اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۳۰۵

تیموریان: ژاوی هنوز تمام نشده است

آن قلم‌بندهای منقش به پرچم ایران و نام مقدس ا... که جلوی آن با رنگ قرمز نقش بسته و استوک‌هایی که همواره در بازی‌های ملی به پا می‌کند، بهانه‌ای بود برای تیموریان که با انگیزه بیشتر مقابل ژاوی و یارانش قرار بگیرد.
۱۰:۵۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-در هفته دوم لیگ ستارگان قطر نگاه‌ها به بازی تیم های ام‌الصلال و السد دوخته شده بود؛ جایی که کاپیتان تیم ملی ایران رخ در رخ ژاوی هرناندز قرار می‌گرفت. این دومین تقابل کاپیتان‌های تیم ملی ایران با ژاوی بود. پیش‌تر جواد نکونام بارها در لالیگا این رویارویی را تجربه کرده بود و حالا در ایامی تازه و در لیگ ستارگان قطر این آندرانیک تیموریان بود که پنج‌شنبه‌ای که گذشت با پیراهن شماره ۱۴ ام‌الصلال مقابل ژاوی قرار گرفت.
دیداری که با برخوردها و تقابل‌های بسیار آندو و ژاوی در میانه میدان همراه بود و شماره ۱۴ تیم ملی ایران بارها و بارها با هرناندز کبیر رخ در رخ شد. بازی می‌رفت با پیروزی بزرگ آندو و هم‌تیمی‌هایش پایان یابد اما در نهایت تساوی نتیجه‌ای بود که روی اسکوربورد ورزشگاه نقش بست. گل اول را ساگبو دقیقه ۱۸ برای ام‌الصلال به ثمر رساند و نیمه اول با برتری سیاه‌پوشان به پایان رسید اما دقیقه ۶۲ ژاوی بازی را به تساوی کشاند.
این گل اما ۳ دقیقه بیشتر دوام نداشت و هم‌تیمی‌های آندو موفق شدند دوباره دروازه السد را با مصعب خضر باز کنند؛ گلی که شاید اگر تیموریان تا پایان بازی در میدان بود حفظ می‌شد اما دقیقه ۷۸ وقتی شماره ۱۴ به خواست سرمربی‌اش از ترکیب بیرون رفت انگار خط میانی ام‌الصلال از هم پاشید تا در نهایت دقیقه ۸۵ ناصر خلفان گل تساوی را برای السد به ثمر برساند. این بازی اما یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته دوم لیگ ستارگان قطر بود و مورد توجه کارشناسان فوتبال این کشور نیز قرار گرفت.
پایان این بازی بهانه‌ای بود تا تیموریان درباره تقابل با ژاوی حرف‌هایی بزند. آندو که از این دست بازی با بزرگان را بارها در لیگ جزیره و جام‌های جهانی فوتبال به همراه تیم ملی کشورمان تجربه کرده است درباره اینکه چرا در این بازی از استوک‌ها و قلم‌بند‌های ملی‌اش استفاده کرد چنین می‌گوید: «این استوک‌ها و قلم‌بند‌ها برایم مقدس است. گاهی وقت‌ها که حس می‌کنم به نیروی بیشتری نیاز دارم آنها را می‌پوشم.»
اما تقابل با ژاوی که آندو نمی‌خواهد زیاد درباره‌اش حرفی به زبان بیاورد. کمی مکث می‌کند و خیلی کوتاه درباره این رویارویی جملاتی به زبان می‌آورد: «ژاوی بازیکن بزرگی است و نیازی به تعریف و تمجید‌های من ندارد. به نظر من او هنوز تمام نشده و می‌تواند در سطح اول فوتبال اروپا بازی کند.»
 از آندو درباره نتیجه بازی می‌پرسیم. آنجا که در نهایت تیمش نتوانست بازی برده را حفظ کند: «فوتبال است دیگر. ما از السد پیش بودیم. می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم اما در نهایت بازی مساوی شد. باید در بازی‌های آینده جبران کنیم. تیم خوبی داریم که مقابل السد پرستاره عیارش را نشان داد.»
اما آن گلی که پس از تعویض آندو به ثمر رسید. شاید سرمربی ام‌الصلال مقصر این باخت لقب بگیرد؟ آندو می‌گوید: «من هیچ وقت به تعویض اعتراض نکردم و نمی‌کنم. یاد گرفته‌ام در هر شرایطی در خدمت تیم باشم.»

بولنت: داور مقصرتساوی ما بود
بولنت سرمربی ترکیه‌ای تیم ام‌الصلال قطر که کاپیتان تیم ملی کشورمان آندرانیک تیموریان را در ترکیب خود دارد از عملکرد داوری بازی به شدت انتقاد کرد و گفت که حق آنها پیروزی بود.بولنت مسوولیت اشتباهات داوری را بر گردن کمیته داوران می‌اندازد و می‌گوید: «چند سال پیش لیگ فوتبال ترکیه هم از اشتباهات داوری رنج می‌برد که فیفا وارد این قضیه شد و افراد متخصص را وارد عمل کرد که این مشکل را حل کرد. حق ما پیروزی بود که داور بازی این حق را از ما گرفت و ما شایسته کسب ۳ امتیاز کامل بازی بودیم.»

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین