اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۷۵۶۳

عباسعلی: کاراته برای برگزاری اردوها خانه به‌دوش است

دارنده نشان نقره بازی‌های جهانی ورلدگیمز، گفت: برای برگزاری اردوهای تیم ملی کاراته خانه به دوش است و اگر این موضوع حل شود قطعاً مسیر ما برای رسیدن به مدال المپیک هموار می‌شود.
۰۳:۰۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| حمیده عباسعلی در گفت‌وگویی، اظهار داشت: خدا را شکر نتیجه در مجموع مردان و بانوان در مسابقات جهانی ورلدگیمز خیلی خوب بود. کاراته ایران 5 نماینده در بخش مردان و بانوان داشت که در مجموع یک طلا و 4 نقره دستاورد تلاش همه ما بود. در  این رقابت‌ها بنده، پورشیب و گنج‌زاده با نمایندگان ژاپن مبارزه کردیم که خوشبختانه پورشیب توانست به مدال طلا برسد. از نگاه من این مسابقات بسیار بزرگ بود و در واقع مثل یک رویداد المپیک برگزار شد اما کوچکتر از المپیک بود. این مسابقات برای ورزش‌های غیرالمپیکی برگزار شد و با توجه به اینکه ما زمانی مجوز این رقابت‌ها را کسب کردیم که هنوز در آن مقطع کاراته المپیکی نشده بود. قطعاً در دوره بعدی ما حضور نخواهیم داشت.

وی در ادامه، افزود: قهرمانان قاره‌ها و نفرات مدال‌آور در مسابقات جهانی اتریش در این مسابقات حضور داشتند. در واقع بهترین‌های دنیا و ستاره‌های این رشته در لهستان دور هم جمع شدند. هر کدام از رقابت‌ها حساسیت بسیار بالایی داشت، وقتی حساسیت زیاد باشد قطعاً استرس هم بالا می‌رود. به نظر من هر مسابقه حکم یک فینال را داشت و رقابت در این مسابقات واقعاً سخت بود. نکته مهم این مسابقات این بود که به خاطر برگزاری دوره‌ای این مسابقات فقط یک برنز تقسیم می‌شد. در واقع در این مسابقات رپه‌شارژ وجود نداشت.

عباسعلی در مورد حریفان خود در این رقابت‌ها گفت: با شکست اسلواکی و برزیل از بهترین‌های قاره خودشان بودند از گروه اول بالا آمدند در گروه دوم نماینده فرانسه حریف سرسختی بود اما با توجه به اینکه با او دو بار پیش از این بازی کرده بودم او را می‌شناختم. هر دو بار مقابل او شکست خورده بودم آن هم به این دلیل بود که هر دو رویداد در فرانسه برگزار شده بود و قطعاً میزبانی فرانسه روی موفقیت نماینده کشورشان تأثیرگذار بود. خوشبختانه در لهستان 5 بر یک او را شکست دادم و انتقام خوبی از او گرفتم، کاراته‌کای فرانسوی باورش نمی‌شد که این اتفاق رخ داده او استرس داشت به خاطر اینکه در دو بازی قبلی با اختلاف امتیاز بسیار کم مقابل من به برتری رسیده و دیگر خبری از میزبانی نبود.

وی در ادامه، گفت: در فینال مقابل کاراته‌کای ژاپنی قرار گرفتم، 6 بار با او بازی کرده بودم سه پیروزی او داشت و سه پیروزی من. دو بار از شکست‌های من مقابل نماینده ژاپن با پرچم داوران بود و یک بار امتیاز بازی را واگذار کرد اما من در هر سه مسابقه‌ای که او را شکست داده بودم با امتیاز بود. در لهستان هم فشار از طرف من بود اما 5 داور به او رأی دادند من واقعاً ناراحت شدم چون رأی‌ها دست داور بود و به راحتی به او رأی دادند. مسئول کمیته داوری آمد و از تیم ایران به خاطر اتفاقی که رخ داد عذرخواهی کرد و مدعی شد که رأی برای نماینده ایران است. 

دارنده نشان نقره بازی‌های جهانی ورلدگیمز در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: یکی از مسئولان ورزش کشور ژاپن در سالن مسابقات حضور دارد و مسابقات را نظارت می‌کند. بازی اول نماینده ژاپن با پورشیب داشت که طلای این وزن به پورشیب رسید مبارزه من و گنج‌زاده به مدال نقره تبدیل شد. قطعاً فرد ژاپنی حاضر در سالن در تقسیم این مدال‌ها تأثیر داشت. به هر حال ژاپنی‌ها تلاش کردند تا کاراته وارد المپیک شد و اینجا سهمشان را گرفتند. 

عباسعلی در مورد آسیب‌دیدگی که طی چند ماه گذشته با آن درگیر بود، گفت: در این مسابقات خوشبختانه آسیب‌دیدگی که داشتم اصلاً اذیتم نکرد در مدتی که به دور از مسابقات بودم واقعاً به خوبی شرایط را سپری کردم و مصدومیتم رفع شد به هر حال ورزش حرفه‌ای آسیب‌دیدگی هم دارد. 

وی در مورد اینکه آیا در طی چند ماه باقیمانده تا پایان سال 96 تصمیم دارد در مسابقات کاراته‌وان حضور داشته باشد یا خیر، گفت: به هر حال امسال مسابقات رسمی در بخش بزرگسالان به پایان رسید. کاراته‌وان آلمان اواخر شهریور ماه برگزار می‌شود هنوز تصمیم قطعی برای حضور در این مسابقات نگرفتم. سال آینده مسابقات قهرمانی جهان با بازی‌های آسیایی را پیش‌رو داریم که این برای ما مهم است. از سال 2018 میلادی سهمیه حضور در المپیک شروع می‌شود و برای حضور در المپیک 2020 توکیو باید آماده شویم. همه مردم جامعه ورزش از کاراته توقع دارند. امیدوارم که بتوانیم در المپیک نیز بدرخشیم. 

دارنده نشان نقره بازی‌های جهانی ورلدگیمز در ادامه خاطرنشان کرد: ما انتظار داشتیم که این مسابقات که هر 4 سال یکبار برگزار می‌شود از سوی رسانه‌های تصویری پوشش زیادی داشته باشد، انتظار داشتیم که مسئولان ورزش به استقبال ما بیایند، هر چند که شنیدم وزیر ورزش در تبریز حضور دارد اما دیگران که در تهران حضور داشتند باید به استقبال تیم ملی کاراته می‌آمدند البته این مسائل حاشیه راه ما نمی‌شود و ما به مسیرمان ادامه می‌دهیم. خواهش می‌کنم از مسئولان ورزش با توجه به اینکه کاراته تازه وارد المپیک شده یک مقدار به این رشته توجه شود. در سال‌های اخیر در بازی‌های آسیایی این رشته همیشه مدال‌آور بوده، ما نیاز به حمایت داریم و امیدوارم مسئولان ورزش به کاراته نگاه ویژه داشته باشند.

عباسعلی، خاطرنشان کرد: مردان ما در مسابقات جهانی دو بار پیاپی به عنوان قهرمانی دست یافتند و این کار دشواری است، ما خانه کاراته نداریم و این خیلی برای این رشته المپیکی بد است. برای برگزاری اردوها خانه به دوش هستیم، باید مسیر ما هموار شود و ما بتوانیم در المپیک نتیجه بگیریم. به هر حال نبودن یک جای مداوم برای برگزاری اردوهای تیم ملی از لحاظ روانی ما را درگیر می‌کند. اگر همه شرایط مهیا شود انگیزه کاراته‌کاها دو چندان می‌شود و قطعاً مسیر ما برای رسیدن به المپیک هموارتر می‌شود.

وی در واکنش به اینکه عدم حضور مربی کنار شما در مسابقات لهستان آیا به ضرر شما شد یا خیر، گفت: خب درسته که مربی من در کنارم نبود و یک شوک به من وارد شد ولی به قدری با او ارتباط داشتم و در تمام بازی‌هایم با توجه به شناختی که از حریفانم داشتم آنها را آنالیز کرده بودم و دوباره در هر بازی با مربی در تماس بودم و او تأکید می‌کرد که چه کاری باید انجام بدهم. 

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: تیم ملی کاراته
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین