اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
واکنش علی کفاشیان به اکران فیلم «پرویزخان»
علی کفاشیان رییس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان نسبت به اکران فیلم سینمایی «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی واکنش نشان داد.
۱۴:۱۲ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
وانانیوز|

علی کفاشیان، رییس سابق فدارسیون فوتبال ایران، فیلم سینمایی «پرویزخان» را اثری ارزشمند دانست و از این که زندگی مرحوم پرویز دهداری در قاب سینما نقش بسته است، ابراز خوشحالی کرد.

کفاشیان پس از تماشای «پرویزخان» گفت: آقای دهداری اسطوره فوتبال ایران است و من او را تختی فوتبال می دانم. او زحمات بسیاری برای فوتبال ما کشید و یادگاری های بسیاری برای ما به جا گذاشته است. خوشحالم که فیلمی درباره ایشان ساخته شد.

وی با اشاره به لزوم ساخت فیلم های سینمایی درباره چهره های شاخص ورزشی افزود: قدرشناسی از این افراد می تواند یک الگو برای فوتبالیست‌های امروزمان باشد که بدانند همه چیز صرفا مسائل مالی نیست و احترام و منش و رفتار و اخلاق است که می‌ماند؛ همچنان که اخلاق دهداری ماند و بسیار کسانی هستند که آمدند و رفتند و اسمی از آن‌ها نیست و فراموش شدند. پس ما هم باید بکوشیم که اسم خوبی از خودمان به جای بگذاریم.

کفاشیان در پاسخ به این که بعضی می‌گویند اخلاق در فوتبال کمرنگ شده است، بیان کرد: قبول ندارم که فوتبال ایران اخلاق مدار نیست بلکه معتقدم فوتبال در معرض دید است وهمه مسائل آن دیده می شود و این در حالی است که بسیاری از ورزش ها و عرصه ها هستند که شاید کاستی‌هایشان دیده نشود. با همه فوتبالیست‌های ما باید بسیار مراقب رفتار خودشان باشند.

رییس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: یکی از مشکلات ما در فوتبال این است که کسانی که اخلاق و منش خوبی ندارند مکرر به مردم نشان داده می‌شوند و این شائبه را رقم می زند که جامعه فوتبالی این‌گونه است که در واقع نیست.

وی گفت: چون مردم به فوتبال و کودکان و نوجوانان از فوتبالیست‌ها الگو می گیرند، به همین دلیل همواره باید چهره هایی اخلاق مدار چون دهداری و دیگران سرلوحه باشند. به نظرم سینما در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد.

«پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که مقاطع حساسی از حضور زنده‌یاد دهداری در تیم ملی فوتبال را روایت می‌کند.

 

منبع: خبرآنلاین
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری