اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۳۰۷

حاج‌محمدی: در استقلال همیشه باید خوب باشید

مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: در استقلال باید همیشه خوب باشید اما اگر در نفت یک روز هم بد باشید خیلی مشکل به وجود نمی‌آید.
۱۱:۱۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-امین حاج‌محمدی در خصوص شرایط تیم فوتبال استقلال پیش از بازی با نفت، حذف نفت از لیگ قهرمانان آسیا، وضعیت خودش در تیم فوتبال و ... صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

* بعد از چند فصل حضور در نفت این فصل به استقلال پیوستی. از شرایطت در تیم بگو.

استقلال شرایط خیلی خوبی دارد و از روز اول که من به این تیم آمدم محیط را بسیار آرام و خوب دیدم. در استقلال بزرگان خوبی وجود دارند و این مسئله شرایط خوبی را فراهم کرده است. من هم از روز اول که به اینجا آمدم آرامش داشتم و توانستم خودم را خدا را شکر در ترکیب خودم جا بیندازم. خوشحالم که استقلالی‌ها من را قبول کردند.

* تفاوت استقلال و نفت از نظر تو که در هر دو تیم بازی کردی چیست؟

به هرحال شرایط خیلی فرق می‌کند. شرایط استقلال با نفت از زمین تا آسمان تفاوت دارد. نفت یک باشگاه قدیمی است اما جو داخل استقلال با نفت خیلی تفاوت دارد. نفت یک محیط آرام و دربسته‌ای است که حتی کسی سر تمرینات هم حاضر نمی‌شود اما استقلال اینطور نیست. اینجا مردم می‌آیند و از بازیکنانشان انتظار دارند. در استقلال باید همیشه خوب باشید اما اگر در نفت یک روز هم بد باشید خیلی مشکل به وجود نمی‌آید اما اگر در استقلال حتی در تمرینات هم یک روز کم‌کاری کنید قطعا برای آن فرد مشکل‌ساز می‌شود.

* الان در استقلال جا افتاده‌ای؟

بله! من زمانی که به استقلال آمدم با خیلی از این بازیکنان دوست بودم. به خصوص آقای مهدی رحمتی که دوست صمیمی من است و او در استقلال خیلی به من کمک کرد. سن من نسبت به بازیکنی که بخواهد در استقلال بازی کند خیلی کم بود اما با وجود مهدی رحمتی و حنیف عمران‌زاده که از دوستان خوب من هستند شرایط خیلی راحت‌تر شد و در ترکیب هم جای گرفتم.

* استقلال لیگ را خوب شروع کرده است. لیگ برای شما چه شرایطی دارد؟

به جز بازی با ذوب‌آهن خدا را شکر خوب بودیم البته در بازی با ذوب‌آهن هم خودمان اشتباه کردیم و روی اشتباه خودمان گل خوردیم حتی می‌توانستیم ذوب‌آهن را شکست دهیم. الان هم همه تمرکز ما بر روی بازی با نفت است که بتوانیم دوشنبه برنده شویم.

* پیش‌بینی خودت از وضعیت امسال استقلال چیست. فکر می‌کنی بتوانی قهرمان لیگ شوی؟

همه تلاش‌مان را می‌کنیم که استقلال را به جایگاهی که قبلا بوده،‌برگردانیم. همه اعضای کادر فنی و بازیکنان دست در دست هم دادند تا بتوانیم این کار را انجام دهیم و ان‌شاءالله که این کار هم رخ دهد.

* کار با علیرضا منصوریان چقدر با کار با پرویز مظلومی تفاوت دارد؟

فکر می‌کردم پرویز مظلومی انسان خشکی باشد اما در استقلال دیدم که خیلی با بازیکنان تیمش دوست و صمیمی است و با آنها رفتار دوستانه‌ای دارد. من چنین تصوری از مظلومی نداشتم اما وقتی به استقلال آمدم و با او کار کردم باید بگویم از این مسئله لذت می‌برم. مظلومی انسانی است که اهل زیر و رو کشیدن نیست و با بازیکن رو بازی می‌کند. من هم از این کار خوشم می‌آید. درباره علیرضا منصوریان هم باید بگویم که غیر از فوتبال رابطه من و او یک رابطه دوستانه صمیمی است. منصوریان یک انسان بامعرفت و فوق‌العاده‌ای است. هرچه درباره او بگویم کم است. البته شرایط مظلومی هم خیلی تفاوت ندارد چرا که او هم با بازیکنانش دوست و رفیق است. درست مثل منصوریان.

* استقلال تیم پرهواداری است. با هواداران این تیم چه رابطه‌ای داری؟

خود هواداران هم بین خودشان این صحبت است که امین حاج‌محمدی با همین زمان کمی که به استقلال آمده چطور توانسته در دل ما جا پیدا کند. خودم هم فکر نمی‌کردم اینقدر زود در دل هواداران جا پیدا کنم. آنها به من لطف دارند و من هم از این مسئله خوشحالم. این رابطه یک طرفه نیست و من هم عاشق هواداران استقلال هستم. امیدوارم برای استقلال اینقدر خوب کار کنم که این رابطه خوب حفظ شود.

* یکسری بازیکنان در تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس سال‌ها بازی می‌کنند و یکسری دیگر عمر کوتاهی در این تیم دارند. خودت را جزو کدام دسته از بازیکنان می‌دانی؟

اگر افتخار پوشیدن پیراهن استقلال را داشته باشم تا هر زمان که بخواهند در این تیم می‌مانم.

* با توجه به اینکه بازیکن جوانی هستی آینده فوتبالت را چطور می‌بینی؟

مسلما به ملی‌پوش شدن فکر می‌کنم. این افتخار هر بازیکنی است که پیراهن تیم ملی کشورش را بپوشد و من هم از این مسئله مستثنی نیستم. به هر حال باید بگویم که لژیونر شدن هم در برنامه‌های من وجود دارد. امیدوارم بتوانم به این خواسته‌هایم دست پیدا کنم.

* به نظر می‌رسد در روزهای ابتدایی حضورت در ترکیب استقلال خیلی با سایر بازیکنان هماهنگ نبودی.

باید بگویم ترکیب استقلال کلا عوض شده و شرایط در روزهای اول برای من سخت بود. فکر می‌کنم ۲-۳ نفر از تیم پارسال در این تیم بازی می‌کنند و هماهنگی مسلما وجود نداشت و از طرف دیگر ما هم کار را دیر شروع کردیم و این هماهنگی بین ما به وجود نیامد. درست است که با مهدی رحمتی و حنیف عمران‌زاده دوست بودم اما کنار آنها افتخار بازی کردن نداشتم و الان شرایط کمی بهتر شده و قطعا بهتر از این هم خواهد شد.

* فکر می‌کردی بتوانی به این سرعت بازیکن فیکس استقلال شوی؟

ببینید من همین الان هم نمی‌توانم بگویم بازیکن فیکس استقلال هستم. من ۵ بازی برای استقلال انجام دادم و باید خیلی بازی انجام دهم تا خودم را تثبیت کنم. خیلی دیگر از بازیکنان استقلال هستند که ۶-۷ سال در این جا حضور دارند اما هنوز هم نمی‌توانند بگویند فیکس استقلال هستند. من هم هیچ گاه چنین حرفی نمی‌زنم که همیشه فیکس هستم و خیلی راه مانده تا این حرف را بزنم.

* دوشنبه باید به مصاف نفتی بروید که خودت چند سالی عضو این تیم بودی. چه حسی نسبت به این بازی داری؟

شرایط نفت برای من هیچ فرقی نمی‌کند. بازی با نفت هم مثل سایر بازی‌ها می‌ماند و حساسیتی هم برای خودم به وجود نمی‌آورم. نفت تیم سابق من است و خیلی آن را دوست دارم. کادر مدیریتی و کادر فنی نفت را بسیار دوست دارم و با بازیکنان این تیم دوست و رفیق هستم. نمی‌خواهم شرایط را برای خودم حساس کنم و امیدوارم این بازی با برد استقلال همراه باشد چون من الان پیراهن استقلال را به تن دارم و جانم را هم برای استقلال می‌دهم.

* روز گذشته پدرت در تمرین استقلال حاضر شد.

پدرم سال گذشته بیشتر وقت‌ها سر تمرینات نفت می‌آمد اما شرایط استقلال فرق می‌کند. پدرم همه بازی‌های نفت را به جز بازی‌های شهرستان به ورزشگاه می‌آمد و واقعا وقتی او را روی سکو می‌بینم انگیزه‌ام چند برابر می‌شود چون می‌دانم که فقط روی من تمرکز دارد و می‌خواهد ایرادهایم را به من یادآوری کند. وقتی پدرم را می‌بینم خیلی بیشتر هواسم را جمع می‌کنم. سال گذشته بیشتر به تمرینات می‌آمد اما امسال اگر هم پدرم به استادیوم بیاید بین این همه تماشاگر استقلال نمی‌توانم او را پیدا کنم.

* انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان سر و صدای زیادی کرد. نظرت در این خصوص چیست؟

نظر خاصی در این باره ندارم. این کاری است که سازمان لیگ انجام داده و این مسئله‌ای است که مربوط به باشگاه و سازمان لیگ است و به من ربطی پیدا نمی‌کند اما کلا مردم ما فقط فوتبالیست‌ها را می‌بییند اما اینطور نیست. خدا را شاهد می‌گیرم که اینطور نیست. شما بروید قرارداد والیبالیست‌ها و بسکتبالیست‌ها را هم ببینید. کاری به رشته‌های انفرادی ندارم. من فقط درباره رشته‌های تیمی حرف می‌زنم چون باید با آنها خودمان را مقایسه کنیم. قراردادهای آنها هم سرسام‌آور است و فکر نکنید که فقط پول در فوتبال است چون اینطور نیست.

* به عنوان سؤال پایانی درباره حذف نفت از لیگ قهرمانان آسیا هم صحبت کن. این تیم با زحمات بازیکنان فصل گذشته که خودت هم شامل آنها بودی توانست تا یک چهارم نهایی آسیا پیش برود اما در نهایت حذف شد.

خود من تا فصل گذشته در نفت بودم و خیلی تلاش کردیم تا نفت تا این مرحله بالا برود. خوشبختانه بازی‌های خوبی هم کرده بودیم و نتایج خوبی هم گرفته بودیم اما باید انتظار از نفت معقول باشد. وضعیت نفت و الاهلی امارات وحشتناک با هم فرق دارد. الاهلی امارات پول ۳ بازیکنش ۸۰ میلیارد تومان است. نفت تا الان هم که به این مرحله رسیده افتخار بزرگی است و من هم دوست داشتم بازی چهارشنبه با برتری نفت به اتمام برسد چرا که نفت را برای تهران نمی‌دانستم بلکه این تیم متعلق به کل ایران بود. بازی رفت نفت مقابل الاهلی امارات به استادیوم رفتم و از نزدیک بازی را تماشا کردم. خیلی دوست داشتم که نفت پیروز شود اما این را ببینید که آنها کجا بودند و نفت کجا بود. 

 

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین