اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۵۲۲۵

تلاشمان برای المپیک 2020 خواهد بود

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: 4 رویداد تا پایان مسابقات کسب سهمیه المپیک باقی مانده است.
۱۵:۲۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| مراسم معارفه زهرا درگاهی رئیس جدید فدراسیون ژیمناستیک صبح امروز با حضور احمد گواری رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون ها در محل فدراسیون برگزار شد.

وی در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که چرا امروز در مراسم معارفه شروین اسبقیان سابق فدراسیون حضور نداشتند، گفت: اسبقیان پدرش را از دست داده و امروز چهلمین روز درگذشت او بود و به همین دلیل نتوانست در مراسم معارفه حضور داشته باشد.

درگاهی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: ما تلاشمان را برای المپیک 2020 خواهیم داشت، 4 رویداد تا پایان مسابقات کسب سهمیه المپیک باقی مانده است، 3 رویداد آن برای کسب امتیاز سهمیه المپیک اجبار است. ما فرصت‌ها را بررسی می‌کنیم و مغتنم می‌دانیم. با توجه به اینکه اردوهای آمادگی را نداشتیم و شرایط تیم‌ها مطلوب نیست بچه‌ها با غیرت کار می‌کنند و ما به دنبال خدمات رسانی برای رسیدن به سکوی المپیک هستیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: انشاالله بتوانیم تمام توانمان را بگذاریم تا سهمیه 2020 را کسب کنیم. تا المپیک 2024 زمان زیاد است، طرح‌های پشتوانه‌سازی را می‌توانیم در طول زمانی که در اختیار داریم و دستمان باز است اجرا کنیم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: اردوهای تیم ملی در اولین فرصت تشکیل می‌شود و نفراتی که روی آنها می‌توانیم حساب کنیم کار می‌کنیم و در مسابقات باقیمانده شرکت می‌کنیم تا سهمیه بگیریم. نزدیک‌ترین مسابقاتی که پیش رو داریم مسابقاتی است که در کشور کانادا برگزار خواهد شد. ما بعد از المپیک آسیایی مسابقاتی را پیش رو داریم. قطعاً در کادر فنی تغییراتی صورت خواهد گرفت. با توجه به اینکه ما سالها است که در مسابقات مختلف با تیم‌های کامل شرکت نکرده‌ایم به همین دلیل آخرین رتبه ما در جهان ۳۶ است و این جایگاه تا سال ۲۰۱۰ به همین شکل بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که برای حضور بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات بین‌المللی برنامه‌ای دارید، گفت: به خاطر نوع پوشش بانوان ما در مسابقات مختلف، این شرایط امکان ندارد و به همین دلیل بانوان ما نمی‌توانند در مسابقات مختلف شرکت کنند. برنامه‌ای که برای بانوان داریم این است که آنها را در مسابقات کشورهای اسلامی و همجوار شرکت دهیم تا انگیزه مضاعفی برای آنها باشد.

وی در مورد تغییرات در فدراسیون ژیمناستیک گفت: بخش زیادی از صحبت‌هایی که این روزها مطرح است گمانه‌زنی است. محسن سلیمانی رئیس هیأت ژیمناستیک استان مرکزی است که تصمیم داریم در بخش دبیری فدراسیون از او استفاده کنیم اما هنوز حکمی ابلاغ نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توانید به فدراسیون جهانی درخواستی بدهید که مسابقات بانوان و مردان را در سالن‌های مجزا برگزار کنند تا بانوان ما هم با این شرایط بتوانند در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کنند، گفت: بازتاب رسانه‌ای مسابقات بین‌المللی برای فدراسیون جهانی بسیار مهم است. پیشنهاد این موضوع به مسئولان فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات بانوان و مردان در سالن‌های متفاوت یک مقدار دشوار است. بعید می‌دانم که بتوانیم برای آنها جا بیندازیم تا هیچ مردی وارد سالن بانوان نشود.

وی در ادامه صحبت‌های خود درباره برگزاری کلاس‌های بین‌المللی گفت: در دو مقوله باید به استعدادیابی نگاه کنیم. پایگاه استعدادیابی در وزارت ورزش و جوانان به دنبال این اهداف است. بحث آموزش و مهارت جزئی از برنامه‌ها است.

درگاهی در مورد فرسوده بودن وسایل استان‌ها گفت: در مورد فرسوده بودن وسایل درد مشترک تمام کشور و استان‌ها است. در برخی از مرکز استان‌ها امکانات ابتدایی و پیش پا افتاده وجود دارد، رویکرد ما این است که به این موضوع ورود کنیم و وسایل جدید و استاندارد روز را مهیا کنیم. لوازمی که برای افزایش ایمنی ورزشکار نیاز است را باید مهیا کنیم. آمار قطع نخاعی در این رشته زیاد نیست اما آمار شکستگی دست و پا را اگر بخواهیم با کشورهای دیگر مقایسه کنیم آمار ما یک مقدار بیشتر است. یک بخش آن بر می‌گردد به وسایلی که ایمن نیستند، ما روی جذب اسپانسر کار می‌کنیم تا بتوانیم همه شرایط را آماده کنیم.

وی در مورد بحث همکاری با آموزش و پرورش گفت: ۵۰ درصد کار بر عهده ما است و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم. قطعاً آموزش و پرورش هم استقبال می‌کند و گام بر می‌دارند. تصور من این است که آنها استقبال می‌کنند. تست دوپینگ یکی از ورزشکاران خارجی که مدال برنز کسب کرده بود و به احتمال زیاد مدال او به خناری‌نژاد خواهد رسید، گفت: روی این موضوع مکاتباتی انجام شده است و ۱۰ روز دیگر مشخص می‌شود. طبق ضوابط و قوانین وادا این موضوع پیگیری می‌شود.

وی در مورد بالا رفتن میانگین سنی تیم ملی بزرگسالان گفت: تیم ملی یک سرمایه ملی برای کشورمان است همانطور که میانگین سنی بالا است و نیازمند جایگزینی و پشتیبانی است ما هم برای این موضوع برنامه‌ای داریم. آنهایی که بتوانند رکوردهای خود را حفظ کنند می‌مانند، در رده‌های دیگر به دنبال پشتوانه سازی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از چهره‌های ورزشی این رشته به کشورهای دیگر مهاجرت کردند و حالا دوست دارند برای کشورشان افتخار آفرینی کنند. آیا شما از این موضوع استقبال می‌کنید؟ گفت: موتور فدراسیون روشن شده است، جذابیت افتخار آفرینی برای هر ورزشکار این است که برای کشور خودش مدال آوری کند، همه این عزیزان خون ایرانی در رگشان است و در رگهای آنها این خون جاری است. ما تلاش می‌کنیم همه ورزشکاران و پیشکسوتان را جذب کنیم. ما تلاش می‌کنیم و استقبال می‌کنیم تا دوباره همه آنها کنار تیم ملی ما و مربیان تیم ملی باشند. درهای فدراسیون به روی همه پیشکسوتان و ورزشکاران باز است.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: ژیمناستیک به شدت محدودیت تجهیزات دارد. در بحث نرم‌افزاری نیازمند ارتقاء است. تجهیزات ژیمناستیک تخصصی، گران‌قیمت و وارداتی است. ما برای پوشش دادن شهرستان‌های کوچک مشکل داریم و نمی‌توانیم قول بدهیم چرا که اگر قول بدهیم ضمانت اجرایی ندارد اما تلاش می‌کنیم از پایگاه‌های استعدادیابی این مهم را شروع کنیم.

وی در پایان نشست خبری در واکنش به این سوال که گویا در دوره‌های قبل برخی افراد در فدراسیون بدون اینکه حضور داشته باشند، حقوق و مزایا دریافت می‌کردند، آیا شما برای از بین بردن این پدیده برنامه‌ای دارید، گفت: باید سعی کنیم درست کار کنیم. نگاه به گذشته آدم را از رسیدن به هدف باز می‌دارد، سعی می‌کنیم اگر اشتباهاتی در گذشته رخ داده به نوبه خودمان آنها را انجام ندهیم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین