اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل

آرامش بازار ارز در بحبوحه تورم

آرامش بازار ارز در بحبوحه تورم
روز گذشته قیمت دلار  کاهش ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومانی معامله شد. روند پینگ‌پنگی قیمت در بازار ارز در منطقه‌ای محدود، در حالی برقرار است که کارشناسان اقتصادی همواره به رشد تورم و نقدینگی اشاره می‌کنند.
۱۱:۳۱ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
وانانیوز|

روز گذشته برخی فعالان بازار ارز دلیل نوسانات زیگزاگی دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی را نوسانگیری بازارساز عنوان کردند. به اعتقاد آنها شرایط بازارهای مالی رکودی است و بازارساز از ضربان‌های قیمتی مختصری که ایجاد می‌کند سود می‌گیرد.

تحلیلگران بازارهای مالی نیز برای روند صعودی قیمت دلار در نیمه دوم سال دلایلی نظیر رشد پایه‌ پولی،‌ رشد نقدینگی و روند افزایشی تورم می‌آورند. به اعتقاد آنها موضوعاتی نظیر آزادسازی ۶ میلیارد دلار کره جنوبی، با وجود تراز تجاری منفی کشور مبلغی در اقتصاد و کسری موجود به حساب نمی‌آید.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه با تبعیت از تهران کاهش محدودی داشت. دلار هرات با قیمت ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۵۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه کاهش ۲۲۰ تومانی داشت و با رقم ۴۸ هزار و ۲۹۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ششم شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با کاهش پنج تومانی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۹۰ تومانی عرضه شد. دلار حواله نیز یک تومان کاهش با قیمت ۳۷ هزار و ۵۳۶ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با کاهش ۲۰۰ تومانی به کانال ۵۲ هزار تومانی برگشت و با رقم ۵۲ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی افزایش ۱۱ تومانی داشت و با قیمت ۴۴ هزار و ۵۸۶ تومان رسید. یوروی حواله نیز با افزایش ۱۰ تومانی با رقم ۴۰ هزار و ۵۳۲ تومانی عرضه شد.

دیروز درهم امارات نیز ۱۰ تومان ارزان شد و با رقم ۱۳ هزار و ۵۳۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۱ تومان مبادله شد و تغییر قیمتی نداشت. اسکناس درهم نیز بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۳ تومان عرضه شد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین