اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۹۹۴۰

هفته گذشته حق ما باخت نبود/برد 5 گله پرسپولیس دور از دسترس نیست

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: با تیمی بازی می‌کنیم که هفته گذشته شکست خورده و مقابل ما محکوم است که امتیاز بگیرد، هفته گذشته حق ما هم باخت در آبادان نبود.
۱۶:۰۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| حمید درخشان سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر استقلال خوزستان اظهارداشت: با تیمی بازی می‌کنیم که هفته گذشته شکست خورده و مقابل ما محکوم است که امتیاز بگیرد، هفته گذشته حق ما هم باخت در آبادان نبود.

درخشان گفت: هفته پیش گل صحیح ما مردود شد وگرنه نباید بازنده می‌شدیم و می‌توانستیم به تساوی هم برسیم و آنچه برای ما مهم است این که به آن بازی دیگر فکر نمی‌کنیم و می‌خواهیم در این بازی امتیاز بگیریم. بازی راحتی در پیش نداریم. یکی دو بازیکن هم مصدوم داریم. تمریناتی که داشتیم می‌خواهیم پیروز این مسابقه شویم.

وی در مورد اینکه عبدالله ویسی کفته نفت و استقلال خوزستان به خاطر مالکیت شرایط شبیه به هم دارند، گفت: صد در صد با ویسی موافقم. وضعیت باشگاه‌ها باید مشخص شود. در هیچ جای دنیا در لیگ برتر تیم‌ها چنین شرایطیس ندارند. برخی تیم‌ها بلاتکلیف هستند. خیلی‌ها که باید کمک کنند تا تیم‌ها در این شرایط نباشند چنین کاری را نمی‌کنند و هر روز شاهد اتفاقات زیادی برای این دو باشگاه هستیم. این مشکلات بر روی وضعیت بازیکنان تاثیر مستقیم دارد. من در مورد بازیکنان خودم می‌گویم. بازیکنان به جای آنکه ذهنیت‌شان را بر روی فوتبال و این بازی آماده کنند مدام درگیر این هستند که آیا این انتقال باشگاه انجام می‌شود یا خیر. آنهم تیمی که باید در آسیا حضور داشته باشد. اکنون درگیر چنین مسائلی است. انتظار داریم به شرایط نفت رسیدگی شود. فدراسیون تلاش می‌کند و امیدوارم مسئولان نفت هم تلاش کنند تا این باشگاه از این وضعیت خارج شود.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد اینکه گفته می‌شود برخی بازیکنان فوتبال قلیان وسیگار و ترامادول استفاده می‌کنند، گفت: من به صراحت می‌گویم واقعا متاسفم که اگر فوتبالیستی به سراغ این مسائل می‌رود. چنین بازیکنی نه تنها خودش را نابود می‌کند بلکه اسم ورزش را هم خدشه‌دار می‌کند. من اسمی از بازیکنی نمی‌برم اما متاسفانه برخی از عزیزان قدر خودشان را نمی‌دانند و گرایش به این مسائل پیدا می‌کنند. برخی از آنها فیلم‌هایشان موجود است این اتفاقات در شان یک فوتبالیست حرفه‌ای و لیگ برتری نیست. من فکر می‌کنم باید جلوی این موارد گرفته شود و از جایی شروع کنیم. کمیته اخلاق و کمیته انضباطی باید سفت و سخت در این موارد کار کنند . وقتی فوتبالیستی چنین کاری انجام می‌دهد برخی تصور می‌کنند که همه ورزشکاران چنین رفتاری می‌کنندو در حالی که اینگونه نیست و خیلی از فوتبالیست‌ها تا 37-38 سالگی بازی می‌کنند زیرا زندگی سالمی دارند. اما برخی قدر خودشان را نمی‌دانند و نمی‌دانند چه لطماتی به بدن و سلامتی خودشان می‌زنند و از این داروها استفاده می‌کنند. هر چه زودتر باید در این مورد سخت‌گیری شود و در این مورد کمک شود که به بازیکنان به سراغ این مسائل نروند و سفت و محکم با این مسائل برخورد کنند.

درخشان در مورد اینکه پرسپولیس می‌تواند فردا الهلال را شکست دهد و صعود کند، گفت: ما قبلا چنین تجربه‌ای داشته‌ایم. به تیم قزاقستان 3 بر صفر باختیم و در تهران با 5 گل پیروز شدیم و صعود کردیم. هیچ چیز در فوتبال دور از انتظار نیست. ممکن است در دقیقه 3 گل بزند و تا دقیقه 90 هم 4-5 گل بزند. در اروپا،‌ایران و آسیا چنین اتفاقاتی در فوتبال رخ داده است. پرسپولیس هم این توانایی را دارد. آنها می‌توانند بازی قبل را فراموش کنند و با یک بازی خوب به پیروزی برسند.

وی در مورد اینکه علی طاری بعد از اینکه از نفت کنار گذاشته شد این بازیکن در فضای مجازی پست‌های تندی علیه شما گذاشت،‌گفت: او در قد و قواره این حرف‌ها نیست که بخواهم در موردش حرف بزنم. اینها می‌آیند التماس می‌کنند تا در تمرین شرکت کنند و بعد از چند جلسه تمرین و وقتی تمرینات آنها دو رقمی شد چنین حرف‌هایی می‌زنند. آنها باید خاک فوتبال را بخورند. این شخصی کسی نیست که من بخواهم در موردش حرف بزنم. اگر بخواهم در مورد این مسائل حرف بزنم باید دیگر به فوتبال نرسم و در آن را تخته کنیم. او کجای فوتبال بوده و این آقا که بخواهم در موردش حرف بزنم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد اینکه تفاوت کنترل رفتاری بازیکنان در دهه 90 و 80چگونه است و چه تفاوت‌هایی وجود دارد، اظهار داشت:آن موقع خود فوتبالیست از خودش مراقبت می‌کرد اما اکنون برخی بازیکنان خودشان را کنترل نمی‌کنند. اکنون امکانات زیادی هم موجود است. اگر بازیکنی در محدودیت قرار بگیرد و خودش را کنترل کند که مهم نیست. وقتی بازیکنی آزادی دارد و رفتارش را کنترل می‌کند بازیکن بزرگی می‌شود. بازیکن در اروپا همه چیز برایش مهیا است اما خودش از خودش مراقبت می‌کند اما متاسفانه برخی بازیکنان ما این کارها را نمی‌کنند. در حالی که از باشگاه پول می‌گیرند و وظایفی در قبال خودشان و باشگاه دارند. هیچ باشگاهی پولش را نمی‌خواهد دور بریزد و بگوید یک یا دو میلیارد بدهد و بعد بازیکنش شب هر جا که خواست برود. در اروپا هم سراغ داریم که باشگاه به بازیکنش ایراد می‌گیرد که 11 شب چرا آنجا بودی؟ باشگاه وظیفه‌اش کنترل بازیکن است اما خود بازیکن هم باید خودش را مراقبت کند. مسئله مهم این است که در قوانین ما سخت‌گیری‌های زیادی نمی‌شود و بازیکن هم خودش را آزاد احساس می‌کند. اگر تنبیهاتی مثل آنچه که در مورد عقد قراردادش انجام می‌شود و به آنها پول می‌دهند بازیکن خودش را کنترل می‌کند. بازیکن از 8 صبح تا 6 عصر موظف می‌شود در باشگاه حضور داشته باشد. مثل یک کارمند. خود بازیکن هم باید از خودش مراقبت کند. به همین دلیل است که برخی بازیکنان یک فصل خوب هستند و فصل بعد فراموش می‌شوند. در همین پرسپولیس هم بازیکنانی بوده‌اند که یکی دو فصل خوب بودند اما اکنون معلوم نیست کجا هستند. اینها به این دلیل است که بازیکن از خودش مراقبت نمی‌کند.

درخشان در مورد درخشش تیم ملی نوجوانان در جام جهانی گفت: به بازیکنان،‌مربیان و فدراسیون فوتبال دست مریزاد می‌گویم. تلاش جانانه‌ای در این مورد کردند. شاید نتایج این تیم دیگر دست نیافتنی در آینده نباشد اما امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه پیدا کند. امیدوارم تیم ملی نوجوانان ما به فینال برسد. حالا از این تیم انتظار قهرمانی نداریم. اما همین که این تیم بتواند در جمع تیم‌های برتر جام باشد، خوب است. در مورد این بازیکنان نوجوان هم ابتدا باشگاه باید آنها را حفظ کند و سپس فدراسیون آنها را پله پله بالاتر بیاورد تا بتوانند شرایط خوبی داشته باشند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین