اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۶۰۶۸۴

مربیان هم می‌توانند درخواست VAR بدهند!

مربیان هم می‌توانند درخواست VAR بدهند!
جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا از تغییر مهم در سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) در فوتبال مشابه ورزش تنیس خبر داده است.
۰۸:۰۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

 جیانی اینفانتینو در کنگره فیفا اعلام کرد که پس از اتفاقات اخیر در لیگ برتر انگلیس، این سازمان قصد دارد تغییراتی را در سیستم VAR اعمال کند. با توجه به اخبار اخیر مبنی بر احتمال عدم استفاده از VAR در لیگ برتر انگلیس در فصل آینده، رئیس فیفا، در مورد این سیستم صحبت کرد و اعلام کرد که برای بهبود عملکرد آن تغییراتی اعمال خواهد شد. این موضوع به دلیل اتخاذ برخی اقدامات مشابه با سایر ورزش‌هایی مانند تنیس بحث‌هایی را برانگیخته است.

مربیان هم می‌توانند درخواست VAR بدهند

در تاریخ 6 ژوئن، باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس در مجمع عمومی سالانه خود رای خواهند داد تا در مورد آینده VAR در فوتبال انگلستان تصمیم‌گیری کنند. تیم‌های لیگ برتر حق پیشنهاد تغییراتی در قوانین این رقابت را دارند، اما هر پیشنهادی برای تصویب به اکثریت دو سوم (14 از 20 عضو) نیاز دارد. با توجه به این موضوع، اینفانتینو در کنگره فیفا که روز جمعه در بانکوک برگزار شد، اعلام کرد که قصد دارد سیستم VAR را که از حامیان سرسخت آن بوده، بیشتر توسعه دهد و ارتقا بخشد. وی دراین‌باره گفت:

ما یک فناوری پایه‌تر با دوربین‌های کمتر و در نتیجه مقرون به‌صرفه‌تر برای همه توسعه داده‌ایم. این سیستم در حال حاضر در حال آزمایش است. این سیستم شبیه به سیستمی است که در تنیس استفاده می‌شود. مربیان هر تیم می‌توانند در دو نوبت درخواست کمک از VAR را داشته باشند.

البته رئیس فیفا دقیقا مشخص نکرد که آیا این درخواست مربیان به ازای هر بازی است یا هر 45 دقیقه؟

چشم شاهین؛ مشابه ورزش تنیس

این پیشرفت شباهت زیادی به "چشم شاهین" دارد که در تنیس استفاده می شود، جایی که بازیکنان در صورت وجود تردید در مورد اینکه آیا توپ داخل زمین بوده یا نه، می‌توانند درخواست استفاده از این فناوری را داشته باشند. در واقع بازیکنان می‌توانند از مربی خود بخواهند که بازبینی را درخواست کند. در صورتی که در نتیجه بازبینی درخواستی، تصمیمی که در ابتدا توسط داور گرفته شده تغییر کند، تیمی که درخواست بازبینی را مطرح کرده است، دو فرصت خود را برای درخواست بازبینی بازی حفظ خواهد کرد.

 

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین