اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۷۵۳۷۱

استقلال ایران - التعاون عربستان؛لحظه شماری برای اولین 3 امتیاز

استقلال برای زنده ماندن در لیگ قهرمانان آسیا نیازمند کسب بردی بزرگ است.
۰۴:۴۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
وانانیوز| استقلال برای زنده ماندن در لیگ قهرمانان آسیا نیازمند کسب بردی بزرگ است. بردی که بتواند استقلال را در ادامه راه امیدوار نگه دارد. اگر منصوریان و تیمش به خوبی التعاون را آنالیز کرده باشند و اشتباه‌های مرگبار بازی اول را تکرار نکنند، پیروزی‌شان در این بازی دور از ذهن نیست. گرچه یک تساوی هم می‌تواند استقلال را به آینده امیدوار نگه دارد.

استقلال قدم اول را در لیگ قهرمانان با شکست برداشته و اگر همچون بازی با الاهلی امارات بار دیگر غافلگیر شود و به شکست گردن نهد، حذفش از رقابت‌های آسیایی جدی خواهد شد و امید‌های آنچنانی به بقا در این جام جذاب نخواهد داشت.
استقلال سال‌ها است که در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان نشده است و بسیاری از علاقه‌مندان این تیم انتظار می‌کشند که بار دیگر این تیم بر بام فوتبال آسیا بنشیند و قهرمانی دوباره‌ای را به چنگ آورد.
این آرزو نزدیک بود که چهار سال پیش محقق شود و استقلال با مربیگری امیر قلعه‌نویی به فینال این رقابت‌ها برسد اما با وجود اینکه سرمربی سابق استقلال بهترین‌های تاریخ این باشگاه را در اختیار داشت، بازیکنانی که چند ماه بعد زمینه‌ساز صعود به جام جهانی شدند، در کمال تاسف از مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها حذف شد و به فینال نرسید. آن شکست‌ها به استقلال آموخت که در لیگ قهرمانان آسیا باید از بازیکنانی بهره جست که قابلیت‌های بسیاری داشته باشند و سطح توانایی‌های‌شان فراتر از آسیا باشد.
در واقع این یک اصل انکارناپذیر است که باید نماینده‌های فوتبال ایران با برخورداری از بازیکنان بین‌المللی به این جام ورود کنند اما نه استقلال کنونی و نه هیچ تیم دیگری از این کیفیت بهره نمی‌برند. با این حال از استقلالی که توسط منصوریان جوان شده و روزهای خوشی را در لیگ رقم زد و صعود چشمگیری هم در بازی‌های داخلی داشته انتظار می‌رود که لااقل از گروه صعود کنند تا سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر شود و تیم‌ها مجبور نباشند برای رسیدن به مراحل گروهی از پلی‌آف بگذرند.
استقلال خود تیمی بود که با شکست السد یکی از قدرت‌های قطر که 2 قهرمانی آسیا نیز در کارنامه دارد، به این مرحله رسید. تیم منصوریان در آن بازی نمایش خوبی داشت و توانست با بهره‌گیری از نیروی تماشاگران به دستاورد مهمی برسد اما در بازی امشب تیم او از این ویژگی بهره آنچنانی نخواهد برد، درست مانند بازی با الاهلی امارات. استقلال با وجود میزبانی اما به دلیل مناقشات سیاسی میان ایران و عربستان باید در کشور ثالث رخ در رخ تیم التعاون قرار بگیرد.
حریفی که بازی اول خود را با برتری پشت سر گذاشته و از جمله تیم‌های امیدوار این جام محسوب می‌شود. التعاون با اجرای روش 1-4-1-4 فوتبال با حوصله‌ای بازی می‌کند و خیلی نرم و آهسته به دروازه حریف نزدیک می‌شود. چنانچه استقلال می‌خواهد از سد این تیم با برنامه بگذرد باید خود نیز برای لحظه لحظه بازی برنامه داشته باشد و بر اساس اهداف تاکتیکی از پیش طراحی شده توپ را به سمت و سوی دروازه حریف بگرداند.
نیروی جوانی حاکم بر استقلال در نبرد اول با الاهلی چندان به کار منصوریان نیامد و دیده شد که بازیکنان جوان از حوالی دقیقه 70 به بعد نفس کم می‌آورند و نمی‌توانند همپای بازیکنان حریف بدوند.
اگر این ایراد جزیی برطرف شده باشد و بازیکنان جوان به لحاظ ذهنی آماده رقابت در آسیا شده باشند، شکی نیست که استقلال می‌تواند دست پر میدان بازی با التعاون را ترک کند و حداقل به یک امتیاز برسد. اگر استقلال برنده این بازی باشد که بسیار ایده‌آل است و به واسطه میزبانی‌هایی که در آینده نه چندان دور انتظارش را می‌کشد، می‌تواند به یکی از شانس‌های صعود بدل شود. در حقیقت امشب اگر استقلال نتواند امتیاز بزرگ این بازی را به چنگ آورد ممکن است برنامه‌اش برای صعود از این گروه بر هم بخورد و با اما و اگرهای بسیاری در راه صعود مواجه شود.
بدون شک نقش منصوریان در بازی امشب بسیار کلیدی است. او که با نفت تهران بازی‌های زیادی را در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده و مربی بی‌تجربه‌ای در این عرصه نیست چنانچه شاگردانش را به لحاظ روحی روانی به خوبی آماده و مهیای این رقابت کند، نتیجه خوبی عایدش خواهد شد. هنر منصوریان که اذعان داشته بازیکنانش در نبرد اول خواب بوده‌اند، در هدایت شاگردانش بی‌شک تاثیری انکارناپذیر در توفیق استقلال خواهد داشت و باید انتظار بکشیم و ببینیم مرد اول نیمکت استقلال آیا می‌تواند از این بازی سربلند بیرون بیاید یا خیر؟!

چهره ویژه میزبان
امید ابراهیمی
در مهم‌ترین نقطه زمین بازی می‌کند. امید ابراهیمی جایی است که احتمالا بازیسازها و مهاجمان التعاون سعی در نفوذ از آن نقطه را دارند. اگر امید بتواند منفذ‌ها را به خوبی بر روی بازیکنان حریف ببندد کار التعاون برای رسیدن به دروازه استقلال دشوار خواهد شد. البته اگر آنها نیز همچون بازیکنان الاهلی رو به بازی هوایی نیاورند و استقلال را غافلگیر نکنند. نقش امید در این بازی فراتر از یک بازیکن است.

چهره ویژه میهمان
جهاد الحسین
کاپیتان تیم التعاون که اهل کشور سوریه است از بازیکنان مهم لیگ عربستان محسوب می‌شود. او در گوش راست بازی می‌کند اما در هنگام حملات تیمش می‌کوشد به خط آتش هم اضافه شود. کنترل این بازیکن بخصوص زمانی که می‌خواهد پاس‌های آخر را ارسال کند اهمیت بسیاری دارد. اگر جهاد الحسین خوب مهار شود احتمالا اندیائه فرانسوی کار دشواری برای باز کردن دروازه رحمتی خواهد داشت.

ترکیب احتمالی استقلال
دروازه‌بان: مهدی رحمتی - مدافعان میانی: پادوانی، رابسون - مدافعان کناری: وریا غفوری، میلاد زکی‌پور – هافبک‌ها: امید ابراهیمی، امید نورافکن، خسرو حیدری، فرشید اسماعیلی، بهنام برزای - مهاجم: کاوه رضایی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین