اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل

پیش ‌بینی قیمت دلار فردا سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش ‌بینی قیمت دلار فردا سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت دلار بعد از فراز و فرودهای فراوان در کریدور ششم روز دوشنبه با افت پلکانی در کریدور پنجم بسته شد. روند کاهشی قیمت این اسکناس در حالی توسط بازارساز به طور پیوسته ادامه دارد که برخی معامله‌گران افزایش شارپی قیمت را برای بازار ارز دور از انتظار نمی‌دانند.
۱۶:۵۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

قیمت دلار امروز با کاهش ۵۰۰ تومانی به کریدور پنجم برگشت و در پله هشتم کانال پایانی کریدور ۵۰ هزار تومانی بسته شد. روند کاهشی قیمت دلار در ۱۰ روز اخیر، نوسانات محدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت، اما توانست با همین تلرانس قیمتی اسکناس دلار را از میانه کریدور ششم پایین بکشد.

برخی معامله‌گران این افت پلکانی را شروع حرکت بزرگ دلار به سمت سقف قیمت توصیف می‌کنند، اما با وجود دست پر بازارساز تحقق چنین پیش‌بینی در هفته‌های آینده چندان محتمل نیست.

تقاضا مانع افت بیشتر دلار می‌شود

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند افت پلکانی قیمت دلار توسط بازارساز ایجاد شده و باعث رنج‌شدن قیمت دلار در هفته‌های گذشته شده است. به اعتقاد آنها مادامی که موضوعات سیاسی و کلان اقتصادی کشور سمت و سوی مشخصی نگیرد، دلار در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه برخی کارشناسان اقتصادی ارزش ذاتی قیمت دلار را نیمه کریدور ۵۰ هزارتومانی می‌دانند، می‌توان احتمال افت بیشتر قیمت دلار را در هفته‌های آتی پیش‌بینی کرد؛ اما با فروضات فعلی اقتصاد این برگشت قیمت تا کانال هشتم کریدور پنجم بیشتر نخواهد بود. تحلیلگران بازارهای مالی نیز کف قیمت اسکناس دلار را همین محدوده می‌دانند و معتقدند فشار تقاضا مانع کاهش بیشتر قیمت دلار خواهد شد.

تتر ۵۹ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز دوشنبه با رقم ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومانی معامله شد و کاهش ۱۵۰ تومانی داشت. تتر روی رقم ۵۹ هزار و ۸۵۰ تومانی ایستاد و کاهش ۵۰۰ تومانی داشت.

قیمت پوند انگلیس  با ۷۵ هزار و ۱۷۰ تومان بسته شد و کاهش ۳۰۰ تومانی داشت. یورو نیز با افت ۵۰۰ تومانی روی رقم ۶۴ هزار و ۷۱۰ تومانی معامله شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز دوشنبه تغییر قیمت نداشتند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۷۹ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۹۰۴ تومان عرضه شد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین