اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۹۷۴۹

قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر دور از دسترس نیست

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: هدف اصلی ما در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه (AOZ)، کسب سهمیه مسابقات جهانی است و با توجه به شرایط تیم، صعود از مرحله گروهی و قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر که منجر به کسب سهمیه نیز خواهد شد، دور از دسترس نیست.
۱۶:۰۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| محمدرضا دستیار، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در آخرین روزهای اردوی متصل به اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، گفت: چهارمین و آخرین اردوی تیم ملی تا 26 مهر ماه برپاست و با ترکیب 12 بازیکن اصلی آخرین مراحل آماده سازی ملی‌پوشان درحال انجام است. اولین بازی در مرحله گروهی ما با عربستان است و بازی‌های بعدی به ترتیب با نیوزلند و تایلند انجام می‌شود. از تنها تیمی که شناخت نداریم، نیوزلند است که البته چون بازی اول ما با عربستان خواهد بود فرصت داریم شناختی نسبی در مورد تیم نیوزلند پیدا کنیم.

وی افزود: هدف اصلی ما در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه (AOZ)، کسب سهمیه مسابقات جهانی است و با توجه به شرایط تیم صعود از مرحله گروهی و قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر که منجر به کسب سهمیه نیز خواهد شد، دور از دسترس نیست. برای انتخاب بازیکنان وسواس زیادی به خرج دادیم و تا پایان اردوی قبل نیز صبر کردیم تا ترکیب اصلی را پس از بازی تدارکاتی با تیم شهرداری آمل انتخاب کنیم. این ترکیب 50 درصد با پارالمپیک ریو متفاوت است و سعی کردیم از نیروهای باتجربه و از بازیکنان جوان به صورت همزمان استفاده کنیم. اگر کلاسبندی 4 بازیکن جدید تیم ملی طبق آنچه که پیش‌بینی می‌کنیم پیش برود می‌توانیم با ترکیبی خوب در مسابقات شرکت کنیم. البته به غیر از 4 ورزشکار جدید، سایر ملی‌پوشان تجربه حضور در مسابقات برون مرزی و به دنبال آن کلاسبندی بین‌المللی را دارند.

دستیار تصریح کرد: در میان ملی‌پوشان لژیونرها نیز حضور دارند که برای تیم های باشگاهی انگلستان، ترکیه و اسپانیا بازی می‌کنند و تجربه آنها می‌تواند به تیم در مسابقات آسیا و اقیانوسیه کمک شایانی کند. تعداد اردوها به نسبت کم بود، اما تلاش کردیم مهارت‌های گروهی را تقویت کنیم و امیدواریم با تجربه ملی‌پوشان قدیمی و نیروی بازیکنان جوان بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم و به نتایج مورد نظر دست یابیم.

وی اظهار داشت: همانطور که پیش از این هم اشاره کردم دستیابی به عنوان سرگروهی در مسابقات مرحله مقدماتی و صعود به جمع 4 تیم برتر دور از دسترس نیست و اگر بتوانیم سهمیه مسابقات جهانی را بدست بیاوریم، تا مسابقات جهانی فرصت خوبی داریم تا از نفرات جدید که موفق به حضور در تیم ملی نشدند استفاده کنیم و بازیکنان مستعد را به بدنه تیم ملی تزریق کنیم. برای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که سال 2015 برگزار شد، کسب سهمیه کرده‌ایم و برای مسابقات پارالمپیک نیز هنوز دستورالعملی صادر نشده، اما به احتمال زیاد از مسابقات جهانی و برخی مسابقات منطقه‌ای می‌توان برای پارالمپیک 2020 کسب سهمیه کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با حضور 14 تیم و در 4 گروه برگزار می شود و تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در گروه C با تیم های عربستان صعودی، نیوزلند و تایلند همگروه است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین