي‌اش را آغاز كرده بود. منصوريان در ليگ شانزدهم بعد از پشت سر گذاشتن يك نيم‌فصل ناموفق با استقلال، در دور برگشت همه را درو كرد و مثلا همين نفت آبادان را كه الان سند افتخار شفر شده، در زمين خودش با سه گل شكست داد. در اينكه شفر مربي بهتري نسبت به منصوريان به شمار مي‌آيد، ترديدي نيست، اما فراموش نكنيم بررسي شواهد نشان مي‌دهد تيم‌هاي عليمنصور هميشه در نيم‌فصل دوم راه مي‌افتند و به اين ترتيب شايد اگر امروز خود او هم سرمربي آبي‌ها بود، نتايجي شبيه همين رقم مي‌خورد.

 

منصوريان پارسال نيم‌فصل اول را با استقلال روي پله پنجم جدول به پايان برد. تيم او در آن مقطع از 15بازي فقط 25امتياز گرفته بود كه ميانگين كسب «1.66» امتياز در هر بازي را نشان مي‌داد. با اين وجود استقلال منصوريان در نيم‌فصل دوم به شكل حيرت‌انگيزي اوج گرفت و فصل را با كسب عنوان نايب‌قهرماني به پايان برد. استقلال در دور برگشت پارسال از 15بازي، 32امتياز كسب كرد و اين يعني به طور متوسط از هر مسابقه «2.13» امتياز به دست آورد. آبي‌ها با منصوريان قهرمان نيم‌فصل دوم شدند و نتايج درخشاني مثل پيروزي سه‌گله برابر ماشين‌سازي در كولاك تبريز، برتري دوگله در زمين ذوب‌آهن، پيروزي بر سپاهان و از همه مهم‌تر غلبه بر پرسپوليس را به ثبت رساندند. قصه مربيگري منصوريان در نفت هم همين بود. تيم او در ليگ پانزدهم در هفته نهم روي پله يازدهم قرار داشت، نيم‌فصل اول را در رده هشتم به پايان برد و در پايان فصل به رتبه پنجم دست يافت.

 

همه اين شواهد نشان مي‌دهد شايد اگر الان منصوريان هم سرمربي استقلال بود روند رو به رشد اين تيم شروع شده بود، اما او در اين چند سال هرگز متوجه اشتباهات مهمش در طول دوران آماده‌سازي تيم نشد. حتما تمرينات ابتداي فصل منصوريان مشكلات زيادي دارد كه هميشه تيم‌هاي او از ثلث دوم ليگ به بعد راه مي‌افتند. او اهميت امتيازات ابتداي فصل را ناديده گرفت و فكر كرد هميشه مثل نفت يا استقلال پارسال به او فرصت به پايان رساندن پروژه‌اش را مي‌دهند؛ اتفاقي كه امسال رخ نداد و منجر به وداع تلخ عليمنصور با تيم محبوبش شد.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین