اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۸۶۹۶

امیدوارم کاروان اعزامی به چین تایپه با دست پر باز گردد

مراسم بدرقه اعضای تیم های ورزشی دانشجویی اعزامی به پیکارهای یونیورسیاد برگزار شد.
۱۹:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| آیین بدرقه تیم های اعزامی به مسابقات المپیک دانشجویی تایپه 2017 امروز در سالن شهدای وزارت علوم و تحقیقات با حضور محمد فرهادی وزیر علوم و تحقیقات و دیگر مقامات ورزشی مسئول در امور دانشجویی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم تصدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: از تمام کسانی که در حوزه ورزش فعال هستند و در جهت کمی و کیفی در ورزش دانشجویان مشارکت داشتند، تشکر می کنم. هدف ما از ابتدا فعالیت در سه حوزه بخش همگانی به منظور توسعه ورزش، بخش قهرمانی با برگزاری المپیادهای داخلی و بخش جهانی پارالمپیک دانشجویی و مسابقات جهانی بوده است. امیدواریم ورزشکاران اعزامی بله مسابقات یونیورسیاد تایوان مقام های در شان ایران کسب کنند.

سپس محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزشهای دانشجویی ایران اظهار داشت: برای مسابقات چین تایپه بیش از 10هزار ورزشکار از 140 تا 150 کشور ثبت نام کرده‌اند. بعد از مسابقات المپیک، بازی های یونیورسال بزرگترین و مهمترین بازی های ورزشی جهان است. در این بازی ها 14 رشته دائمی و 7 رشته اختیاری حضور دارند و ما در جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که در 10 رشته آغاز کنیم. استارت کار نیز از مهرماه گذشته آغاز شد و تا قبل از پایان سال تعدادی از ورزشکاران را شناسایی کردیم. در مسابقات انتخابی شاهد مشارکت بی‌سابقه بودیم. در تکواندو 700 تکواندوکار و در ووشو 300 ووشوکار شرکت کردند. چنین استقبالی را هیچگاه نداشتیم.

وی افزود: بعد از اردوهای متعدد، 63 ورزشکار کاندید اعزام در 8 رشته شدند. در این دوره برای اولین مرتبه 30 درصد گروه اعزامی را به ورزشکاران زن اختصاص دادیم. ضمن آنکه بالاترین مشارکت علمی، فنی و مالی را داشتیم. اکثر فدراسیون های ورزشی حمایت صد در صدی داشتند و هیچ دغدغه مالی نداریم. در مسابقات اعزام 100نفری داریم و اولین گروه جمعه اعزام می شوند و در طول هفته 3 اعزام بزرگ خواهیم داشت. کارها انجام گرفته و شرایط برای رقابت ورزشکاران دانشجو مهیا خواهد بود.

در ادامه این مراسم محمد فرهادی سخن گفت: وی ضمن تبریک روز خبرنگار از کلیه سازمان ها بابت مشارکت ورزش دانشجویی قدردانی کرد و آرزو کرد تا گروه اعزامی با دست پر از مسابقات برگردند. وی افزود: امکانات ورزش دانشجویی در چهار سال اخیر دو برابر شده است. پیگیر امور ورزش به خصوص ژیمناستیک هستم و فوتبال را کم و بیش دنبال می کنم و والیبال را دوست دارم. جایزه ورزشکاران اعزامی نسبت به گذشته افزایش یافته و امیدواریم که کاروان ایران با مدال های خوشرنگ از این مسابقات بازگردد.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین