اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۳۱۳۰

نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیأت اجرایی حق رأی دارد

دبیر کل کمیته ملی المپیک، گفت: فقط ورزشکارانی که سابقه دوپینگ داشتند نمی توانستند برای نامزدی اقدام کنند.
۱۸:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶
وانانیوز| شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک بعد از شمارش آرا و انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران در پاسخ به این سؤال که برخی از ورزشکاران به این موضوع معترض بودند که برخی از ورزشکارانی را که شما هم می‌دانید محرومیت داشتند اما در انتخابات شرکت کردند، گفت: فقط کسانی نمی‌توانستند نامزد انتخابات شوند که سابقه دوپینگ داشته باشند. ما از نادو استعلام گرفتیم و بر اساس آن ورزشکاران ثبت‌نام کردند. اگر در آینده اعتراضی باشد تا 48 ساعت آینده این آمادگی را داریم اما برای اینکه حساسیتی نباشد تا چند روز‌آینده آماده خواهیم بود تا هر کسی اعتراض دارد کمیته‌ای فعال می‌کنیم تا به اعتراضات رسمی و مکتوب رسیدگی کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از همین کمیسیون یک نفر به هیأت اجرایی معرفی می‌شود یا اینکه رئیس کمیسیون مستقیم به هیأت اجرایی می‌رود و رئیس و دبیر کمیسیون چه زمانی انتخاب می‌شوند، عنوان کرد: تا 10، 12 روز آینده جلسه خواهیم داشت تا ورزشکاران با قوانین ioc و آیین‌نامه آشنا شوند و بر اساس آیین‌نامه ضوابط را ببینند اینکه چه کسی در هیأت اجرایی خواهد بود مذاکرات داخل کمیسیون است اما عضو قطعی هیأت اجرایی به عنوان عضو رسمی شناخته می‌شود و حق رأی خواهد داشت.

شهنازی در ادامه درباره طولانی شدن شمارش آرا تصریح کرد: باید آرا قرائت می‌شد و 50 رأی خوانده می‌شد، 125 رأی داشتیم که از بین آن آرای 8 نفر مخدوش شد و آرای 118 ورزشکار را خواندیم. بعد از خواندن آرا بر اساس ضوابطی که داشتیم (انتخاب سه ورزشکار زن و یک ورزشکار المپیک زمستانی) آرا اعلام شد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین درباره انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران برای انتخابات کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در این مورد مدیریت داخلی کمیسیون تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید حیدرفرمان اعلام کرده یکی از ورزشکارانی که نامزد شده در کوراش بوده و نمی‌توانسته وارد شود عنوان کرد: ما باید ببینیم بر چه اساسی آن ورزشکار المپیکی شده است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین