اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۷۶۸۷

قیمت بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو در سال 1403

۱۹:۳۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

با شروع سال جدید، تعرفه خدمات مختلف از جمله بیمه بدنه و شخص ثالث هم افزایش پیدا می‌کند. داشتن بیمه شخص ثالث که اجباری است و بدون آن نمی‌توانید رانندگی کنید. با وجود افزایش ظرفیت تصادفات روزانه و اتفاقات رنگارنگ درباره وسایل نقلیه، خرید بیمه بدنه هم لازم‌تر از هر زمان دیگری است. بنابراین، با نگاهی به تعرفه‌ها و قیمت خدمات بیمه باید سریع‌تر برای خرید یا تمدید آن‌ها اقدام کنید. در این مقاله درباره قیمت و نرخ بیمه‌های خودرو در سال ۱۴۰۳ برایتان گفته‌ایم. با ما همراه باشید.

نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳

نرخ بیمه شخص ثالث ارتباط تنگاتنگی با نرخ دیه در هر سال دارد. افزایش نرخ دیه در سال جدید در حدود ۳۳ درصد بوده است. بنابراین، تعرفه بیمه شخص ثالث هم در راستای این تغییر دچار افزایش شده است. بیمه شخص ثالث جدید، ۳۵درصد بیشتر از سال گذشته عنوان می‌شود.

برای تعیین دقیق قیمت بیمه شخص ثالث هر خودرو، عوامل دیگری به شرح زیر هم نقش دارند:

  • نوع و مدل ماشین؛
  • سال ساخت و تولید خودرو؛
  • نوع کاربری و کارکرد وسیله نقلیه؛
  • میزان تخفیف‌ها و جرایم هر خودرو؛
  • اعتبار بیمه شخص ثالث و طول قرارداد آن.

جدول نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ برای خودروهای مختلف به‌شرح زیر است:

وسیله نقلیه

مبلغ پایه حق بیمه

ماشین‌هایی با کمتر از ۴ سیلندر

۴ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان

پیکان و پراید

۴ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان

ماشین‌های ۴ سیلندر

۵ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان

ماشین‌هایی با بیشتر از ۴ سیلندر

۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان

نرخ بیمه بدنه در سال ۱۴۰۳

شورای عالی بیمه قیمت‌ بیمه بدنه در سال ۱۴۰۳ را هم تغییر داده است. امسال، نرخ حق بیمه بدنه وسایل نقلیه از ۵درصد به ۶درصد افزایش پیدا کرده است. به‌عبارت دقیق‌تر، در سال گذشته، بیمه پایه بدنه برای خودروها معادل با ۵درصد ارزش خودرو بوده و در سال جدید، این رقم به ۶درصد ارزش خودرو تغییر پیدا کرده است. عوامل متنوعی روی قیمت بیمه بدنه هم اثرگذارند. در واقع، علاوه بر نرخ پایه‌ای که از سوی نهادهای مرکزی و تصمیم‌گیرنده عنوان می‌شود، موارد دیگری هم به‌میان هستند که باعث می‌شوند، تعرفه بیمه بدنه متفاوت و متنوع باشد. از جمله این عوامل باید به این‌ها اشاره کنیم:

  • انواع پوشش‌ها؛
  • نوع و سال تولید خودرو؛
  • تخفیفات شرکت‌های بیمه؛
  • سقف تعهدات شرکت بیمه.

هر شرکت بیمه، خدماتی پایه و اضافی را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد. تنوع خدمات الحاقی یا اضافی در هر شرکت زیاد است و می‌توانید با در نظرگرفتن نیاز خودرو و ترجیحاتتان اقدام به انتخاب از میان آن‌ها کنید. در واقع، هرچقدر که خدمات جانبی بیشتری بخواهید، هزینه بیمه بدنه‌تان هم بالاتر می‌رود. برای استفاده از هر پوشش اضافی یا الحاقی ملزم به پرداخت هزینه‌ای جداگانه هستید.

قیمت بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو در سال 1403

موارد جانبی افزوده‌شده به قیمت بیمه در سال ۱۴۰۳

علاوه بر افزایش کلی نرخ پایه بیمه بدنه و شخص ثالث که پیش‌تر گفته شد، تغییراتی هم به‌شرح زیر ایجاد شده که برای خرید بیمه شخص ثالث باید به آن‌ها دقت کنید:

  • اگر رانندگان نمره منفی داشته باشند، نرخ حق بیمه‌شان ۳۰درصد افزایش پیدا می‌کند.
  • اگر رانندگان معاینه فنی نداشته باشند، نرخ حق بیمه شخص ثالث آن‌ها ۵درصد بیشتر می‌شود.
  • رانندگان با سابقه ایجاد حادثه، حق بیمه‌ای با ۳ درصد افزایش پرداخت می‌کنند.

با مقایسه تعرفه‌های بیمه شخص ثالث و بدنه در طی سه سال اخیر به نتایج زیر درباره افزایش قیمت‌ها می‌رسیم:

  • بیمه پایه شخص ثالث در حدود ۳۳درصد اضافه شده است.
  • بیمه پایه بدنه در حدود ۲۰درصد اضافه شده است.

روش‌هایی برای مدیریت هزینه‌های خرید بیمه شخص ثالث و بدنه وجود دارد. برای مثال، خرید آنلاین راهی است که هم به‌شدت ساده و خوشایند به‌نظر می‌رسد و هم امکانات و مزایای فراوانی دارد. از جمله مزایای آن باید به ارائه تخفیف‌هایی اشاره کرد که خرید در این روش در اختیارتان قرار می‌دهد. در سبک سنتی خرید، معمولاً خبری از تخفیف نیست و اگر چنین چیزی هم باشد، شرکت‌ها آن را در اختیار تمام مراجعان خود قرار نمی‌دهند. اما با خرید اینترنتی از سامانه و پلتفرمی مناسب و معتبر می‌توانید از تخفیف‌های بی‌سابقه و بسیار خوشایند بهره‌مند شوید. تجربه خرید اینترنتی بسیار متفاوت و دلنشین‌تر از روش‌های معمولی تهیه بیمه است.

قیمت بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو در سال 1403

استعلام قیمت‌ها و خرید آنلاین بیمه

تقاضای فراوانی برای خرید بیمه بدنه و شخص ثالث وجود دارد. مورد نخست که خدمات بسیار مطلوبی ارائه می‌کند و بیمه شخص ثالث هم که اجباری است. این نکات باعث می‌شوند که صاحبان پرشمار خودروهای مختلف برای خرید بیمه‌ها تقاضای فراوانی داشته باشند. در نتیجه، شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند.

برای انتخاب از میان آن‌ها باید نرخ و تعرفه بیمه در هریک را به‌دقت بررسی کنید. چنین روندی زمان‌گیر است و انرژی زیادی می‌خواهد. امکان مقایسه تمام شرکت‌ها از نقطه‌نظر نرخ و شرایط مقدور نیست یا کار بسیار دشواری به‌نظر می‌رسد.

با خرید آنلاین بیمه شخص ثالث و بدنه می‌توانید به‌راحتی از همه‌چیز باخبر شوید و آگاهانه‌تر دست به خرید بزنید. ماجرا از این قرار است که پلتفرم‌هایی موجودند که به شما امکان مقایسه نرخ و شرایط شرکت‌های بیمه مختلف را می‌دهند.

با مراجعه به سامانه‌های مذکور، قیمت و نرخ بیمه خودروی خود را استعلام می‌گیرید و از همان‌جا برای خرید بیمه بدنه یا شخص ثالث اقدام می‌کنید. یعنی فرایند خرید آنلاین است و نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت. حتی پرداخت هزینه‌ها هم اینترنتی صورت می‌گیرد.

خرید بیمه‌ها از بیمه بازار

بیمه بازار از سامانه‌های امن و معتبری است که با شرکت‌های بیمه مختلف همکاری می‌کند. این سامانه به شما اجازه می‌دهد که با واردکردن مشخصات خودروی خود، به فهرستی از شرکت‌های بیمه‌گر دسترسی پیدا کنید. با مرور تعرفه‌ها و مشخصات خدمات هریک، امکان مقایسه و تصمیم‌گیری برایتان به‌وجود می‌آید. در نتیجه، گزینه مناسب را راحت و بی‌دردسر انتخاب می‌کنید.

از همان پلتفرم بیمه بازار، شرایط خرید بیمه بدنه یا شخص ثالث شرکت موردنظرتان را بررسی می‌کنید و هزینه‌ها را آنلاین می‌پردازید. این روند باعث می‌شود که هرگونه محدودیتی در مسیر تهیه بیمه‌های مختلف خودرو ازمیان برداشته شود. در عرض چند دقیقه و در مسیری بهینه و ساده، بیمه خود را از بیمه بازار بخرید و تجربه‌ای جدید از خرید این خدمات را برای خود رقم بزنید.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین