اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۶۴۹۱
دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: ما هنوز منتظریم تا مراجع ذیربط به ما اعلام کنند چون اگر فدراسیون جهانی تیراندازی از ما پاسخ بخواهد، نمی‌توانیم جواب ندهیم.
۱۴:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در حاشیه انتخابات فدراسیون ورزش روستایی گفت: در بازی‌های ترکمنستان تعداد ورزشکاران زیاد است. از نظر کمی ما نسبت به برخی کشورها کمتر هستیم اما نتایج بهتر بود. ترکمن‌ها در رشته‌هایی که مدال آور هستند مثل رشته‌هایی مثل کشتی تعداد زیادی ورزشکار دارند. ما هم در برخی از فدراسیون‌ها قهرمانان اصلی را نداشتیم چون باید در مسابقات اصلی شرکت می‌کردند اما در برخی رشته‌ها نفرات اصلی را داشتیم. اگر در این دوره سوم هستیم بهتر از دوره قبل هستیم.

شهنازی همچنین درباره انتخابات فدراسیون ورزش روستایی، عنوان کرد: انتخابات فدراسیون بدون حاشیه و عادی برگزار شد. این فدراسیون خاص است، چون مخاطبان چند ده میلیونی دارد. بحث قهرمانی در این فدراسیون مانند دیگر فدراسیون‌ها عیان نیست و توسعه ورزش برای فدراسیون روستایی مطرح است. البته در مجمع نوید ساخت خانه روستایی داده شده و آینده خوبی برای این ورزش پیش‌بینی می‌شود. جعفری هم سالها کار کرده و آشناست.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به فارس درباره نامه کمیته به فدراسیون جهانی تیراندازی مبنی بر اینکه شما اعلام کرده‌اید هاشمی رئیس است و به نظر می‌رسد نظر شما مخالف وزارت ورزش بوده، تصریح کرد: نظر ما مخالفت وزارت ورزش نبود! چون فدراسیون جهانی پیگیر بود حکمی را که دیوان داده بود به فدراسیون جهانی ارسال کردیم.
وی افزود: ما بدون قضاوت حکم را فرستادیم چون به عنوان کمیته منعکس‌کننده هستیم. آنها به ما می‌گویند دقت کنید، نظارت کنید و ببینید چه می‌گذرد؟ البته حکم را به خوبی ترجمه نکرده بودند. بعضی از دوستان مطبوعاتی جور دیگر تفسیر کردند و ما هم چیزی نگفتیم.
شهنازی ادامه داد: ما گفتیم دیوان حکم را داده و گفتیم اگر جاری شود، مهدی هاشمی در آینده به عنوان رئیس فدراسیون محسوب می‌شود. این حرف ما به این معنا نیست که بگوییم با وزارت ورزش مخالف هستیم. ما هنوز منتظریم تا مراجع ذیربط به ما اعلام کنند چون اگر فدراسیون جهانی از ما پاسخ بخواهد نمی‌توانیم جواب ندهیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید دیوان صلاحیت رسیدگی به موضوع تیراندازی را دارد، گفت: من در جریان تفسیر نیستم و این موضوع مربوط به دستگاه قضایی است.

شهنازی در ادامه این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات کمیته طبق اساسنامه جدید برگزار می‌شود یا خیر، عنوان کرد: اساسنامه تنظیم شده 2 بعد دارد؛ بعد اول اساسنامه‌ای است که داریم و بعد دوم تغییراتی است که اعمال شده. کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نیز در 2 مرحله به ما جواب می‌دهد؛ مرحله اولیه و مرحله نهایی.

دبیرکل کمیته ملی المپیک یادآور شد: نظر اولیه را ما به وزارت ورزش اعلام کردیم. وزارت هم باید پروسه‌ای را طی کند. تاییدیه از مراجع داخلی بگیرد، بعد از آن یا همزمان مجمع تشکیل می‌شود و نظر مجمع به IOC می‌رود و آنها نظر نهایی را اعلام می‌کنند. حالا منتظر هستیم نظر مراجع ذیربط اعلام شود.

وی درباره ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات کمیسیون ورزشکاران خاطرنشان کرد: کم کم شروع می‌شود. ما منتظر بازی‌های ترکمنستان بودیم که بلافاصله با اتمام بازی‌ها ثبت‌نام را شروع می‌کنیم.

شهنازی همچنین درباره بودجه بازی‌های داخل سالن، عنوان کرد: من از دولت و سازمان برنامه و بودجه تشکر می‌کنم که بودجه را فراهم کردند تا آبرومندانه در بازی‌ها شرکت کنیم. از خزانه‌داری و آقای نوبخت تشکر می‌کنم که همکاری کردند. همچنین با پیگیری رئیس و خودم و با هماهنگی وزیر ورزش این بودجه به موقع به کمیته واریز شد.
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری