اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۲۲۶۱

دختران بسکتبال راهگشای نسل‌های بعدی

تیم بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در نخستین حضور عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد.
۰۲:۰۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶
وانانیوز| تیم ملی بسکتبال دختران ایران در مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا با عنوان چهارمی به کار خود پایان داد، عنوانی که در نخستین حضور بعد از ۳۷ سال نویدبخش روزهای خوب برای بانوان بسکتبالیست است.

اگرچه در یکی دو روز قبل از مسابقات ابهاماتی درباره حضور دختران در مسابقات قهرمانی آسیا وجود داشت و بدهی فدراسیون فوتبال به فیبا نگرانی‌هایی را به وجود آورد، اما بالاخره ماجرا ختم به خیر شد و ملی‌پوشان ایران توانستند نخستین مسابقه بین‌المللی را تجربه کنند. نخستین بازی نیز با برد همراه بود تا آسمانخراش‌های ایرانی بدون سابقه و تجربه بازی در کشوری خارجی، برای بازی‌های دیگر با آمادگی روحی و روانی خوبی شرکت کنند.

بازی با هند آن هم در کشور میزبان آسان نبود و البته کسی هم انتظار برد از دختران ایرانی نداشت، اما بازی با سریلانکا همان طور که پیش‌بینی می‌شد بهترین نتیجه برای ایران رقم خورد تا بانوان ایرانی راهی یک‌چهارم شوند. در این مرحله مالدیو هم حریف کشورمان نشد، اما در ادامه تجربه مالزی بر دختران ایرانی چیره شد و ملی‌پوشان از حضور در فینال بازماندند. در دیدار رده‌بندی نیز تیم ملی کشورمان مغلوب قزاقستان شد تا دختران ایرانی در نخستین حضور با عنوان چهارمی کار را به پایان برسانند.

اگرچه دختران ایرانی در سطح B. در رقابت‌ها حاضر شدند، اما نتایج خوبی که در این چند مسابقه از سوی بسکتبالیست‌های کشورمان کسب شد این امیدواری را به وجود آورد که ملی‌پوشان در رقابت‌های آینده بهتر و باانگیزه بیشتر به میدان بروند.


کار خوب دختران ایرانی از دید رسانه‌های خارجی نیز پنهان نماند. همان طور که سایت فیبا به نتایج خوب ایران اشاره کرد و نوشت: این نتیجه حاکی از قابلیت دختران بسکتبالیست ایران برای راهیابی به سطح بالاتر (A) است. تیم ایران با هر عملکردی در مسابقات بنگلور هند، راهگشای نسل‌های بعدی خواهد بود.

این مسابقات تمام شد، اما نکات مهمی وجود دارد که فدراسیون بسکتبال با توجه به آن‌ها می‌تواند تیمی را راهی مسابقات کند که در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد، تیمی که در سطح A. به رقابت با حریفان بپردازد. مهمترین نکته این است که تیم نوجوانان به حال خود ر‌ها نشود؛ توجه به این تیم پایه با برنامه‌ریزی مناسب و همین طور جذب مربی خارجی می‌تواند در آینده به بسکتبال بانوان کمک کند.

حالا که حجاب برای بانوان ایرانی تصویب شده حضور اسپانسر‌ها قطعا به پیشرفت این رشته کمک خواهد کرد به طوری که با پتانسیل‌های خوبی که در کشورمان داریم ایران می‌تواند بهترین تیم را در آسیا داشته باشد.

انتهای پیام/س
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین