اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۸۷۰۱

گفت و گو با مرد امیدوار این روزهای لیگ یک

سرمربی تیم خونه به خونه می گوید که بهتر بود فدراسیون فوتبال به نظر سازمان لیگ در خصوص صعود دو سهمیه از لیگ یک به لیگ برتر احترام می گذاشت، تا انگیزه و جذابیت لیگ یک هم بیشتر می شد.
۲۲:۲۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| جواد نکونام سرمربی تیم خونه به خونه که تیمش تا اینجا و در پایان هفته هفتم با 11 امتیاز رتبه هفتم را در اختیار گرفته است، در گفتگویی در مورد تجربه مربیگری در این مدت و شرایط تیمش صحبت کرده است.

تفاوت های مربیگری و بازیگری از دید شما چه عواملی است؟ فکر می کنید بتوانید در مربیگری هم به افتخاراتی که در زمان بازی دست پیدا کردید برسید؟ منظورم لزوما مربیگری در اسپانیا نیست، بلکه مربی ای که بتواند خودش را به فوتبال ایران تحمیل کند.

مربیگری و بازیگری دو فضای کاملا متفاوت با یک وجه اشتراک است. همیشه همه چیز برای موفقیت یک بازیکن حرفه ای از سوی عوامل تیم و مربی ها مهیاست و بازیکن برای موفقیت علاوه بر استعداد تنها نیاز به زندگی و تفکر حرفه ای دارد! در صورتیکه یک مربی برای موفقیت نیاز به مطالعه ، تجربه ، دانش ، از خودگذشتگی ، نظم و تلاش شبانه روزی دارد به نوعی وقتی یک مربی وارد حرفه مربیگری می شود باید روزانه حداقل ١٦ ساعت برای این کار زمان بگذارد. به اعتقاد من وجوه اشتراک مربیگری و بازیگری تلاش و زحمت و پشتکار فراوان و استعداد است!
دلیل ورود به مربیگری برای من عشق و علاقه زیاد به فوتبال هست، در واقع فوتبال جزئی از زندگی من است بنابراین تمام سعی و تلاش خود را میکنم تا انشالله بتوانم در مربیگری هم موفق باشم.

لیگ یک و لیگ برتر چه تفاوت هایی با هم دارند؟

شرایط کار در لیگ یک بسیار دشوار و متفاوت با لیگ برتر است. در لیگ یک همه تیم ها با هدف صعود به لیگ برتر وارد مسابقات می شوند و این باعث بروز حساسیت های بسیار زیاد می شود که بر کیفیت مسابقات تاثیر می گذارد، در حالیکه در لیگ برتر تنها چند تیم هستند که با هدف کسب عنوان قهرمانی و یا کسب سهمیه شرکت در مسابقات آسیایی وارد لیگ می شوند. در لیگ یک اگر یک تیم جزو تیم های صعود کننده نباشد انگار که هیچ کاری نکرده البته معدود باشگاه هایی هم هستند که تنها با هدف جوانگرایی در لیگ شرکت می کنند. دیگر تفاوت لیگ برتر و لیگ یک بحث سخت افزاری و امکانات است.

به اعتقاد شما تنها دو سهمیه برای صعود به لیگ برتر کافی است؟


نه به هیچ وجه کافی نیست ، قطعا وقتی در یک لیگ ١٨ تیمی تنها دو تیم شانس صعود به لیگ بالاتر را دارند این نمی تواند راضی کننده باشد. زمانیکه که سازمان لیگ فوتبال به عنوان مرجع تخصصی مسابقات لیگ فوتبال به دو و نیم سهمیه صعود رأی می دهد بهتر بود که فدراسیون محترم فوتبال هم به این رأی احترام می گذاشت تا انگیزه تیم های لیگ یک برای ادامه کار بیشتر باشد. از طرفی سقوط فقط دو تیم از لیگ برتر باعث می شود که بازی ها در روزهای پایانی از جذابیت کمتری برخوردار باشد. امیدوارم که فدراسیون فوتبال با تجدید نظر در این تصمیم باعث برگشتن امید و جذابیت به لیگ یک شود.

فکر می کنید انتخاب خونه به خونه درست بوده و الان از این انتخاب راضی هستید ؟


بله، خدا را شکر تا کنون از این انتخاب و شرایط کار در این باشگاه راضی هستم. من قبل از تصمیم نهایی برای قبول پیشنهاد تیم خونه به خونه با اشخاص و بزرگانی مشورت کردم و در نهایت به این جمع بندی رسیدم که به لیگ یک بیایم.

ارزیابی از شرایط تیم خونه به خونه؟

خدا را شکر شرایط فنی تیم روز به روز بهتر می شود، همانطور که می دانید من بعد از هفته اول مسابقات لیگ یک هدایت تیم را به عهده گرفتم و نقشی در بستن تیم نداشتم و از طرف دیگر تمام رقبا از ماه ها پیش تمرینات خود را شروع کرده و در اوج آمادگی به سر می برند. به هرحال همان طور که در جواب به سوال اول گفتم با تلاش و پشتکار به عنوان یکی از ارکان اصلی مربیگری می توان موفق بود و کاستی ها را جبران کرد.

چقدر امیدوار هستید با توجه به امکاناتی که در اختیار دارید بتوانید تیم را به لیگ برتر بیاورید؟ اصلا این قول را به هواداران مازندرانی خونه به خونه می دهید؟


من از روز اول قول سال دوم را به مالک باشگاه و مردم خونگرم بابل دادم؛ البته در همین سال جاری هم تمام سعی و تلاش خود را می کنم تا با کمک همه ارکان باشگاه و حمایت هواداران بتوانیم نتایج قابل قبولی به دست بیاوریم که در خور نام و شأن باشگاه خونه به خونه و شهر خوب بابل باشد.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین