اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۵۲۶۵

سقوط پنج پله‌ای جوانان جودوکار ایران در آسیا

مسابقات جودوی جوانان قهرمانی آسیا در مجموع 10 جودوکار در بخش مردان و سه جودوکار در بخش بانوان به روی تاتامی رفتند که حاصل تلاش تیم 13 نفره، دو مدال نقره و چهار برنز بود.
۱۷:۰۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| هجدهمین دوره رقابت‌های جودو جوانان آسیا با حضور 177 جودوکار از 17 کشور به مدت دو روز برگزار خواهد شد که تیم کشورمان با 10 جودوکار (8وزن)در بخش پسران و 3 جودوکار در بخش دختران امروز به مصاف رقبای خود رفتند.

در ادامه این رقابت‌ها که در قرقیزستان جریان دارد در وزن 70- کیلوگرم دختران مریم بربط دور نخست به مصاف چین تایپه رفت و مقابل حریف خود ایپون شد. بربط پس از راه یابی به جدول شانس مجدد نماینده ازبکستان را شکست داد. وی در مرحله بعدی با شکست نماینده قرقیزستان به مدال برنز دست یافت. در این وزن هشت جودوکار حضور دارند.

زهرا باقری در وزن 78- کیلوگرم دور نخست استراحت دارد و سپس مقابل نماینده ژاپن ایپون شد و به جدول شانس مجدد راه یافت. در جدول شانس مجدد قرقیزستان را شکست داد و در ادامه با شکست نماینده ازبکستان به مدال برنز رسید. در این وزن 9 جودوکار حضور دارند.

جواد مرادی در وزن 81- کیلوگرم دور نخست «کائو ون» از چین تایپه را شکست داد. وی در دور دوم جودوکاری از کشور قزاقستان را شکست داد. دور سوم با شکست نماینده قرقیزستان به فینال مسابقات راه یافت. مردای در فینال مقابل حریف تاجیکستانی در عرض 23 ثانیه ایپون شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 90- کیلوگرم تیم ملی ایران دو نماینده دارد. حامد رشیدی ابتدا «اسماعیلف» از کشور میزبان را شکست داد و دور دوم نماینده هندوستان را از پیش رو برداشت. وی دور سوم مقابل نماینده ژاپن ایپون شد. رشیدی در جدول شانس مجدد با باغچقی نماینده کشورمان مبارزه کند. قاسم باغچقی ابتدا نماینده قرقیزستان را شکست داد و مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد و به جدول شانس مجدد راه یافت. در جدول شانس مجدد اتفاقی عجیبی رخ داده که دو نفر از نمایندگان کشورمان برای رسیدن به مدال برنز باید مقابل یکدیگر مبارزه کنند. در این دیدار کاملا ایرانی، قاسم باغچقی با شکست نماینده کشورمان به مدال برنز رسید.

علی پرهیزگار در وزن 100- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت به مصاف«کازاتوف» از قرقیزستان رفت و نخستین حریف خود را شکست داد. دور دوم مقابل نماینده تاجیک ایپون شد. وی برای رسیدن به مدال برنز به مصاف نماینده ازبکستان رفت و با شکست این جودوکار برنزی شد.

در وزن 100+ کیلوگرم حمیدرضا ملک زاده قهرمان نوجوانان آسیا دور نخست استراحت داشت. وی دور دوم نماینده تاجیک را شکست داد. ملک زاده در دومین مبارزه خود مقابل قزاقستان شکست خورد. ملک زاده مقابل نماینده ازبک ایپون شدن و از رسیدن به مدال بازماند.

امروز(یک‌شنبه) در مجموع 10 جودوکار در بخش مردان و سه جودوکار در بخش بانوان به روی تاتامی رفتند که حاصل تلاش تیم 13 نفره، دو مدال نقره و چهار برنز بود. که دو مدال برنز در بخش بانوان کسب شد. در پایان مسابقات تیم مردان جایگاه هشتم را کسب کرد.

این در حالی است که در سال 2016 تیم ملی جوانان با کسب دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز به کار خود پایان داده بود و عنوان سومی را کسب کرده بود. سال 2015 نیز مقام نایب قهرمانی را کسب کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین