اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۵۶۷۰

از امروز برای حضور در بازی‌های آسیایی برنامه ریزی کرده‌ام

دارنده نشان طلای مسابقات کاراته قهرمانی آسیا گفت: با کسب مدال طلا در وزن 75- کیلوگرم در قزاقستان جواب اعتماد شهرام هروی را دادم.
۱۱:۲۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| بهمن عسگری در گفت‌وگویی، پس از کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا، اظهارداشت: با توجه به مصدومیتی که در مسابقات جهانی اتریش از ناحیه زانو برایم رخ داده بود، تقریباً 6 ماه از کاراته دور بودم. برای بازگشت به کاراته تلاش زیادی کردم، اما متأسفانه نتوانستم در انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی به دلیل آسیب دیدگی زانو موفق شوم و به همین دلیل فرصت اعزام به باکو را از دست دادم.

وی در ادامه افزود: بعد از پایان مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی، روی آمادگی خودم کار کردم تا به مسابقات لیگ جهانی اسپانیا برسم، خدا را شکر پس از رفع مصدومیتم راهی مسابقات لیگ جهانی اسپانیا شدم و مدال نقره را کسب کردم. هر چند مقابل حریف اسپانیایی با یک اشتباه کوچک مدال طلا را از دست دادم.

دارنده نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: پس از بازگشت از لیگ جهانی اسپانیا با حمایت شهرام هروی و اعتمادی که به من کرده بود راهی مسابقات قهرمانی آسیا شدم و با کسب مدال طلا در وزن 75- کیلوگرم جواب اعتماد کادر فنی را دادم. قبل از اینکه مسابقات آغاز شود خیلی‌ها مدعی بودند که جدول من و حسین سمندر جزء سخت‌ترین قرعه‌ها است، اما با توجه به تجربه‌ای که داشتم توانستم به مدال طلا برسم.

عسگری در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: پیش از اینکه راهی مسابقات قهرمانی آسیا شوم در وزن 75 - کیلوگرم با سعید فرخی، ابراهیم حسن‌بیگی و علی اصغر آسیا بری بازی کردم، با خودم به این نتیجه رسیده بودم که اگر بتوانم این کاراته‌کاهایی که بهترین‌های وزن 75- کیلوگرم در طول این سال‌ها بود‌ه‌اند را شکست دهم، قطعاً طلای آسیا برای من است و خدا را شکر همین‌طور شد، تلاش کردم چون دلم روشن بود و خوشبختانه توانستم با کسب مدال طلا جواب اعتماد هروی را بدهم.

وی در مورد مبارزاتی که در تاتامی قزاقستان داشت، گفت: ابتدا ازبکستان را 8 بر صفر شکست دادم، و پس از آن هنگ‌کنگ را یک بر صفر شکست دادم، در ادامه نماینده مالزی را شکست دادم. پس از شکست چین تایپه راهی مرحله بعدی شدم. در بازی با نماینده مالزی نتیجه 3 بر 3 تمام شد اما با توجه به قانون سن‌شو (کسی که اولین امتیاز را گرفته باشد برنده دیدار است) من برنده آن دیدار شدم. خوشحالم از اینکه در بخش مسابقات کومیته تیمی هم موثر بودم و توانستم برای تیم ملی نتیجه کسب کنم، ما در بازی اول هند را شکست دادیم و پس از شکست تاجیکستان نماینده میزبان را 3 بر صفر شکست دادیم و پس از حذف عربستان با نتیجه 3 بر صفر به مدال طلای کومیته تیمی رسیدیم.

عسگری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تا پایان سال جاری کاراته در بخش بزرگسالان مسابقاتی را پیش رو ندارد آیا شما برای حفظ شرایط آمادگی جسمانی در مسابقات لیگ‌های کاراته‌ وان شرکت خواهید کرد، گفت: قطعاً پس از یک مدت ریکاوری در مسابقات لیگ جهانی کاراته‌ وان شرکت خواهم کرد. می‌خواهم تلاش کنم با برنامه‌ریزی در بازی‌های آسیایی اندونزی حضور داشته باشم. از امروز برنامه‌ریزی‌هایم را آغاز کردم، انشاالله که این اتفاق رخ دهد.

دارنده نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا در مورد سطح فنی مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: من در این 4-5 سالی که عضو تیم ملی بزرگسالان بودم تا به حال کشورهای حاضر در مسابقات آسیایی را به این اندازه با کیفیت ندیده بودم با توجه به اینکه کاراته المپیکی شده همه کشورها در حال پیشرفت هستند. هند و مالزی جایگاهی در کاراته نداشتند، اما حالا شاهدیم که آنها تا فینال مسابقات هم صعود می‌کنند. به هر حال مسئولان ورزش کشورهای آسیایی به شدت برای حضور در المپیک برنامه‌ریزی کرده‌اند امیدوارم مسئولان ورزش ایران هم قدر این تیم را بدانند و کاراته را حمایت کنند به هر حال کاراته یک رشته مدال آور است و در دنیا جایگاه خوبی دارد، ما می‌توانیم در المپیک حداقل 2-3 مدال کسب کنیم پس برای رسیدن به این مهم نیازمند حمایت مسئولان ورزش هستیم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین