اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۰۱۴۸

جاهای دیدنی بنتوتا در سریلانکا را بشناسید

جاهای دیدنی بنتوتا در سریلانکا را بشناسید
۱۸:۴۸ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
وانانیوز|

جاذبه‌های دیدنی بنتوتا سریلانکا قطعا شما را شگفت‌زده می‌کند. بنتوتا شهری بسیار کوچک در کشور سریلانکاست که شهرت زیبایی و اعجابش تمام دنیا را فرا گرفته است. این شهر ساحلی جذاب، بهشت گردشگرانی است که در جست‌وجوی یک مکان کاملا تفریحی و مهیج هستند. جالب است بدانید که از بنتوتا به عنوان پایتخت تفریحات آبی سریلانکا یاد می‌شود و این یعنی مفرح‌ترین لحظات در انتظار مسافران این شهر است. اگر دنبال راهی هستید تا از مشغله‌ها و گرفتاری‌های روزمره دور شوید و نفسی تازه کنید، آغوش جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا به رویتان باز است.

ساحل بنتوتا

بنتوتا بیش از هر چیزی به سواحل شنی طلایی‌اش معروف است که در ترکیب با سرسبزی و درختان کاج و نارگیل به منظره‌ای تماشایی تبدیل می‌شود. از معروف‌ترین سواحل این شهر ساحل بنتوتاست که شاید منظره‌ای از آن را تنها در کارت پستال‌ها دیده باشید. شباویز فرصتی را فراهم کرده است که دیدن این منظره برای شما تنها به کارت پستال محدود نشود.

ساده‌ترین و درعین‌حال مفرح‌ترین فعالیتی که می‌توانید در این مکان تجربه کنید، قدم‌زدن روی شن‌های طلایی این ساحل است. هر زمان که تماشای مناظر زیبای اقیانوس هند دلتان را زد، می‌توانید به دل آب بزنید و جسم‌تان را مهمان تفریحات آبی متنوع کنید. شنا، غواصی، جت‌اسکی، پاراسلینگ، موج‌سواری، قایق‌رانی و ماهی‌گیری از جمله فعالیت‌های فرح‌بخش موجود در ساحل بنتوتاست.

 ساحل موراگالا

جاهای دیدنی بنتوتا در سریلانکا را بشناسید

یکی دیگر از سواحل آرام و درعین‌حال گمنام بنتوتا ساحل موراگالاست که در ضلع جنوبی برووالا قرار دارد. ناشناخته‌بودن این ساحل میان گردشگران منجر به خلق فضایی بسیار آرامش‌بخش و دل‌انگیز در آن شده است. آب‌های شفاف و کریستالی این ساحل هر گردشگری را برای تجربه ناب غواصی وسوسه می‌کند. درختان حرایی که در این ساحل به چشم می‌خورند بخش دیگری از جذابیت و زیبایی موراگالا را تشکیل می‌دهند.

جزیره سینامون (جزیره دارچین)

هیچ می‌دانستید که سریلانکا بزرگ‌ترین صادرکننده دارچین در دنیاست؟ مهد تولید مرغوب‌ترین دارچین این کشور رنگارنگ هم جزیره سینامون است که در شهر بنتوتا قرار دارد. در این جزیره خوش‌منظر شما می‌توانید زیباترین قاب از درختان چندصدساله دارچین را تماشا کنید که رایحه خوش‌شان تمام فضا را پر کرده است.

از جذابیت‌های نهفته در جزیره سینامون آشنایی کامل بازدیدکنندگان با فرآیند کشت، برداشت، پوست‌کردن و روغن‌گیری دارچین است. موضوعی که شاید نظیر آن را با این حجم از جزئیات نتوانید در هیچ مرجع آموزشی بیابید. جالب است بدانید که مردم ساکن در این جزیره انس عجیبی با ادویه دارچین دارند و این را می‌شود از رایحه‌ای که در تمام کوچه‌های این منطقه به مشام می‌رسد، کاملا متوجه شد.

باغ بریف؛ از سبزترین جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا

در 8 کیلومتری شهر بنتوتا باغی سرسبز و چشم‌نواز قرار دارد که از آن به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا یاد می‌شود. نام این مکان باشکوه، باغ بریف بنتوتاست که بی‌تردید زیبایی‌های نهفته در آن هوش از سرتان خواهد برد.

اگر از تاریخ شکل‌گیری این باغ بخواهید بدانید باید از هنرمند برجسته سریلانکایی با نام بویس باوا یاد کنیم که این باغ را با دستان خود در این منطقه توسعه و پرورش داد. جالب است بدانید که بویس باوا 15 سال از عمر خود را صرف رونق و آبادانی این باغ کرد تا در نهایت ما در این باغ دلربا با طیف وسیعی از گونه‌های مختلف گیاهی تماشا کنیم. درختان زیبای گرمسیری، مجسمه‌ها و سایر آثار هنری بویس باوا از دیگر متعلقات این باغ هستند که مجاوربودن با آن‌ها می‌تواند شما را برای لحظاتی از هیاهوی شهر دور کند.

باغ لونوگانگا

از دیگر جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا باغ لونوگانگاست که شاید بهتر باشد آن را اثری هنری متعلق به جفری باوا معمار مشهور سریلانکایی بدانیم. بله درست شنیدید؛ خلوتگاه زیبا و مسحورکننده لونوگانگا زمین آزمایشی جفری باوا بوده است که امروز در گوشه‌گوشه آن می‌توان درخشش شاهکاری از کارهای خلاقانه‌اش را به نظاره نشست.

این خلوتگاه زیبای ییلاقی 15 هکتار وسعت دارد و درست در کنار دریاچه ددووا قرار گرفته است. وجود گیاهان کمیاب بیشترین چیزی است که موجب جلب توجه گردشگران می‌شود. البته که در این مکان دیدنی می‌توانید ردپایی از معماری مدرنیسم گرمسیری را هم مشاهده کنید.

رودخانه بنتوتا

جاهای دیدنی بنتوتا در سریلانکا را بشناسید

از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا که خاطراتش برای همیشه گوشه ذهنتان باقی می‌ماند، رودخانه بنتوتاست. این رودخانه زیبا و دیدنی هر سال در اواخر ماه دسامبر تبدیل به مهد فستیوال‌های شاد و مفرح می‌شود. آتش‌بازی، نواختن موسیقی، تماشای فیل‌های تزئین‌شده و غذادادن به هزاران پرنده ساکن در این رودخانه از عناصر اصلی این فستیوال‌ها هستند.

برای رقم‌زدن چنین تجربه نابی کافی است خودتان را به تور سریلانکا در این رودخانه برسانید. با شرکت در این تورها شما نیز جزو مسافران خوش‌اقبال قایق‌سواری در جشنواره‌های شاد این رودخانه خواهید بود.

رودخانه مادو گانگا؛ لذت از حیات وحش در جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا

رودخانه مادوگانگا به واسطه بهره‌مندی از حیات وحش غنی و گونه‎‌های گیاهی نادر یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکاست. این رودخانه که از آن به عنوان دومین تالاب بزرگ سریلانکا یاد می‌شود در 20 کیلومتری شهر بنتوتا قرار دارد.

تالاب زیبای مادو 300 گونه گیاهی و 250 گونه حیوانی را در دل خود دارد. همین امر هم سبب شده است تا این رودخانه لقب بهشت بوم‌شناسان و گیاه‌شناسان را دریافت کند. بهترین فرصت برای کاوش در این زیستگاه دیدنی گشت قایق‌سواری است که امکان بازدید از بخش‌های مختلف این تالاب را برای گردشگران فراهم می‌کند. 25جزیره اسرارآمیز و یک معبد بودایی کهن از جمله مقاصد جذابی است که بر سر راه مسافران این سافاری سبز می‌شود.

پرورشگاه لاک‌پشت کوسگودا

اگر به دنیای حیوانات علاقه‌مند هستید، پرورشگاه لاک‌پشت کوسگودا یکی از بهترین جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا خواهد بود. این مکان دیدنی همان‌طور که از نامش پیداست، به پرورش لاک‌پشت‌های در حال انقراض می‌پردازد. بااین‌تفاوت که در این مرکز برخلاف سایر پرورشگاه‌ها، لاک‌پشت‌ها در آزادی کامل به سر می‌برند و خبری از اسارت آن‌ها نیست.

لانه‌سازی، تخم‌گذاری، بیرون‌آمدن از تخم و رفتن به دل اقیانوس از جمله مراحلی است که لاک‌پشت‌های مرموز این پرورشگاه پشت سر می‌گذارند. مسلما دیدن بچه‌ لاک‌پشت‌های بازیگوش و شیوه بیرون‌آمدنشان از تخم می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر برای دوست‌داران طبیعت باشد.

معبد گاله پاتا ویهارا

یکی دیگر از جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا که نشانه‌هایی از فرهنگ، هنر، تاریخ و معماری را یکجا در دل خود جمع کرده، معبد گاله پاتا ویهاراست. در این معبد باشکوه همچنان که می‌توانید مراسم آیین بودایی را به نظاره بنشینید، تماشاگر سبک‌های عجیب معماری در هزاران سال پیش خواهید بود. این معبد جذاب و دیدنی هر سال در در روز ششم ژانویه میزبان جشنواره ماه کامل است.

 معبد کاند ویهاری

هیچ می‌دانستید که سریلانکا به کشور اعجاب‌انگیزترین معابد بودا در دنیا شهرت دارد. عجیب‌ترین و باشکوه‌ترین این معابد هم معبد کاند ویهاری است که در بنتوتا جا خوش کرده است. این معبد یادگاری از دهه 1700 میلادی است که در آن مجسمه‌ای باشکوه از گوتاما بودا نگهداری می‌شود.

روزانه هزاران نفر از مردم محلی این منطقه روانه این معبد می‌شوند تا ارادت خود به گوتاما را نشان دهند. گروهی هم هستند که برای نجات از مشکلات و آشفتگی‌های زندگی به این مکان امن پناه می‌آورند. در این معبد یک درخت انجیر و چند مجمسه باستانی دیگر هم به چشم می‌خورد که بازدید از آن برای گردشگران بین‌المللی این منطقه خالی از لطف نیست.

قلعه هلندی گال؛ ماجراجویی در جاهای دیدنی بنتوتا

این فقط طبیعت مسحورکننده بنتوتا نیست که موجب حیرت و شگفتی گردشگران می‌شود. این شهر زیبای ساحلی برای تاریخ‌دوستان نیز روایت‌های شنیدنی در سینه پنهان کرده است که اگر کمی کاوش کنید می‌توانید ردپایی از آن را در قلعه هلندی گال بیابید. این قلعه که به دست پرتغالی‌ها ساخته شده، یادگاری از دوران قرون وسطی است.

قلعه هلندی گال به عنوان یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا شناخته می‌شود که هر ساله میزبان جشنواره‌های متعدد ادبی و هنری است. در این قلعه تاریخی چندین موزه و کلیسا وجود دارد که بازدید از هر بخش آن می‌تواند دری جدید از تاریخ کهن این دنیا را به رویتان باز کند. عید نوروز که زمان زیادی برای استراحت دارید، فرصت خوبی است که از طریق تور سریلانکا نوروز 1403 به این کشور سری بزنید و قلعه هلندی گال را ببینیدو

فانوس دریای بروولا

با فانوس دریای بروولا متفاوت‌ترین قاب از اقیانوس بی‌کران هند مقابل چشمانتان نقش می‌بندد. سریلانکا 4 فانوس دریایی بین‌المللی دارد که فانوس بروولا یکی از آنهاست. این فانوس با ارتفاعی حدود 34 متر در شهر بروولا قرار دارد و به مسیریابی ناوها و کشتی‌ها کمک می‌کند.

اگر اهل صخره‌نوردی باشید می‌توانید با یک راه‌پیمایی نسبتا دشوار و طاقت‌فرسا خودتان را به قله این فانوس برسانید. در قله این بنای دیدنی مناظری فوق‌العاده شگفت‌انگیز در انتظارتان است که شاید با این کیفیت نتوانید دوباره در هیچ نقطه‌ای از کشور سریلانکا تجربه کنید.

آمبالانگودا؛ نمود هنر در جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا

جاهای دیدنی بنتوتا در سریلانکا را بشناسید

معدن استعدادهای هنری سریلانکا آمبالانگوداست که نمی‌شود از آن به عنوان یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا یاد نکنیم. در این شهر جادویی شما می‌توانید تماشاگر کلکسیونی کامل از صنایع دستی و عتیقه‌جات عجیب‌وغریب مردمان سریلانکا باشید.

اسکار عجیب‌ترین کالای هنری این منطقه هم به ماسک‌های شیطانی آن تعلق می‌گیرد که گویا بیشترین کاربرد آن در مراسم رقص‌های سنتی است. گفتنی است که این منطقه تقریبا در تمام ایام سال میزبان نمایش‌هایی از رقص‌های سنتی قرون وسطایی است که داستانی از زندگی استعماری سریلانکا را به تصویر می‌کشند.

مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا

از بهترین جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا که در آن می‌توانید غرق تفریحات آبی و مهیج شوید، مرکز ورزش‌های آبی دیاکاواست. در این تفرجگاه فرصت برای تجربه هر نوع فعالیت مفرح آبی مهیاست. جت‌اسکی، قایق‌سواری، بادسواری و ماهیگیری از فعالیت‌های مهیجی است که تجربه آن می‌تواند روحیه ماجراجویانه شما را اقناع کند.

بازدید از جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا با آژانس شباویز

هیچ‌چیزی به اندازه تجربه‌کردن مقاصد جدید در گردشگری نمی‌تواند برای آدم لذت‌بخش باشد. کشف ناشناخته‌ها درست در دل سفر به همین مقاصد جدید و اسرارآمیز اتفاق می‌افتد. شما نیز اگر می‌خواهید به دنیای اطراف خود از دریچه‌ای نو و غیرتکراری نگاه کنید، سفرکردن به نقاط کور و مبهم این کره خاکی را جدی بگیرید. جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا هم می‌تواند نقطه شروع ماجراجویی‌هایتان باشد. قیمت تور سریلانکا در آژانس مسافرتی شباویز خیال‌تان را از اینکه می‌توانید خیلی راحت به این کشور سفر کنید راحت می‌کند.

اگر برای خرید تور بنتوتا سریلانکا به دنبال آژانس مسافرتی و هواپیمایی معتبر می‌گردید، ما به شما آژانس شباویز پرواز را معرفی می‌کنیم. در آژانس هواپیمایی شباویز پرواز محبوب‌ترین تورهای خارجی را برای شما عزیزان تدارک دیده‌ایم. در صورتی که هرگونه سؤالی در ارتباط با قیمت تورهای خارجی، امکانات هر تور، ساعت و تاریخ پرواز، نوع هواپیما و... دارید فرصت را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر با مشاوران گردشگری ما به شماره تلفن 02152916 تماس بگیرید یا به سایت www.shabaviztour.com مراجعه کنید.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین